به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۱۵۴۵۹۵

«هتل ترانسیلوانیا» در صدر باکس آفیس

گروه فرهنگ و هنر: فیلم سوم «هتل ترانسیلوانیا» با فروش ۴۴.۱ میلیون دلاری و عبور از «آسمان‌خراش» با فروش ۲۵.۵ میلیون دلار در بازار داخلی، موفق شد تا راس باکس آفیس آمریکا را از آن خود کند.
«هتل ترانسیلوانیا» در صدر باکس آفیس
 فیلم تازه‌ وارد «هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی» سومین قسمت از مجموعه انیمیشنی پرفروش با فروشی ۴۶.۴ میلیون دلاری و با افتتاح در ۴۲ بازار بین‌المللی موفق ظاهر شد در حالی که «آسمان‌خراش» با بازی دواین جانسون یک افتتاحیه ۴۰.۴ میلیون دلاری را در بازار بین‌المللی ثبت کرد.به این ترتیب انیمیشن سونی موفق شد تا دیگر فیلم تازه‌وارد یعنی «آسمان‌خراش‌» را در بازار داخلی هم پشت سر بگذارد و با اکران در اولین و آخرین هفته نمایشش، ۴۴.۱ میلیون دلار از نمایش در ۴۲۶۷ سالن سینما، در شمال آمریکا کسب کند و فروش جهانی‌اش را با احتساب نمایش آنلاین در آمازون پرایم به ۱۰۰.۲ میلیون دلار برساند. «هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی» موفق شد تا رکورد جدیدی برای سونی به عنوان بزرگ‌ترین اکران در ۴۲ بازار بین‌المللی برای یک انیمیشن را به ثبت برساند.در این انیمیشن آدام سندلر صداپیشگی اصلی را برعهده دارد و سلنا گومز، اندی سمبرگ و کاترین هان او را همراهی می‌کنند. «هتل ترانسیلوانیا ۳» در آمریکای لاتین ۲۳ میلیون فروخت که ۸.۶ میلیون دلار آن در مکزیک بود و سهم برزیل ۳.۸ میلیون و سهم آرژانتین ۲.۱ میلیون دلار شده است.

این فیلم خانوادگی در روسیه ۵.۸ میلیون دلار و در استرالیا ۲.۴ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم به زودی در آلمان و بعد فرانسه، بریتانیا، کره جنوبی و ایتالیا به نمایش درمی‌آید.در همین حال «آسمان‌خراش» با بازی دواین جانسون کمی بهتر در بازار بین‌المللی عمل کرد و با نمایش در ۵۷ بازار کارش را شروع کرد. این فیلم که محصول یونیورسال و لجندری است در آمریکای شمالی کارش را با فروش ۲۵ میلیون دلاری شروع کرد و حسابی از «هتل ترانسیلوانیا ۳» جا ماند و مکان سوم داخلی را کسب کرد.این فیلم که با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شده است در کره ۴.۷ میلیون دلار در مکزیک ۳.۷ میلیون دلار و در روسیه ۲.۶ میلیون دلار فروخت. استرالیا ۲.۴ میلیون دلار، بریتانیا و ایرلند ۲.۴ میلیون دلار و اندونزی با فروش ۲.۱ میلیون دلار دیگر بازارهای داغ این فیلم بودند. چین هفته دیگر شاهد اکران فیلم خواهد بود و استودیو انتظار دارد تا فروش چشمگیری در این منطقه داشته باشد.در عین حال «مرد مورچه‌ای و زنبورک» در آمریکا همچنان خوب ظاهر شد و با فروش ۲۸.۸ میلیون دلار در بازار داخلی جایگاه دوم را کسب کرد.

این فیلم ۳۵.۳ میلیون دلار نیز از نمایش در ۴۴ منطقه کسب کرده و فروش جهانی خود را تا کنون به ۲۸۳.۷ میلیون دلار رسانده است که ۱۵۰.۹ میلیون دلار آن از بازار خارجی بوده است. این فیلم ابرقهرمانی که در هند ۳.۸ میلیون دلار فروش کرده است به زودی در فرانسه، بلژیک، هلند و سوییس اکران می‌شود.دیگر فیلم دیزنی «من نفرت‌انگیز ۲» ۳۳.۳ میلیون از فروش در ۴۳ بازار بین‌المللی کسب کرد و در آمریکا ۱۶.۲ میلیون دلار دیگر در این هفته بر فروش قبلی خود افزود و فروش داخلی اش را به ۴۹.۵ میلیون دلار رساند و همچنان در میان ۵ فیلم پرفروش باقی ماند.از سوی دیگر «دنیای ژوراسیک: سقوط سلطنت» در بازار بین‌المللی ۲۶.۷ میلیون دلار دیگر فروخت و در بازار داخلی نیز ۱۵.۵ میلیون دلار دیگر بر فروش قبلی‌اش اضافه کرد. این فیلم با بازی کریس پرت و برایس دالاس هاوارد فروشش در بازار جهانی را از مرز ۱.۱ میلیارد دلار عبور داده است و در مجموع تاکنون در بازار داخلی آمریکا ۳۶۳.۳ میلیون دلار و در بازار بین‌المللی ۷۷۱.۴ میلیون دلار فروش کرده است.«اولین پاکسازی»، «ببخشید مزاحم شدم»، «سیکاریو: روز سولدادو»، «عمو درو» و «اوشن ۸» دیگر فیلم‌هایی هستند که ۵ فیلم دوم باکس آفیس آمریکا را تشکیل داده‌اند.
مرجع : مهر