به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۱۵۴۷۹۲
نماینده زن مجلس:

لایحه تامین امنیت زنان شبیه شیر پاکتی شده

گروه سیاسی: یک عضو فراکسیون زنان مجلس معتقد است که عدم شفافیت و سلیقه‌ای عمل کردن بخصوص در مورد حقوق مردم باعث می‌شود که نارضایتی زیاد شود و نوای بیگانه در کشور ما پژواک داشته باشد.
لایحه تامین امنیت زنان شبیه شیر پاکتی شده
سهیلا جلودارزاده نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حذف 41 ماده از 92 ماده لایحه تأمین امنیت زنان در قوه قضاییه، گفت: به نظر می‌رسد ضرورت دارد مسئولان محترم قوه قضاییه یک مقدار بیشتر با اندیشه‌های حضرت امام (ره) راجع به زنان و دیدگاه‌های مقام رهبری در مورد مقام زنان آشنا شوند.او گفت: من در جلسه‌ای شرکت کرده بودم و در مورد ازدواج مردی که حضانت دختری را بر عهده می‌گیرد، بحث شد،‌ یکی از آقایانی که از حقوقدان‌های روحانی و مدافع این قضیه بود و به نحوی مسئله را مطرح می‌کرد که انگار واجب است که با آن دختر ازدواج کنند و اگر بگوییم که نمی‌شود و دولت شرط بگذارد، خلاف واجبات و فعل حرام است.این عضو فراکسیون زنان تأکید کرد: این دیدگاه‌ها باعث می‌شود که ما نتوانیم یک فضای خوب، امن وتوام با آرامش برای زنانمان ایجاد کنیم. خشونت علیه زنان با قوانین بازدارنده محدود می‌شود ولی اگر حمایت‌های قانونی از فردی که خشونت اعمال می‌کند انجام شود و یا مجازات متناسب با جرمش وضع نشود آن فرد جریح می‌شود و فعل حرام که آزار دادن همسر و یا آزار دادن دختران خانواده است اشاعه پیدا می‌کند.جلودار زاده در خصوص اینکه آیا با حذفیات موادی از لایحه تامین امنیت زنان در قوه قضاییه آیا ماهیت این قانون تغییر می‌کند؟، گفت: با این حذفیات این لایحه شیر بی‌یال و دم و اشکم می‌شود. این لایحه با حذفیات صورت گرفته به نظر می‌رسد بیشتر شبیه شیر پاکتی و بی‌خاصیت است.

او ادامه داد: نمی‌دانم که آیا مجلس و فراکسیون زنان برای برگشت به لایحه دولت با قوه قضاییه رایزنی می‌کند یا خیر اما مجلس باید در چارچوب وظایف قانونی خودش وظیفه‌اش را انجام دهد.این نماینده مجلس با طرح این سؤال که چرا اصلاً لایحه تأمین امنیت زنان به قوه قضاییه ارجاع شده است؟ گفت: نباید این لایحه بعد از سال‌ها به مجلس می‌آمد؟ این موضوع که لایحه از مرجع قانونی خودش عبور نکرده و دولت آن را به قوه قضاییه می‌فرستد به معنای آن است که دولت به لابی غیرمتعارفی تن می‌دهد و نتیجه این می‌شود که به زنان ما اسید می‌پاشند، کتکشان می‌زنند، از خانه بیرونشان می‌کنند، بچه‌هایشان را از آن‌ها می‌گیرند و هزاران درد نهفته دیگری که زنان ما دارند.جلودارزاده در خصوص پیامدهای حذف 41 ماده از لایحه امنیت زنان، تأکید کرد: ما جامعه زنان و مردان نداریم، زنان و مردان از لحظه خلقتشان به یکدیگر گره‌خورده‌اند و پیامدهای حذف این لوایح بر کل جامعه وارد می‌شود. ما باید بدانیم که اجرای حق و انجام عدالت موجب آرامش جامعه است و اگر این اتفاق نیفتد نظم جامعه برهم می‌خورد.او ادامه داد: برای اینکه ببینیم مجلس در خصوص لایحه امنیت زنان اقدامی انجام می‌دهد باید منتظر گشایش مجلس در هفته آتی باشیم.این عضو فراکسیون زنان در ادامه گفت: تا زمانی که این آش و کاسه است هم با مشکلات داخلی مواجه هستیم و هم مشکلات خارجی. عدم شفافیت و سلیقه‌ای عمل کردن بخصوص در مورد حقوق مردم باعث می‌شود که نارضایتی زیاد شود و نوای بیگانه در کشور ما پژواک داشته باشد.
مرجع : اعتماد آنلاین