به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۱۴۷۶۵۳
دكتر کاوه مدنی از ایران رفت و از همان جا استعفا داد

درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!

گروه سياسي: دكتر کاوه مدنی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران، در خارج از ایران به سر می‌برد، به این کشور بازنگشته و از همانجا استعفا داده است.
درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!
دكتر «کاوه مدنی» از نخبگان جوان كشور و استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن كه پس از دعوت مسئولان كشور به بازگشت نخبگان به ايران، به كشور بازگشت و در شهریور ۹۶ معاون سازمان محیط زیست شد اخيرا و  پس از انتشار تصاویر خانوادگي‌اش و حمله‌های رسانه‌های تندرو به او، در حالی که در سفر کاری در خارج کشور بود، از همانجا استعفا داد و استعفای او پذیرفته شد.
محمود صادقی، نماینده‌ تهران هم در این باره در توییتر نوشت: «‏امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»

کاوه مدنی استاد مدیریت محیط زیست امپریال کالج لندن مدت کوتاهی معاون سازمان حفاظت محیط زیست بود. در جریان بازداشت گسترده فعالان زیست محیطی ایران در بهمن ماه ۱۳۹۶، شایعاتی مبنی بر دستگیزی کاوه مدنی هم منتشر شد. با این حال عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران این اخبار را تکذیب کرد. اما محمود صادقی، د  بهمن ۹۶ تاكيد كرده بود: با واسطه از بستگان افراد در جریان دستگیری فعالان محیط‌ زیست و فوت کاووس سیدامامی در بازداشتگاه قرار گرفتم. در پی تماسی هم که با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داشتم، گفتند که آقای مدنی نیز بازداشت شده‌اند.

اظهارات کاوه مدنی در آذر ۹۶
کاوه مدنی، نخبه‌ی مشهور، در شهریور ۹۶ معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی اجتماعی سازمان محیط ‌زیست شد و از لندن به تهران آمد در آذر ۹۶ گفته بود:
فکر کنم سخت‌ترین تصمیم زندگی من بود. از تصمیم مهاجرت و تصمیم ازدواج سخت‌تر بود. چون تقریباً تمام دوستان خارج از کشورم و همکاران ایرانی خارج از کشورم در کشورهای دیگر مخالف بودند. پدر و مادرم که قاعدتا باید از بازگشت من به ایران خوشحال می‌شدند هم مخالف بودند. اکثر آدم‌هایی که با آنها صحبت می‌کردم گفتند تو دیوانه‌ای که این کار را می‌کنی.

مادر و پدرم احساس می‌کردند که در حوزه‌ی سیاست و دولت، خیلی چیزها ممکن است متفاوت باشد. می‌گفتند ممکن است ظرفیتی که الان دارم را هم نتوانم استفاده کنم. بقیه بر این باور بودند که اصلا نمی‌شود کار کرد. همسرم تنها کسی بود که گفت هر کاری لازم است انجام می‌دهم که تو این کار را بکنی و موفق شوی، چون تو دوست داری. به علاوه اینکه این یک فرصت است برای یک‌بار. شاید یک‌بار برای همیشه باشد که فرصتی مهیا شود برای اثرگذاشتن و برای نسل ما.

‌اگر یک درصد شانس موفقیت وجود داشته باشد، شاید در باز شد برای خیلی‌های دیگر. ما ناراحت هستیم که می‌گوییم نسل ما را به دولت راه ندادند. به ما می‌گویند جوان. پس این یک فرصت برای نسل ماست. پس اگر یک درصد شانس موفقیت وجود داشته باشد، یک نسلی ممکن است بتواند فرصت حضور پیدا کند. اگر آمدی و موفق شدی و توانستی در اینجا کاری کنی، شاید آنهایی که اینجا نشستند، بفهمند هرکس از ایران رفته، خارجی نیست. طرفدار گذشته و جاسوس استکبار نیست.

توییت کاوه مدنی پس از انتشار خبر رفتنش از کشور:
از دلم امید خوبی را مبر

 

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۲:۰۲
میگن تو ایران مافیا وجود نداره، محیط زیست چی داره که جاسوسی از محیط زیست چی باشه. مردم دیگه به مسئولین و مدیران اعتماد ندارند .... (359166)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۳:۰۱
تا امثال شيخ پناهيان، سعيد مرتضوي، حسين شريعتمداري، تتلو، و ... را داريم، نخبگان وارداتي را مي‌خواهيم چكار؟ (359168)
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۴:۰۳
انشا.... که سالم باشد شاید روزی برگردد باز هم شکر ....!!!!!!! (359171)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۵:۴۹
مثلا چه گلی به سر کشور زد. ریزگردها رو از سرمون برداشت یا هوای تهران رو 100 در صد پاک کرد... این حرفها دیگه ما مردم رو فریب نمیده... برین خودتونو اصلاح کنین آقایون بهار.. (359177)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ۰۱:۱۸
خدارو شكر ريزگردها درشت گرد نشدن با اين مديريت هاي جهاتي/خخخخخ (359187)
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۷:۲۴
وقتی بجای بها دادن به توانایی فنی - تخصصی ایشون و امثالهم و استفاده از اون ها، می گردیم و عکس از زندگی خصوصی ایشون پیدا می کنیم ... وضع مملکت بهتر از همینی که هست نمی شه. (359179)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۷:۵۰
باعث تاسف تاثر و ناامیدیست این رفتار افراطی و.... (359180)
رییس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۲۰:۴۹
الله اکبر...
نکته جالب انجا بود که می گفت دوستانم می گویند تو دیوانه ای و من اصرار داشتم که نه من وطنم را دوست دارم باید به ایران روم و خدمت کنم....والله دیگه حرفی برای گفتن نمی ماند.......................... (359183)