به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۵۲۷۲۷

درگیری پلیس بغداد با نیروهای حشدالشعبی

گروه بين‌الملل: مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که پلیس این کشور مقرحشد الشعبی را به محاصره خود درآورده و یکی از اعضاء آن را نیز پس از آن که درگیری‌های روز چهارشنبه این گروه منجر به مصدومیت سه نفر شد، بازداشت کرده است.
درگیری پلیس بغداد با نیروهای حشدالشعبی
یک منبع آگاه در وزارت کشور عراق خبر داد که درگیری پس از آن آغاز شد که یک گشت شهری پلیس بغداد، یک خودرو را در جریان عبور کاروان خودروهای اعضاء گروه حزب الله متوقف کرد. در پی این اقدام پلیس، افراد حاضر در پنج خودروی این گروه علیه پلیس آتش گشودند که با پاسخ متقابل پلیس مواجه شد. در جریان این تبادل آتش، دو نیروی پلیس و یک شبه نظامی گروه حزب الله زخمی شدند. سپس پلیس مقر این گروه را که نیروهای درگیر شده با پلیس در آن پناه گرفته بودند، محاصره کرد. اقدامی که به مسدود شدن یکی از شاهراه‌های اصلی بغداد شد. این محاصره پس از دستگیری عامل اصلی تیراندازی به پلیس پایان یافت. این روزها اقدام‌های خشونت‌آمیز در بغداد نسبت به دهه گذشته که اوج درگیری‌های فرقه‌ای در این شهر بود، به شدت کاهش یافته است.

گروه شبه‌نظامی حشد الشعبی از سال ۲۰۱۴ میلادی و در پاسخ به فتوای مرجعیت عراق برای مبارزه با داعش تشکیل شد و سپس با الحاق به ائتلاف تحت رهبری نخست وزیر عراق در جنگ با داعش، مشارکت داشته است. دولت عراق ماه دسامبر گذشته رسما اعلام کرد که در جنگ با داعش پیروز شده است. در حال حاضر نیز گروه شبه‌نظامی حزب‌الله در حمایت از بشار اسد، در حال جنگ هستند. با این وجود، در نتیجه حملات هوائی روز یکشنبه منتسب به اسرائیل ۵۰ تن از نیروهای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله که در شرق سوریه در حال جنگ با بقایای به جا مانده از داعش هستند، کشته شدند. اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که تا نابودی تمامی گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران در سوریه به حملات خود علیه آنها ادامه خواهد داد.
مرجع : يورونيوز
برچسب ها: الحشد الشعبی