به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۰:۳۱
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۷۳۴۵
رسايي: تذکر «هیات نظارت» به نشريه من «مسخره» است!!

و اين هم نتيجه اغماض در قبال رسانه‌هاي هتاك افراطيون

گروه سياسي: عدم برخورد قانوني با نشريات هتاك افراطيون، نه تنها مالكان و دست‌اندركاران آنها را تشويق به انتشار شنيع‌ترين مطالب و خبرهاي جعلي عليه چهره‌هاي سياسي گذشته و حال كشور، نموده بلكه ترغيبشان كرده كه قوانين و نهادهاي ناظر را نيز به تمسخر و استهزا بگيرند، تا جاييكه حمید رسایی٬ چهره شاخص افراطيون در مجلس صراحتا مي‌گويد: «تذکرات هیأت نظارت بر مطبوعات به هفته‌‌نامه او مسخره است!»
و اين هم نتيجه اغماض در قبال رسانه‌هاي هتاك افراطيون
در نشست روز دوشنبه اين هفته، «هیات نظارت بر مطبوعات» كه اعضايش را نمايندگان هر سه قوه به علاوه سازمان تبليغات اسلامي تشكيل مي‌دهند و بالاترين مرجع رسانه‌اي كشور محسوب مي‌شود، هفته‌نامه‌ی رسايي براساس بندهای 8 و 11 ماده‌ی 6 قانون مطبوعات تذکر گرفت و پرونده‌ی تخلفات این هفته‌نامه به مرجع قضایی فرستاده شد. بر اساس ماده 6 قانون مطبوعات نشریات جز درمورد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که دراین فصل مشخص می‌شوند آزادند: بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات: افترابه مقامات، نهادها، ارگانها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد. بند 11 ماده 6 قانون مطبوعات: پخش شایعات و مطالب خلاف واقع ویا تحریف مطالب دیگران.

مطهري: هفته‌نامه رسايي طبق قانون مطبوعات مستحق توقیف بود

علي مطهري، عضو کمیسیون فرهنگی و نماينده مجلس در هيات نظارت بر مطبوعات درباره نشست اخير اين هیات گفت: هفته‌نامه رسايي طبق قانون مطبوعات مستحق توقیف و ارجاع به دادگاه بود ولی اعضای هیات بر این نظر بودند برای آنکه تعداد توقیف‌ها زیاد نباشد و مشکل برای کارکنان این هفته‌نامه ایجاد نشود فعلا به تذکر اکتفا شود تا در آینده عملکرد این هفته نامه مورد بررسی قرار گیرد. وي در تشریح تخلفات هفته‌نامه رسايي گفت: نشر اکاذیب، انتشار مطلبی درباره امنیت داخلی، توهین به رئیس جمهور و... از تخلفات هفته نامه 9 دی بود.

وزير ارشاد: طبق قانون اين نشريه بايد توقيف مي‌شد اما...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز ديروز در صحن علني مجلس گفت: موضوع تخلفات نشريه 9 دی در هیات نظارت بر مطبوعات مطرح شد؛ در این روزنامه چهار مورد نشر اکاذیب، هفت مورد سیاه نمایی، یک مورد انتشار مطالبی علیه امنیت ملی و یک مورد توهین به مسوولان نظام با کشیدن کاریکاتور وزیر ارشاد در حالی که دست در دست شیطان دارد، منتشر شده است. وی افزود: طبق قانون این موارد به توقیف اين نشريه مي‌انجاميد اما با این نگرش که باید توقیف کمتری انجام شود، هفته‌نامه 9 دی توقیف نشد.

به گزارش بهارنيوز، حجم سنگين مطالب سخيف و توهين آميز طي چند هفته اخير در برخي از سايت‌‌ها و نشريات جريان افراطي و انحرافي، عليه شخصيت‌هاي سياسي گذشته و حال كشور همچون آقايان هاشمي رفسنجاني، محمد خاتمي، حسن روحاني و ...به اندازه‌اي است كه هيات نظارت به راحتي و با استناد به قانون موجود مي‌تواند همه آنها را توقيف كند.

وقتي يك روزنامه اصلاح‌طلب بخاطر انتشار يك مقاله اشتباه، كه بلافاصله و در روز بعد، بابت چاپ آن عذرخواهي كرد، توقيف، مدير و نويسنده‌اش روانه زندان شدند، چگونه مي‌توان استمرار فعاليت نشريه‌اي را ديد كه به راحتي، بر همه مسئولان گذشته و حال ركيك‌ترين افتراها، اتهامات و الفاظ زشت را به كار گيرد و در نهايت، تذكر هيات نظارت بر مطبوعات را كه اعضايش از نمايندگان همه قواي (قضايي، اجرايي و مجلس) تشكيل شده «مسخره» قلمداد مي‌كند؟

به نظر مي‌رسد، مماشات با اين جماعت افراطي و انحرافي و تبعيض آشكار در نوع برخورد با آنها در مقايسه با رسانه‌هاي مستقل و اصلاح‌طلبان و از آن مهمتر، بي‌توجهي به قانون در برخورد با آنها به زودي ثابت خواهد كرد كه مسيري بسيار خطرناك و اشتباه است و مسئولان ذيربط  در خواهند يافت براي اين منحرفان و تندروها كه به ناموس مردم و برخي از مسئولان حال و گذشته كشور هم در رسانه‌هاي خود، رحم نمي‌كنند، اين همه گذشت و اغماض، هيچ نتيجه مثبتي در بر نخواهد داشت.

افكار عمومي و خصوصا فعالان رسانه در ايران از خود مي‌پرسند، اگر قرار است طبق قانون موجود، يك روزنامه پرتيراژ، به خاطر يك مطلب اشتباه، بلافاصله و در عرض چند روز توقيف شود و حدود دويست پرسنل آن بيكار شوند، به چه دليل با يك هفته‌نامه كم خواننده، با 7 تا 8 هزار نسخه تيراژ و 20-10 پرسنل، به صرف اينكه مدير مسئولش نماينده‌ مجلس است، اين همه اغماض و لطف شود؟ اگر دغدغه بيكار شدن پرسنل آن وجود دارد (آنگونه كه آقاي مطهري گفته‌اند) مگر خون اين 20-10 نفر از خون حدود 200 پرسنل آن روزنامه بي‌پناه رنگين‌تر است؟

مگر مدير همين نشريه‌اي كه بالاترين نهاد ناظر بر مطبوعات را به استهزا مي‌گيرد، هفته‌نامه‌اش به دليل حجم سنگين توهين و افترا، پس از چندماه كه از شروع انتشارش مي‌گذشت، تا مرز لغو مجوز پيش نرفت اما باز هم به دلايل نامعلومي، به انتشار خود ادامه داد؟ لذا به نظر مي‌رسد اغماض در برابر اين گفتمان افراطي و هتاك، بيش از هر چيز آنها را در تداوم شيوه معيوب و غيراخلاقي‌ كنوني‌اشان تحريك خواهد كرد. ماه‌هاي آينده ادعاي ما را اثبات خواهد كرد!

۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۲۴
رسایی حرمت لباسی که برتن داری را نگه دار (196754)
محمد
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۵:۲۳
آقای رسایی خیلی هم خوب باشد بی منطق است! ..... توقیف نکردن بهار بخاطر مقاله یک نویسنده از بیرون روزنامه ، یعنی آمدن اباحه گری ؟؟ چه ربطی دارد؟ هان؟ (196870)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۶:۴۶
وقت یه خونه تکونی اساسی در مجلس رسیده دوستان (196923)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۷:۰۰
قيافش تو اين عكسه چه باحاله... (196929)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۲۷
به نظر من بهترین تیترت "کارت هديه مي‌گيرند و کارت زرد مي‌دهند!" بود. چرا بخش نظراتش باز نیست؟! (197006)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۱
وقتی روزنامه های آزاد را با هر بهانه کوچکی میبندند و درمقابل روزنامه های هتاکی که از مقبولیت برخوردار نبوده و هر توهین وافترائی را به هرکس بخواهند میزنند بدون آنکه مشکلی برایشان ایجاد شود باید هم همه چیز را مسخره بدانند و برای احکام و برخوردها پشیزی هم قائل نباشند . (196756)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۴
تا زمانی که رسایی و امثال ایشان هستند این مملکت درست بشو نیست. (196757)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۳۹
ما هستیم و آبادش خواهیم ساخت. با انتخاب نمایندگانی واقعی در انتخابات بعدی مجلس. (197010)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۷
اتفاقا اينكه نشريه شما هنوز توقيف نشده مسخره است و نشان دهنده تبعيض در جامعه (196758)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۰۴
افراطي اون نشريه هايي هستن كه نص صريح قرآن را زير سوال مي‌برن، نه كساني كه برخلاف ميل شما حرف مي‌زنن (196765)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۴۰
علی جان نص صریح قرآن به شما اجازه توهین و تهمت و افترا و تمسخر و گردنکشی و قانون گریزی و ... را داده؟!!! (197011)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۱۵
آقای رسایی به علت اینکه ازخودشونه ازکسی باک وواهمه ای ندارد.تازه این اول کاره (196768)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۰۵
مجلات و هفته نامه های وابسته هستن دیگه،چکارشون میتونن بکنن؟؟ (196794)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۱۹
واقعا چرا دولت و شخص رئیس جمهور در مقابل این بی ادبان سکوت میکنند؟واقعا دیگه این همه بی تفاوتی بعیده (196770)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۵۲
راست میگی این مواقع فقط احمدی نژاد خوب بود که اهمیتی به مجلس نمیداد ومجلسی ها رامسخره میکرد (196814)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۴:۲۹
دوست عزیز اینها بر طبل رسوایی خودشان میکوبند ، نیازی به پاسخ نیست (196856)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۴۱
آفرین چقدر خوب پاسخ دادی. (197012)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۲۳
توهين به مسئوليني كه امروز در راس كار هستند توهين به ملت است چرا كه اينان منتخبين ملتند آقاي رسائي به دفاع از ملت به شعور و حضور ملت توهين ميكنيد و خودتان را حق به جانب هم مي دانيد .ما از دست اندر كاران نمي گذريم اگر از اين افراد بگذرند (196771)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۷:۲۸
چطور سر دولت قبلی توهین به "مسئولینی که در راس کار بودن"توهین به ملت نبود؟!!!این یکی شد منتخب ملت حالا!!! (196935)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۲۸
اینم برای ما شده صاحب نظر خدایا به تو پناه می بریم از این تندرو ها (196772)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۳
اینها خوارج زمانه ما هستند... (196773)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۰
اینا پشتشون گرمه داداش. مثل روزنامه بهار بی پشتوانه نیسان که. (196776)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۴۳
پشت باید به مردم گرم باشه که پشت رسایی این گرمی را حس نمی کند و از همین موضوع ناراحت و عصبانی است (197013)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۷
چون خود را فراتر از قانون میدانید حقایق به چشمتان مسخره می اید (196777)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۰:۵۱
به مردم پشت نکنید!!!!!!!!!!!!! (196778)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۸
خدا به داد مردم برسد که نیاز به قیم ندارند . رسایی فتیله ات را بیار پایین دود می کنی . (196779)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۲۷
من پيشنهاد ميكنم تو مجلس زياد بهش گير ندين چون ممكنه كلت بكشه شليك كنه ؛ بعد بگه يه مشت اراذل بهم گير دادن من هم از خودم دفاع كردم (196784)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۳۴
آقای رسایی
تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت (196786)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۳۹
به نظرمن باید با امثال رسایی ها با قاطعیت برخورد شود همان طور در دوره احمدی نژاد با اصلاح طلبان بر خورد میشد (196787)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۴۵
حواست نیست چه تحلیلی کردی ها!!! اصلاح طلبان هتاکی می کردند؟ فحش می دادند؟ توهین و افترا و تهمت می زدند؟ (197014)
زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۴۸
در این مملکت تا زمانی ک وحدت نباشه پیشرفتیم نیس تازمانی ک اصولگرا از شکست اصلاح طلب و اصلاح طلب از شکست اصول گرا قند تو دلش اب بشه...دقدقه اول اگه زمینگیر کردن رقیب داخلی باشه...ای بابا ما جهان سومیم دیگه نا سلامتی (196789)
hd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۵۵
ما از آقای روحانی بابت سکوت خود راضی نیستیم
باید در مقابل ملت و رای ما پاسخ گو باشد زیرا این توهین ها را نمی پذیریم (196790)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۱:۵۹
هیئت نظارت بیشتر از خودی هاست و معلومه از امثال رسایی حمایت میکند ؟ اگر قانون هست باید در مورد همه یکسان باشد؟ اینکه گفته میشود عده ای از کارکنان این هفته نامه بیکار میشوند هم تبعیض امیز است؟ مگر روزنامه بهار چه توهین بی باز گشتی در مقاله غدیر کرده بود که میتوانست اسلام را سرنگون کند! و مگر روزنامه بهار کارکنانی نداشت که از ان امرار معاش کنند ؟ هیئت نظارت میتوانست روزنامه را در عین شدت یکماه تعطیل و جریمه نقدی کند,که به کارکنان و خانواده انان صدمه وارد نشود. ضمنا" بهار جان در مورد اقای رسایی انقدر مردم هوشیار ما اطلاعات غنی و غیر قابل بخشش دارند که دیگر نیازی نیست این اقا را در صدر خبر هایتان مطرح کنید .هر چقدر خبر های کمتری از این اقا و گروهشان باز تاب داده شود از دیده برون خواهند رفت و فراموشی. (196791)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۰۶
به نظر من توقیف روزنامه درکل کار نادرستیه. فرقی نمیکنه واسه چه جناحی باشه حتی تندرو ترین جریان ها هم باید تریبون و رسانه خودشونو داشته باشن. ای کاش به جای توقیف روزنامه ها جدید، روزنامه های توقیف شده مثل بهار و نشاط و هم میهن دوباره چاپ یشن (196795)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۰۷
بیچاره وزرای روحانی باید 2سال دیگه رسایی و اصولگرایان تندرو را تحمل کنند (196796)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۱۰
امثال رسائی و شریعتمداری و ضرغامی و . . . هر زجری که مردم ناشی از تحریمو....مکشند بخاطر اینهاست.اینها تو گوش خود پنبه گذاشتند مرتب هم داد می زنند.
. . . (196800)
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۱۹
این دوستان 8سال هرغلطی میخواستند میکردند مگرفراموش کردید دردوره خاتمی هم که قدرت را از دست رفته میدیدند چه کارکه نمیکردند هرروز میگفتند واحسرتا دین ازدست رفت خلاصه تا این دوستان هستند مانیازی به دشمن نداریم (196801)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۲۴
در انتخابات مجلس طومار امثال رسایی را در هم خواهیم پیچید (196802)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۳:۱۳
عکس های بهتری هم از رسایی هست
میشه بگید چرا از این عکس ها استفاده می کنید؟؟؟
نقد خوبه ولی تمسخر کار پسندیده ای نیست.


در ضمن می دونید که عکس های خنده دار از روحانی و خاتمی و ... زیاده!!!! (196827)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۵:۴۹
انسانهای موقر و خردمندی چون خاتمی و روحانی رفتار خنده دار ازشون سر نمی زنه. اگر عکسی هست بیکارها درست کرده اند. ولی این عکس رسایی اوریجیناله. (196890)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۶:۳۸
چرا شما یه عکس رو دلیل بر شخصیت فرد میدونی مغز جان
عکس بد از یه لحظه از همه میشه گرفت و ایشون راست گفته عکس بد از خاتمی و هاشمی و ... بیشتره تا رسایی چون بیشتر جلوی دوربین بودن و مهمتر بودن

اینطوری عکس گذاشتن از یه خبرگزاری حرفه ای مثل بهار بعیده
از سایت بهار خواهشمندیم عکسی که از پشت سر ایشان گرفته شده رو حذف کنه تا ادب خودش رو نشون بده (196918)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۴۸
این همه موضوع شما ها گیر دادید به عکس؟!!! (197016)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۲:۵۷
من تعجب می کنم چرا یکبار هم که شده قوه قضاییه جلو این افراد افراطی را نمی گیردکه با پیشرفت ملت ایران سر نا سازگاری دارندوهر روز به بهانه واهی وزرای اقای روحانی را به مجلس می کشاند و کارت زرد می دهندفقط هدفشان منافع افکار افراطی و غیر منطقی می باشد اینجا جمهوری اسلامی است اقای رسایی نه امارات اسلامی طالبان شما ایاپیرو مولایمان علی هستیدکه با رای ملت که حق الناس است بازی می کنید و به سخره گرفتید ملت اقای روحانی وکابینه اش را می خواهد شما وامثال شما در تاریخ . . . خواهید شدچرااقای مطهری باز خواست می شود ولی رسایی ها هرگز. (196818)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۴:۱۰
شما روزنامه نگارها همیشه مینالیدکه شما ها رو از کار بیکار میکنند حالا که روزنامه را بخاطر روزنامه نگارها نمیبندن ! شاکی هستید! اما درست گفتین انگار خون این این روزنامه نگارها( روزنامه نگای که حرف مردم و نزنه بدتر ازدیگه دروغ بنویسه ، هتاکی کنه والله روزنامه نگار نیست ) (196842)
فتنه گر بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۴:۱۶
آقای رسایی از کاسبان فتنه متنفرم
نماینده واقعی یعنی علی مطهری (196845)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۴:۳۷
اقای رسائی تقوا داشته باش و از روز رستاخیز بترس (196860)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۵:۵۹
قدرت واقعی در دست دوستان و همفکران رسایی است. این را هم رسایی میداند هم پیداری ها هم حداد و هم رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه. این تذکرات و دادگاههای صوری هم برای رد گم کردن است. (196900)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۲:۵۰
قدرت واقعی در دست مردم است با انتخابات. (197017)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۶:۴۴
سلام،چندروزپیش دربرنامه سمت خدا درشبکه 3تلویزیون،حجت الاسلام محترمی به مناسبت ایام ربیع ووحدت توصیف بسیارزیبایی ازصفات واخلاق پیامبراسلام وسیره ورفتارایشان بااطرافیان مسلمان وغیرمسلمان،بیان می کردندکه نه تنها من درطول زندگی وتحصیلات وشرکت درمراسم مذهبی نشنیده بودم؛بلکه بادقت درگفتارورفتاربسیاری ازمسؤلین ودولتمردان جمهوری اسلامی،یقین پیداکردم ،باوجودظاهرونام اسلامی،احتیاج به تذکروآموزش سیره پیامبررحمت داریم. (196922)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۷:۲۰
بابا این رسایی هم میخواد خودشو مطرح کنه ... بهترین کار توجه نکردن بهش است .. خودش کم کم ساکت میشه میگی صبر کن (196934)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۸:۳۴
درود بر دولت تدبیر وامید وسرداران بزرگ اصلاحات وسازندگی
باتدبیر دولت روحانی وهمراهی مردم این مقدس نما ها را برجای واقعی خود خواهیم نشاند (196949)
Ebi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۱۹:۱۶
اقاي رساي چرا درمورد كات هاي هديه نمايندگان صحبت نمي كند (196958)
قطره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۰:۲۱
نمایندگان مجلس درزمان خاتمی هم سنگ اندازی کردند والان هم دارند سنگ اندازی میکنند دروافع ازرای مردم ناراحتند وبه خواسته بحق مردم یعنی دموکراسی تن نمیدهند. (196979)
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۲۰:۴۷
جالب است رسایی عددی نیست که شما همیشه مطرحش می کنید او هم مانند رییس جمهورش در دوره قبل عقده مطرح شدن داردو شما هم فریبش را می خورید وهر روز در سایت ازادمنشتان نامش را می برید ولی نمایندگان واقعی ملت که دلسوز کشورند مشغول کار هستند و هیاهو ندارند (196989)