به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۱۸۵۷۷۰
چند کشته و زخمی در انفجار یک انبار مهمات حشد الشعبی

اسراییل مجددا حشد الشعبی را هدف قرار داد

گروه بین‌الملل: انفجار دیگری در یک انبار مهمات متعلق به حشد الشعبی، در شمال عراق منجر به مرگ دو نفر و زخمی شدن پنج نفر شد.رسانه‌های عراق از حمله پهپادی به انبار مهمات حشد الشعبی یا انفجار در داخل انبار نوشته‌اند.
اسراییل مجددا حشد الشعبی را هدف قرار داد
به گزارش دویچه‌وله، مقامات رسمی امنیتی عراق سه‌شنبه ۲۹ مرداد اعلام کردند که انفجاری در یک انبار مهمات واقع در شمال عراق رخ داده که متعلق به نیروهای شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است. خبرگزاری آلمان به نقل از محافل امنیتی عراق از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن پنج نفر خبر داده است. برخی رسانه‌های عراق علت این واقعه را حمله پهپادی و برخی دیگر انفجار در داخل انبار مهمات اعلام کرده‌اند. هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت انفجار را بر عهده نگرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این انفجار در نزدیکی پایگاه هوایی "بلد" در استان صلاح‌الدین روی داده و آخرین حلقه از زنجیره انفجارهای مشکوکی است که اخیرا موجب ویرانی چند مقر نظامی و انبار تسلیحاتی متعلق به شبه نظامیان حشد الشعبی در عراق شده است. در پایگاه هوایی "بلد" مربیان نظامی آمریکایی نیز مستقر هستند. این پایگاه در سال جاری هدف حمله خمپاره قرار گرفته بود. مقرها و انبارهای مهمات متعلق به این گروه در عراق در کمتر از یک ماه، سه بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. در پی آن دولت عراق محدودیت‌ها و تغییراتی را در مقررات پرواز در حریم هوایی این کشور اعلام کرد.  این دومین انفجار بزرگ در انبارهای مهمات حشد الشعبی در طول یک هفته و پس از انفجار ۲۱ مرداد در انبار مهمات این گروه شبه نظامی در جنوب بغداد است.

۲۱ مردادماه خبر وقوع انفجاری در یکی از انبارهای مهمات حشد الشعبی در پایگاه "الصقر" منتشر شد. پیش از آن نیز به فاصله کمتر از ده روز، دو پایگاه این نیروی هم‌پیمان ایران، نخست در منطقه آمرلی در استان صلاح‌الدین و سپس در پایگاه "ابو محمد المحمداوی" (کمپ اشرف سابق) در استان دیالی (دیاله) عراق هدف حمله قرار گرفتند. هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته و مقام‌های رسمی اسرائیل نیز تا پیش از سخنان روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور در این خصوص سکوت کرده بودند.

نتانیاهو دو روز پیش طی سخنرانی‌اش در کی‌یف، پایتخت اوکراین، تلویحا تأیید کرد که این کشور در حملات اخیر به پایگاه‌ها و انبارهای تسلیحاتی شبه‌نظامیان عمدتا شیعه مورد حمایت ایران در عراق موسوم به حشد الشعبی نقش داشته است. نتانیاهو همچنین گفت که اسرائیل "کماکان در هر زمان و مکانی که نیاز باشد، دست به اقدام نظامی خواهد زد." او در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد حملات اخیر به مراکز حشد الشعبی در عراق که به اسرائیل نسبت داده می‌شود گفت: «ایران در هیچ جایی مصونیت ندارد.»
برچسب ها: الحشد الشعبی