به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۵۴۷۹۰
اطلاعیه سازمان لیگ درباره تصمیم 3-0

سوپرجام به کمیته انضباطی رفت

گروه ورزشی: سازمان لیگ فوتبال ایران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به مسائل مطرح شده پیرامون سوپر جام فوتبال ایران واکنش نشان داد.
سوپرجام به کمیته انضباطی رفت
سازمان لیگ فوتبال ایران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ماجرای اخیر سوپر جام فوتبال ایران واکنش نشان داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:کمیته مسابقات در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ و زمانی که هنوز قهرمان لیگ برتر و جام حذفی مشخص نشده بود، اعلام کرد که ‏سوپرجام فوتبال ایران در فصل ۹۷-۹۶ در روز ۲۹ تیرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.سپس در تاریخ ۱۱ تیرماه در نامه‌ای به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ضمن اعلام مجدد تاریخ برگزاری سوپرجام، تاریخ ‏جلسه هماهنگی مسابقه و نحوه بلیت فروشی این مسابقه اعلام شد که باشگاه استقلال در تاریخ ۱۲ تیرماه درخواست تعویق زمان ‏سوپرجام را به سازمان لیگ ارائه کرد. ‏سازمان لیگ هم در راستای وظایف ذاتی خود که تعامل مثبت و سازنده با باشگاه‌ها در چارچوب قانون است، این درخواست ‏باشگاه استقلال را بررسی کرد که کمیته مسابقات اعلام کرد با توجه به حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان ‏آسیا و همچنین سال برگزاری جام ملت‌های آسیا، امکان تعویق زمان مسابقه وجود ندارد. به ویژه اینکه لیگ برتر فصل ۹۸-۹۷ ‏در تاریخ ۴ مرداد ماه آغاز می‌شود و برگزاری سوپرجام که مربوط به فصل گذشته است را نمی‌توان بعد از آغاز لیگ برتر ‏فصل جدید برگزار کرد. ‏‏۲۳ تیرماه سازمان لیگ در نامه‌ای به باشگاه استقلال، به درخواست تعویق زمان برگزاری سوپرجام پاسخ منفی داد و سپس ‏نمایندگان دو باشگاه استقلال، پرسپولیس، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به جلسه شورای تامین استان تهران در تاریخ ۲۶ ‏تیرماه با دستور برگزاری مسابقه سوپرجام دعوت شدند. ‏
 
نماینده باشگاه استقلال در جلسه شورای تامین اکبر عباسی ملکی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بود که اعلام کرد اختیار تام از ‏باشگاه دارد و در جلسه شورای تامین نیز صراحتا اعلام کرد که باشگاه استقلال در تاریخ ۲۹ تیرماه در سوپرجام حاضر نمی شود. ‏همین اعلام رسمی نماینده باشگاه استقلال در جلسه شورای تامین استان تهران که در حضور اعضای شورای تامین و مسئولان ‏فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بیان شد، انصراف قطعی باشگاه استقلال از حضور در سوپرجام تلقی شد و سازمان لیگ نیز ‏پیش از این اعلام کرده بود که امکان تعویق مسابقه وجود ندارد. از سویی دیگر به دلیل آنکه حضور  احتمالی حدود ۱۰۰هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی بدون برگزاری مسابقه از نظر تامین ‏امنیت تماشاگران به صلاح نبود و همچنین بی احترامی به تماشاگران فهیم تلقی می‌شد، سازمان لیگ طبق آئین نامه مسابقات، ‏غیبت استقلال در روز بازی را با توجه به اعلام قطعی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در شورای تامین استان که  مستندات آن ‏هم موجود است، قطعی دانست و اعلام کرد که نتیجه بازی به دلیل عدم حضور قطعی استقلال در سوپرجام ۳ بر صفر می‌شود ‏اما پرونده جهت تصمیم گیری به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال خواهد شد.
مرجع : ورزش سه