به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۴:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۱۵۲۳۱۳
زور آرژانتین و مسی به ایسلند نرسید

کار بزرگ تازه واردهای جام جهانی برابر ستاره‌ها

گروه ورزشی: آلبی‌سلسته با تساوی مقابل ایسلند در اولین بازی‌اش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه متزلزل ظاهر شد.
کار بزرگ تازه واردهای جام جهانی برابر ستاره‌ها
دومین بازی روز سوم بیست‌ویکمین دوره جام جهانی از ساعت 17:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه «اسپارتاک» شهر مسکو پایتخت روسیه با قضاوت «شیمون مارچینیاک» از لهستان آغاز شد و در نهایت به تساوی یک بر یک آرژانتین و ایسلند که اولین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کرد، انجامید. برای آرژانتین سرخیو آگوئرو در دقیقه 19 گلزنی کرد و تک گل ایسلند نیز توسط آلفرد فینبوگاسون در دقیقه 23 به ثمر رسید تا وی زننده اولین گل تاریخ فوتبال کشورش در جام جهانی لقب بگیرد.
نیمه اول
آنچه از ایسلند در ذهن‌ها مانده تشویق زیبا و منحصربفرد هواداران این تیم اروپایی است اما در دیدار مقابل یکی از نامدارترین تیم‌های تاریخ فوتبال یعنی آرژانتین، پیش از اینکه دست‌های ایسلندی‌ها گرم تشویق شود، گل دقیقه 19 آگوئرو حکم آب سردی را داشت که بر قسمت ایسلندی‌نشین ورزشگاه اسپارتاک پاشیده شد. این البته همه ماجرا نبود و از آنجا که فوتبال خود زندگی‌ست، تنها 4 دقیقه بعد فینبوگاسون اولین گل ایسلند را در اولین بازی‌اش در جام جهانی به ثمر رساند تا سکوها بار دیگر عشق ورزیدن را از سر بگیرند؛ عاشقی با صدای دست‌ها به سبک سرسخت‌های ایسلندی.
بیست دقیقه پایانی نیمه نخست این دیدار بیشتر با مماشات دو تیم پیش رفت تا رسیدن به سوت پایان این نیمه با کمترین تلفات همراه باشد و دو رقیب رو در رو چشم به نیمه دوم مسابقه و تغییرات احتمالی خورخه سامپائولی (سرمربی آرژانتین) و هایمر هالگریمسون (سرمربی ایسلند) داشته باشند.
نیمه دوم
در نیمه دوم آرژانتین اگرچه برتر و هجومی‌تر آغاز کرد اما راه به جایی نبرد تا دقیقه 64 که اعلام یک پنالتی مشکوک به سود آلبی‌سلسته، مسی را پشت توپ غنوده بر نقطه پنالتی محوطه جریمه ایسلند قرار داد. آقای 10 با اعتماد به نفس همیشگی و با پای به توپ ضربه زد اما خب کجا؟ دقیقه جایی که هالدورسون ایستاده بود و موفق به دفع آن شد. در ادامه بر شدت حملات آرژانتین افزوده شد که این موضوع تمرکز بیشتر ایسلندی‌ها بر دفاع و تجمع‌شان در یک سوم دفاعی خودی را به همراه داشت. راه‌حل چه بود؟ خب بله، مثل همیشه چشم دوختن به حرکات انفرادی مسی که در دقیقه 81 تا مرز فرو ریختن دوباره دروازه ایسلند هم پیش رفت. در نهایت هم حملات او و یارانش راه به جایی نبرد و ایسلند توانست یک امتیاز بسیار ارزشمند از حریف قدرتمندش بگیرد. این دیدار اخطار و اخراج نداشت.

جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه D
شنبه: 97/03/26 ؛ ساعت 17:30
استادیوم: اسپارتاک مسکو/ تماشاگر: 44190
داور: شیمون مارسینیاک(لهستان)؛ کمک‌ها: پاول سوکولنیکی، توماس لیستکیه‌ویچ و ویلمار رولدان(کلمبیا)/ کمک داور ویدئویی: مارک گیگر(آمریکا)
تیم ملی آرژانتین: ویلفرد کابایرو، نیکولاس اوتامندی، مارکوس روخو، ادواردو سالویو، نیکولاس تالیافیکو، خاویر ماسکرانو، لوکاس بیلیا(54- اور بانگا)، ماکسیمیلیانو مسا(84- گونسالو ایگواین)، آنخل دی‌ماریا(75- کریستین پاوون)، لیونل مسی و سرخیو آگوئرو.
سرمربی: خورخه سامپائولی


تیم ملی ایسلند: هانس هالدورسون، کری آرناسون، راگنار سیگوردسون، بیرکیر سوارسون، هوردور مگنوسون، گیلفی سیگوردسون، آرون گونارسون(76- آری اسکولاسون)، امیل هالفردسون، یوهان گودموندسون(63- روریک گیسلاسون)، بیرکیر بیارناسون و آلفرد فینبوگاسون.
سرمربی: هایمر هالگریمسون

 
شرح گل‌ها
آرژانتین 1 - ایسلند 0 (دقیقه 19: سرخیو آگوئرو): ماسکرانو در میانه زمین به مارکوس روخو پاس داد که او هم با پاس زمینی، آگوئرو را در محوطه جریمه ایسلند صاحب توپ کرد تا این مهاجم با چرخش عالی و شوت تماشایی و محکم گل اول آرژانتین را بزند.
 

 
آرژانتین 1 - ایسلند 1 (دقیقه 23: آلفرد فینبوگاسون): ارسال خطرناک گودموندسون از جناح راست برگشت داده شد و مجددا به این بازیکن رسید اما این بار سانتر سریع و زمینی او را کابایرو برگشت داد تا فینبوگاسون به راحتی با ضربه بغل پا دروازه آرژانتین را باز کند.
 

 
بهترین بازیکن
هانس هالدورسون، دروازه‌بان تیم ملی ایسلند با وجود گلی که از آگوئرو دریافت کرد، نمایش فوق‌العاده‌ای برابر ستاره‌های آرژانتین داشت و بارها آنها را در زدن گل ناکام گذاشت؛ اوج نمایش او در بین تمام واکنش‌هایی که داشت، مهار ضربه پنالتی بود که ایسلند را در بازی نگه داشت تا به یک امتیاز برسند.