به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۵۲۲۸

مدیرانی‌که‌به‌خود‌صرافی هدیه‌می‌دهند!

گروه اقتصادي- رسانه‌ها: برخی مدیران بانک مرکزی که در یکسال گذشته به دلایل مختلف از این بانک جدا شده‌اند به نام اقوام خود و در واقع برای خود مجوز صرافی صادر می‌کنند تا بعدها در این حوزه فعال‌تر شوند.
مدیرانی‌که‌به‌خود‌صرافی هدیه‌می‌دهند!
از بانک مرکزی خبر می‌رسد در ما‌ه‌های پایانی فعالیت دولت دهم، برخی از مدیران و معاونین این بانک اقدام به دریافت مجوز و امتیاز صرافی به صورت وکالتی برای خود و فرزندانشان کرده‌اند. بر این اساس و در حالی که اعطای مجوز صرافی به مدیران بانکی ممنوع است ،برخی مدیران ارشد بانک مرکزی برای دور زدن این قانون، اقدام به صدور مجوز صوری صرافی برای اشخاص نزدیک به خود کرده و آن‌گاه با دریافت وکالت بلاعزل، فعالیت آن صرافی را به نام خود یا فرزندانشان تغییر جهت داده‌اند.

برخی مدیران بانک مرکزی که در یک سال گذشته به دلایل مختلف از این بانک جداشده‌اند و همچنین برخی مدیران ارشدی که کماکان در بخش‌ها و معاونت‌های مختلف این بانک به کار مشغولند از این روش(!) برای دریافت امتیاز صرافی به نام فرزندان خود استفاده کرده‌اند.
این در حالی است که دستگاه‌های ارشد نظارتی بارها نسبت به این گونه اعمال خلاف قانون در بانک مرکزی هشدار داده و حتی در اواخر اسفند ماه 91 برخی اعضای دفتر یکی از معاونت‌های حساس بانک مرکزی را بازداشت کردند، اما ظاهرا این اقدامات تاثیر چندانی نداشته است.
مرجع : پارسينه

۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۵:۰۹
بهمنی خداازت نگذره. چه جور مدیری بودی؟ غارت دارایی های مردم را باعث شدی چون نه رییس بودی ونه نظارت به کارها داشتی. فقط عامل اجرای دستورات بودی. (119440)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۵:۲۶
دیگه دور زدن قانون تو دوره احمدی نژاد عادی شده (119451)
سلطان
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۶:۲۰
چرا به خود صراف هدیه ندهند ؟ در این آشفته بازار که هرکس سعی دارد سهم خود را از بیت المال برداشت کند وبرای خود چیزی دست و پا نماید وهیچ مرجعی هم پیگیر نیست پس اینها نیز همان می کنند که دیگران (119476)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۶:۵۶
ولش کن بابا اینا که مهم نیست مهم اینه که خانما باحجاب باشن حالا شده به خاطر اینکه خودشون دلشون میخواد یا به خاطر چوب و چماقی که رو سرشون می گیریم.بذار کلی اختلاس بشه بذار قانون رو درو بزنن مهم نیست که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (119489)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۷:۳۰
مشکل شما اینه که بصیرت نداری! و الا اینا همون نشانه های پاکدستی و مبارزه با مفاسد اقتصادی است!! (119502)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۳۶
جناب آقای روحانی نمی خواد پاکسازی اقتصادی انجام بده؟
مگر برای مبارزه با فساد اقتصادی آقای روحانی چندسال وقت دارند. خوب زودتر شروع کنند.
البته بد نیست قوه قضائیه و سازمان بازرسی هم یک تکانی به خودشان در این موارد بدهند. (119537)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۰:۱۱
هردم از این باغ بری میرسد!!!دیگه از تعجب کردن وشاخ درآوردن هم گذشته (119567)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۰:۳۱
"برخی" یعنی کی دقیقاً؟ مثلاً آقای بهمنی؟ (119574)
ده ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۲۹
کدخدا که احمدی نژاد باشه، همین میشه (119704)