به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۴۷۹۲

افراطیون تفتیش عقاید نكنند، برنامه بدهند

گروه سياسي: يك نماینده سابق مجلس عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید را ناشی از نگاه سیاسی و جناحی دانست و گفت: کسانی که به جناح اصلاح طلب منسوب بودند رای اعتماد نگرفتند در حالی که آن‌ها توانایی بالایی در اجرای مسئولیت‌های محوله داشتند.
افراطیون تفتیش عقاید نكنند، برنامه بدهند
داريوش قنبری درباره عملکرد مجلس در جلسات بررسی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: مجلس جایگاه قانونی‌اش آن است که وزرای پیشنهادی را نقد کند اما حرف‌هایی در مجلس زده شد که همراه با توهین و افترا و تهمت بود كه این محل اشکال است و جای نقد دارد. وی گفت: برخی اظهارات عنوان شده غیر واقعی و غیر منصفانه بود و استفاده از آنها در جلسات بازجویی روال دارد. مجلسی که امام فرمود در راس امور است باید علمی، کار‌شناسی، اخلاقی برخورد كند و افراطیون نیز به جای تفتیش عقاید به نقد برنامه‌ها بپردازند.

این استاد دانشگاه تصریح كرد: امروز دولت با مشکلات اجتماعی،سیاسی،بین المللی، اقتصادی اعم از بزرگ‌ شدن حجم دولت، تضعیف بخش خصوصی، تضعیف درآمد و پول ملی و مشکل بیکاری مواجه است كه بر اساس این شاخصه‌ها نمایندگان باید به نقد برنامه‌های وزرا می‌پرداختند نه اینكه به فرض مثال تو كجا بودی و از كدام كاندیدا حمایت كردی و به چه كسی رای دادی و خط مرزیت كجاست؟

وی گفت: دولت آقای روحانی باید ویرانی‌های گذشته را بازسازی كند، با وجود مشکلات ذکر شده دولت باید بتواند فارغ از مسائل سیاسی و جناحی مشکلات مردم را حل كرده و كشور را نجات دهد بر مسوولین هم واجب است در ابعاد مختلف به دولت کمک کنند. قنبری با بیان اینكه دولت برای حل مشكلات باید از سه مرحله گذر كند، تصریح كرد: مرحله نخست؛ شناخت جایگاه و شرایطی است که در آن قرار داریم. مرحله دوم تثبیت اوضاع است که باید در سه ماه وضعیت کشور را به ثبات برسانیم و مرحله سوم مشخصا مرحله رونق است.

وی ادامه داد: حل مسئله تحریم‌ها بزرگترین كاری است كه دولت باید آن را انجام دهد. با توجه به استعداد‌ها،توانایی و امکانات کشور و تاریخ و فرهنگ ما و با همکاری و همدلی که در مردم سراغ داریم مشكلات كشور حل خواهد شد به شرطی که مخالفان دولت سنگ‌اندازی نكرده و منصفانه‌تر برخورد کنند و منافع ملی را به منافع شخصی و جناحی ترجیح دهند.

حسین
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۸:۱۲
پاسخ این گروهِ کارشکن در انتخابات بعدیِ مجلس داده خواهد شد. (114392)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۰:۲۰
اگر افراطیون برنامه داشتن خودشون انجام میدادن تا مملکت به این روز نیوفته تنها چیزی که بلدن تفتیش عقایده که اونم تو قانون اساسی ممنوعه یعنی تنها چیزی هم که بلدن غیر قانونیه (114461)
یک ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۱۹
خداخیرت بدهد.به همکارانتان در مجلس هم یاد بدهید اینطور منطقی باشند. (114481)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۲:۰۸
من از اون روز راي گيري فقط تو اين راي هاي ممتنع موندم و نمي تونم هضم كنم!!!اخه يعني چي؟4روز نشستي تو مجلس اين همه حرف موافق و مخالف شنيدي سند ديدي ...قدرت تصميم گيري يك بله و نه رو نداري مياي مجلس چيكار!!!دستم كه به اونا نميرسه ولي بخدا ادم دلش ميخواد خودزني كنه از دست اين ادمها...اخه اينا كين كه سرنوشت و اينده ما دست اينهاست (114514)