به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۵۰۲۶۷

قاسم افشار؛ پایان سکوت ۹ ساله با سکته قلبی

گروه فرهنگ و هنر: قاسم افشار گوینده با سابقه صداوسیما در حالی که 9 سال بود در هیچ برنامه خبری حضور نیافته بود، دار فانی را وداع گفت.
قاسم افشار؛ پایان سکوت ۹ ساله با سکته قلبی
بهرام(قاسم) افشار گوینده خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که در دهه شصت خورشیدی یکی از یکه تازان عرصه اجرای خبر در تلویزیون دولتی ایران بود در ۶۷ سالگی براثر ایست قلبی در تهران درگذشت. مزخوم افشار از سال ۱۳۸۸ و پس از انتخاب بحث‌برانگیز محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری بر صفحه تلویزیون ظاهر نشد، و گفته مي‌شد از هواداران میرحسین موسوی یکی از نامزدهای معترض بوده است و در اعتراض به سیاست‌های تلویزیون در شیوه پوشش اخبار اعتراض‌ها از این سازمان کناره گرفته است. او در همان سال‌های شهرت دختر خردسال خود را به دلیل بلعیدن پاک‌کن از دست داد. در سال‌های سکوت و بی‌خبری هم، خبری درباره مفقود شدن او در حادثه منا منتشر شد که این خبر نیز تکذیب شد. آخرین بار گروهی از همکاران سابق او در دفترش با او دیدار داشتند. همکارانش از او به‌عنوان چهره‌ای جدی و مسلط به اجرای خبر یاد می‌کنند که صدایی پرصلابت داشت

افشار یکی از خوش‌نام‌ترین مجریان و اخبارگویان دهه 60 بود. او از 9 سال قبل دیگر خبری در تلویزیون نخواند و به گفته خود کلا این کار را رها کرد. او ۱۳ آبان سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد و دوره ابتدایی و متوسطه را در تهران و قصرشیرین تحصیل کرد و سپس به مدرسه عالی پارس رفت و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. در مقطع انقلاب فرهنگی تحصیلات دانشگاهی او نیمه‌تمام ماند. ولی بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها کارشناسی روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد. او سپس کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد.او در دهه 60 به عنوان یکی از گویندگان مهم اخبار شناخته می‌شد، سعید فانیان مدیرسابق شبکه سوم سیما در سایت شخصی خود از افشار به عنوان چهره شاخص خبر سیما نام برده که در کار خود مسلط بود.حدود 9 سال قبل از درگذشت این اخبارگو، تصویر او در قاب تلویزیون نقش نبسته بود. او سه سال قبل در یک گفت‌و‌گوی کوتاه که در دیداری اتفاقی بین افشار و یک خبرنگار صورت گرفت، او به این پرسش که آیا درست است بعد از انتخابات 88 و آن اتفاقات، از صدا و سیما بیرون آمدید؟ به صراحت چنین پاسخ داد: «کلا کار را ول کردم.»
برچسب ها: گوينده