به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۸:۴۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۴۶۳۶
پخش منفعلانه يك فيلم مبهم توسط مخالفان در مجلس!

ميلي‌منفرد: حضور در مسجد دانشگاه را هم تحصن مي‌گويند!

گروه سياسي: وزیر پیشنهادی وزارت علوم و تحقیقات، گفت: برای توسعه آموزش عالی در مناطق درحال توسعه در سایر استان‌ها به ویژه در مناطق محروم و شهرستان‌ها تلاش خواهم کرد. از سال ۸۷ تا ۷۲ که در دانشگاه‌ها مسئولیت داشتم؛ موفق شدم ۲۰ دانشگاه را در شهرستان‌های محروم و کم‌برخوردار و شهرستان‌ها از جمله ایلام، ‌یاسوج، ‌بوشهر، ‌زابل، ‌چابهار، ایرانشهر، شهرکرد و غیره راه‌اندازی کنم.
ميلي‌منفرد: حضور در مسجد دانشگاه را هم تحصن مي‌گويند!
دكتر جعفر میلی منفرد (وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات) پس از نطق نمایندگان موافق و مخالف مجلس؛ در دفاع از برنامه‌های ارائه شده‌ی خود به مجلس، اظهار کرد: برنامه ارائه شده به مجلس برای این وزارتخانه براساس افق تحصیلی در کشور است و هدف اصلی من از این برنامه؛ جلوگیری از هرگونه شتابزدگی اما تقویت همه‌جانبه در پیشرفت علم است تا یک محیط علمی و با نشاط، آرام و بدون تنش و حاشیه‌های غیرضروری در محیط دانشگاهی ایجاد کنم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ی ارائه شده‌ براساس سه ضرورت علم در خدمت توسعه و پیشرفت علم در خدمت اقتدار و کرامت علمی و علم در خدمت گفتمان اعتدال است، گفت: ‌در برنامه اول تلاش می‌کنم تا در تصریح روند توسعه علمی که ضرورت توسعه همه‌جانبه کشور است؛ به صورت فرابخشی و بخشی عمل کنم تا وزارتخانه مربوطه با برطرف کردن چالش‌های کنونی و پیش رو محلی برای پژوهش و فناوری همراه با پیشرفت باشد که در آن رشد معنوی نیز جایگاه به خصوصی دارد.

وزیر پیشنهادی وزارت علوم و تحقیقات با بیان اینکه توجه به معنویت در دولت یازدهم جایگاه بالایی دارد، تصریح کرد: انجام مسئولیت‌های علمی یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود. در این برنامه علاوه بر کاربست مقام معظم رهبری نسبت به دانشگاه‌ها بر ۸ سند بالادستی ازجمله قانون اساسی، برنامه پنجم توسعه، ‌افق ۱۴۱۴ و سایر برنامه‌های مورد نیاز توجه شده است و به عنوان یک سند دانشگاه اسلامی تهیه شده است. میلی منفرد با بیان اینکه عصر امروز عصر اطلاعات است، گفت: در این عصر تولید، دانش محور می‌شود صنعت و کشاورزی با کمک فناوری بازسازی می‌شود و تجارت و بازرگانی جهانی. پژوهش و تحقیقات مبنای تصمیم گیری قرار می‌گیرد و علم و دانش همگانی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کل دانشجویان کشور ۴/۴ میلیون نفر است، گفت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دو مقطع دکترا و کار‌شناسی ارشد ۴۰۰ هزار نفر و دانشجویان فوق دکترا نیز ۴۵ هزار نفر است که باید توسعه یابد، من برای توسعه آموزش عالی در مناطق درحال توسعه در سایر استان‌ها به ویژه در مناطق محروم و شهرستان‌ها تلاش خواهم کرد. از سال ۸۷ تا ۷۲ که در دانشگاه‌ها مسئولیت داشتم؛ موفق شدم ۲۰ دانشگاه را در شهرستان‌های محروم و کم‌برخوردار و شهرستان‌ها ازجمله ایلام، ‌یاسوج، ‌بوشهر، ‌زابل، ‌چابهار، ایرانشهر، شهرکرد و غیره راه‌اندازی کنم.

وزیر پیشنهادی وزارت علوم و تحقیقات با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های دانشگاه‌ها در زمان مسئولیتم در این دانشگاه شکل گرفت، ادامه داد: در راستای توسعه پارک‌های علم و فناوری تلاش بسیار خواهم کرد. هم اکنون ۳۱ پارک علم و فناوری ۱۱۵ مرکز پژوهش، ۲۷۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و به دنبال آن هستم تا با تقویت پارک‌های علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان را به ۲۰ هزار واحد افزایش دهم.

میلی منفر با بیان اینکه ایران در سال ۲۰۰۷ رتبه ۱۶ را در جهان به خود اختصاص داد، تاکید کرد: باید براساس برنامه شاهد توسعه علم در جهان باشیم. هم اکنون ۳۱۰ موسسه عالی آموزش ۴۰۶ مرکز دانشگاه آزاد تعداد زیادی مراکز پیام نور در کشور وجود دارد و ۲۷ مرکز پژوهش زیر نظر دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کند. بدون شک با برنامه تدوین شده‌ام تلاش خواهم کرد تا شاهد توسعه علم و دانش و فناوری و بهره‌گیری از نتایج بهتر باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه علم و فناوری در توسعه تمامی ابعاد کشور کمک می‌کند، گفت: ‌ مشارکت دانشجویان در محیط‌های علمی ازجمله برنامه‌های من است و من به دنبال نگاه اعتدال و تواضع و ایجاد توازن در دانشگاه‌ها هستم و از آنجا که دغدغه رئیس جمهور را دغدغه خود می‌دیدم با قبول کردن این مسئولیت به دنبال توسعه علم و اقتدار علمی کشور هستم و معتقدم دانشگاه با نشاط جامعه بانشاط می‌سازد.

میلی منفرد گفت: دانشگاهی که در آن استاد و دانشجو مأیوس باشند دور از شأن نظام است؛ در دانشگاهی که در آن استاد و دانشجو به هر بهانه ای تحقیر شوند در واقع علم تحقیر شده است و این موضوع سبب ناتوانی و ناکارآمدی اثربخشی اجتماعی دانشگاه می شود. از نظر من دانشگاه محل اجتماعی شدن و رشد سیاسی دانشجویان خواهد بود.

میلی منفرد در تشریح سوابق انقلابی خود نیز گفت: فرزند انقلاب هستم و بزرگترین افتخارم این است که از سال 63 معاون جنگ دانشگاه ها بوده ام و حضور مستمری در جبهه داشته ام. افتخار می کنم بالاترین خدمات را به ایثارگران و خانواده شهدا انجام داده ام و همیشه بدون شعار در تحقق منویات امام و رهبری کوشیده ام و همیشه دغدغه نظام و رسیدن به اهداف آن را داشته ام. وزیر پیشنهادی علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: عضو هیچ حزب و گروهی نبوده ام اما اعتقاد دارم ظرفیت انقلاب آنقدر کوچک و تنگ نیست که برخی از منتقدان من به آن اشاره کرده اند. میلی منفرد افزود: عضویت در نهادهای مدنی را عیب نمی دانم و از این که برخی سلایق سیاسی ظرفیت های انقلاب را با دید محدودی می نگرند ، نگرانم.

ماجرای فیلم

دكتر ميلي منفرد در واكنش به پخش منفعلانه يك فيلم مبهم توسط مخالفان او در صحن مجلس گفت: سه روز پس از انتخابات 88، به کوی دانشگاه حمله شد. صبح شنبه دل نگران بودم، مثل دهها اتاد ديگر دانشگاه، به مسجد رفتيم که خدایی نکرده فاجعه دوباره 18 تیر تکرار نشود، کل این جلسه در مسجد دو ساعت طول کشید. اسم این تحصنه؟ آیا در این فیلم من سخنرانی کردم؟ من حرفی زدم؟ جرم من فقط نشستن در این جمع بود، آنهم برای اینکه التهاب را کم کنیم. در دانشگاه تهران در مسجد، بالای جلسه که ریاست دانشگاه نشسته بود. آیا این جرم است که یک فردی چون من احساس دلنگرانی کند برود در مسجد بنشیند؟ حرفی من زدم؟ موضعی گرفتم؟ تخریبی کردم؟ اگر همه مسائل مثل این فیلم است که ....

من در سال 64 معاون جنگ دانشگاه بودم. روزی چندین موشک به تهران می خورد. تمام فعالیت های دانشگاه را به زیرزمین بردم برای اینکه کلاسی تعطیل نشود، حالا من بیایم کلاس تعطیل کنم؟ تاحالا یک برگ و یک اخطار از نهادهای ناظر و مقامات امنیتی سیاسی نداشتم. در زمان جنگ تمام فعالیت های دانشگاه را به زیر زمین بردم. برخی هر که مقابلشان باشد غیرمسلمان می دانند. من در طول عمرم نه در طول حزبی بود، نه در ستادی بودم الان درگیر چنین مسائلی نمی شوم و نبودم . البته حضور در این موارد را مشکلی نمی دانم.

۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۵۵
میلی منفرد یک فتنه گر است . به امید رای عدم اعتماد به او (110122)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۳۸
به امید هدایت افراطی ها به راه اسلام ناب که تهمت در آن حرام است (110222)
bd bd bd bd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۴۱
افراطی گری دینی همان خواسته اسرائیل هست که مملکت رو به ورطه عقب ماندگی ببرد (110224)
یا هووو
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۰۸
یه نکته جالب:
ما "مردم" بی قراریم که مبادا هیئت دولت پیشنهادی رأی نیاره،اما"نمایندگان مردم" بی قرارن که مبادا هیئت دولت پیشنهادی رای بیاره!!!
این است فرق اساسی مردم و نمایندگانشان!!!
عجب نمایندگانی!
چقده مردمی اند!!!
دو سال دیگه یادشون میدیم .قرار ما2 سال دیگه... (110234)
یا هووو 20
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۵
نمایندگان یا با ملت هستند و به منتخب مردم رای میدن یا علیه ملت هستند.امروز این مورد شفاف سازی میشه. (110245)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۳۲
انشاءالله كه راي مياره تا كور شود هرانكه نتواند ديد (110267)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۳۳
چقدر از اين دكان فتنه مي خواهيد كاسبي كنيد متحجرين افراطي؟؟ (110268)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۰۵
فتنه گر کسایی بودن که قبل از 22 خرداد 88 صحبت از انقلاب مخملی کردن و با طرح ریزی اغتشاشات روند رسیدگی به شکایات و راهپیمایی آرام مردم رو تبدیل به شورش کردن
فتنه گر کسیه که از اون کاسبی کنه (110285)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۱۴
فتنه گر خودتی وامثال خودت که به وحدت مردم و نظام واشتی مردم با نظام ضربه می زنند (110289)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۲۵
اینا به خدا خودشون طراحای فتنه بودن (110294)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۵۴
برادر من، بعضی کاسب فتنه اند. خوب دلیل موجهی است، اما نسبت شما با فتنه چیست؟ (110302)
غلامرضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۶
براي روشن شدن ابعاد خيلي از مشكلات لا ينحل چه علمي و چه سياسي من از نمايندگان ميخواهم به دكتر ميلي منفرد راي بدهند.علي افشاري فاطمه حقيقت جو پير موذن دردي را از امريكا دوا نكردند چون.............. (110131)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۱۰
حض کردم از این سخنرانی .
دکتر جان مچکریم! (110136)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۲۴
خوب دفاع کرد رای میاره... (110146)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۱
همیشه خروجی کلام افراد بانتیجه رفتار هم خوان نیست باید منتظربماتیم مثل ولایت مداری بعضی از روسای جمهور قبل (110160)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۷:۵۹
دوست عزیز اینکه می گویید "همیشه خروجی کلام افراد بانتیجه رفتار هم خوان نیست" حرف حقی است، اما شماری زیادی از مردم نسبت به بعضی از واژه ها آلرژی دارند، منفی ها به آن خاطر است! (110303)
مازیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۱۲
آقای روحانی روز تحلیف که وزرا رو معرفی کردی ازت دلخور شدم.به خاطر عدم شناخت کافی از وزرا ولی الان از تمام وزرا راضی و خرسندم.سپاسگزارم.ممنون که بر تحقق وعده های انتخاباتیتون پافشاری می کنی.همیشه پشتیبانت خواهم بود و از شما حمایت می کنم. (110168)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۲۸
حضور در مسجد دانشگاه را هم تحصن مي‌گويند!.

عجب شباهتی دارید شما ها به همدیگر
مسجد رفتن تو هم مثل ساندویچ خریدن همشیره مون فاتزه خانم بوده آقای دکتر (110176)
urmia
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۳۷
عزيزم اينجا چند نفر نشستن دارن اين متنا رو مي خونن. توشون استاد دانشگاه دانشجو مهندس دكتر متخصص هست. شما قبل اينكه نظر بدي برو پيش يه روان پزشك بهش بگو اين IQ منو اندازه بگير. ديدي بالاي 60 اومد اون وقت بيا نظر بده. البته نظر همه مهمه. منتهي وقت افراد باشعورتر از نظرشما مهمتره. لطف كن زير 60 اومد نظر نده. 4 تا نظر ديگه هم دادي. واقعا 4 دقيقه وقتمو گرفت. كه اگه قرار باشه همه افرادي تو سطح شما 4 دقيقه از وقتمو بگيرن من ديگه فرصت هيچ كاري پيدا نمي كنم. (110199)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۲:۲۵
یعنی اینهمه تفرعن و خود بزرگ بینی، خود حق مطلق پنداری، اینجوریه زنده باد مخالف من یا شعار واقعی اینه زنده باد مخالف مرده من. (110595)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۴:۰۴
من IQ ندارم ولی غیرت دارم که بد نیست شما هم غیرت خود را بسنجی
همین درجه بالای IQ شما اصلاح طلب ها کار دستتون داده
توهم سراسر وجودتون را گرفته به اسم اصلاح طلبی انحصار طلبی را در پیش گرفتید
جایی که به صلاحتان نباشد ادعای تقلب میکنید و جای دیگر با همان سازکار و افراد ادعای سلامت
من حتما امروز خودم را به پیشنهاد شما به روانشناس نشان میدهم چون باور دارم که یک متخصص در هر زمان میتواند انسان را کمک کند و از پیشنهاد شما سپاسگزارم
ولی به شما هم پیشنهاد میکنم که واقعیات را بر اساس واقعیات بسنجی و ببینی نه بر اساس هوس و میل
مملکت هنوز از ادعای تقلب ٨٨ و ان شرارت ها در حال اسب دیدن است و هیچ کدام از ان مدعیان دروغ بزرگ حاضر به پذیرش مسولیت نیست
از ادبیات زیبا و پیشنهاد شما بسیار سپاسگزارم (111170)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۱۶
در مجلس بعدی حتی اگر شده به لیست مستقل ها رای داد نباید بگذاریم تندروهای اصول گرا وارد مجلس شوند . اون موقع میشه حتی کابینه را بهتر کرد . فقط یک کاری لازمه مثل انتخابات ریاست جمهوری فرد و لیستاز طرف بزرگان اصلاحات مشخص شود . (110187)
ح
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۲۷
بله همين طور است (110359)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۲۱
دکتر اينا فقط مونده نيروي انتظامي که رفته اعترضاتو جمع کنه فتنه گرشون کنه (110190)
urmia
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۴۶
خدايا ديدي ما اخرشم نفهميديم منظور از فتنه چيه؟ الان اخوانيها فتنه ان؟ يا فلسطيني ها فتنه ان؟ جنبش وال استريت فتنه روسي ايرانيه؟ يكي به ما بگه ما هر كي رو دوست نداشتيم فتنه است يا هر كي كه از قدرت و نفوذ ما كم كنه؟ يه با شعورش اينو برا ما معني كنه (110203)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۸:۰۴
دو روز دیگر که غائله مصر خوابید، مسئولان مصری هم بعید نیست نصف مردم این کشور را فتنه گر بنامید یا شاید هم برعکس! (110305)
یا هووو
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۰۷
اصولا هر کی به میل آقایان قاضی پور و رسائی و کوچکواری و زاکانی و جبهه پایداری ها نباشه فقنه است حتی اگر قسم بخوره که نیستم!!! (110232)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۴۶
به نظرم پزشکیان خوب دفاع نکرد (110278)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۱۵
فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه فتنهاي ديگر بدو بدو از فرداعلا درجه يك نمونه رساييش هم همين الآن رسيد نمونه لر چماقدارشم داريم بدو حراجه واقعي يارانه هم بهش تعلق ميگيره! (110401)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۱۳
از دکتر روحانی میخواهیم با انتخاب دکتر عارف به عنوان وزیر علوم جواب دندان شکنی به افراطی ها بدهند (111059)