به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۱۴۵۶۵۶

کوچکترین رایانه جهان رونمایی شد

گروه علم و فناوری: شرکت "آی.بی.ام"(IBM) که یک شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم افزر و سخت افزار است در آخرین دستاورد خود موفق به ساخت کوچکترین کامپیوتر جهان شد.
کوچکترین رایانه جهان رونمایی شد
در 19 مارس و در اولین روز از کنفرانس IBM Think 2018 این شرکت اعلام کرده است که کوچکترین کامپیوتر در جهان را ساخته است و این یک شوخی نبود بلکه کاملاً واقعیت داشت. IBM کامپیوتری را به کوچکی دانه ی نمک ساخته است. این تراشه از قدرت محاسباتی خوبی برخوردار است و قدرت پردازش آن مشابه تراشه های 1990 است. البته در مقایسه با تراشه های امروزی بسیار کوچک است و قدرت بالایی ندارد. این تراشه تا حدی کوچک است که برای دیدن آن نیاز به ذره بین یا میکروسکوپ خواهید داشت. طبق گفته شرکت، هزینه ی تولید این کامپیوتر کمتر از ده سنت است و همچنین از چند صد هزار ترانزیستور تشکیل شده است. به همین دلیل این کامپیوتر توان نظارت، تجزیه و تحلیل، ارتباط و محاسبات داده ها را خواهد داشت.

این کامپیوتر در زمینه Blockchain کاربردی خواهد بود و برای کمک به پیگیری حمل و نقل کالا، تشخیص سرقت و جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری به کار گرفته می شود. همچنین این تراشه قادر است تا وظایف اساسی هوش مصنوعی مانند مرتب سازی داده ها را به عهده بگیرد و به خوبی عمل کند.مدیر بخش تحقیقاتی IBM اعلام کرده است که تا 5 سال آینده رایانه های کوچکی در ابعاد دانه های نمک ارائه خواهند شد و در اشیا و وسایل روزمره تعبیه می شوند. بر اساس این گفته ها در سال های آینده شاهد ساخت و تولید بیشتر این تراشه های کوچک در اشیاه و دستگاه ها خواهیم بود.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: رایانه