به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۵۷۰۵۳
پیروانی:

امیدوارم کرانچار در هواپیما برکنار نشود

گروه ورزشی: کارشناس فوتبال ایران، گفت: ما در فوتبال نتیجه گرا هستیم. امیدوارم اگر تیم امید نتیجه نگرفت. زلاتکو کرانچار را در هواپیما برکنار نکنند.
امیدوارم کرانچار در هواپیما برکنار نشود
غلامحسین پیروانی در مورد وضعیت تیم امید و هم‌گروهی با تیم‌های عربستان، میانمار و کره شمالی، گفت: در گروه سختی قرار گرفتیم و اولین مسابقه‌مان مقابل عربستان بسیار دشوار است. مسئولان و مربیان تیم امید از جمله زلاتکو کرانچار زحمت کشیدند تا تیم را آماده حضور در مسابقات کنند.تا ما شخصیتی که به تیم بزرگسالان می‌دهیم به تیم های امید، جوانان و نوجوانان ندهیم نمی‌توانیم به موفقیت برسیم. از المپیک 1976 کانادا تا به الان نتیجه مدنظر را نگرفتیم. یک دوره من، 2 دوره حسن حبیبی، یک دوره محمود یاوری، یک دوره کوردس و ... هدایت این تیم را بر عهده داشتند نمی‌شود همه کم دانش و کم کار بوده باشند و نتیجه نگرفته باشیم. از گذشته شخصیت لازم را به تیم امید ندادیم.

*آیا بذر خوب کاشتیم که دنبال درو خوب هستیم؟
وی افزود: سرمایه گذاری ما مثل ژاپن و کره نیست. آنها سرمایه گذاری می‌کنند. سالی که ما در تیم امید بودیم به کره و ژاپن باختیم و چهارم شدیم. این دو تیم به المپیک رفتند و به مقام سوم و چهارم رسیدند. آنها خوب شخم زدند، خوب بذر دادند و خوب آبیاری کردند. در نهایت هم برداشت بسیار خوبی داشتند.ما آب ندادیم، خوب بذر نکاشتیم آیا باید در این شرایط محصول خوبی درو کنیم؟ خدا عادل است و این اتفاق نمی‌افتد. این مسائلی هم مطرح می‌شود روی تعصب است.امیدوارم تیم امید موفق شود. آنها کار سختی مقابل عربستان دارند. این تیم تازه تشکیل شده است. اگر می‌خواهیم در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید موفق شویم باید سخت کار کنیم.

*باید شخصیتی که به تیم کی‌روش می‌دهیم به تیم امید بدهیم
پیروانی در ادامه یادآور شد: خودم دو سال در تیم جوانان بودم که یکسال من و یکسال ابراهیم قاسمپور کاپیتان بودیم. هر دوسال قهرمان شدیم. آن زمان ما 5 ماه در ورزشگاه کشوری فعلی در اردو بودیم و روی ما به خوبی کار می‌شد. باید روی تیم خوب کار کنند. عباس چمنیان با تلاشی که کرد یک دوره نتیجه گرفت اما در ادامه تیم رها شد.اگر تیم امید نتیجه گرفت باید در ادامه اساسی کار کرد. الان کدام باشگاه ما به بازیکنان امید زیاد بازی می‌دهد. دیگر بازیکنانی مثل مهرزاد معدنچی، احسان حاج صفی، کریم انصاریفرد، جواد کاظمیان و ... هم ساخته نمی‌شوند. دیگر این نوع بازیکنان کم هستند و در این سال‌ها ندیدم چه نفراتی شکوفا شوند.باید اساسی کار کنیم و همان شخصیتی که به تیم کارلوس‌ کی‌روش می‌دهند به تیم‌های پایه هم بدهند. اگر غیر از این رفتار را انجام دهیم. موفقیت به دست نمی‌آید.

* در فوتبال ایران همه نتیجه گرا هستد
کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که تیم امید قرار است با بازیکنان تیم زیر 21 سال در مسابقات حاضر شود و با توجه به اینکه مسئولان ایرانی به نتیجه نگاه می‌کنند آیا در صورت عدم موفقیت باز هم ممکن است تیم امید دچار مشکل شود، گفت: ما نتیجه گرا هستیم.این کار درست بوده اما مطمئن باشید اگر تیم امید نتیجه نگیرد او را برکنار می‌کنند. همان بلایی که بر سر امیرحسین ما( امیرحسین پیروانی سرمربی اسبق تیم امید) آوردند را بر سر کرانچار می‌آورند. به او گفتند تیم جوانی را به مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا ببرد و همه پشتیبان او خواهند بود اما بعد از مسابقات پشت او را خالی کردند. یک نفر هم همین آقای کی‌روش بود.

* امیدوارم در صورت عدم کسب نتیجه کرانچار در هواپیما برکنار نشود
وی در مورد اینکه تیم امیر حسین پیروانی که به آن مسابقات رفت یک سال از این تیم هم جوانتر بود و الان 14 بازیکن او در تیم امید حضور دارند،‌گفت: بله همین مسئله بود. دیدید که اجازه ندادند او حتی نفس بکشد. باید حرف دل و زبانمان در فوتبال یکی باشد که متاسفانه اینطور نیست.امیدوار هستم با این تیم جوان که راهی بازی‌های آسیایی شدند اگر نتیجه لازم گرفته نشد در هواپیما کرانچار را برکنار نکنند.

* سر برادرم را بریدند و اجازه دست و پا زدن ندادند
پیروانی در پایان، گفت: برای تیم امید حمید استیلی، زلاتکو کرانچار، رضا شاهرودی، سهراب بختیاری‌زاده و سایر عزیزان آروزی موفقیت می‌کنم. باید از این کادرفنی حمایت کنیم. آنها با این تیم جوان به مسابقات رفتند و اگر نتیجه نگرفتند هم باید از آنها حمایت کرد و با آنها مثل برادرم رفتار نکنند که سر او را بریدند و اجازه دست و پا زدن هم ندادند.تیم جوان به مسابقات بردند و تا بازگشتند او را به تیر انتقاد بستند. من هیچ وقت سیاسی نبوده‌ام اما در ورزش ایران هر که خوبی کرد زجرش می‌دهند هر که زشتی‌ کرد اجرش می‌دهند.
مرجع : فارس
برچسب ها: کرانچار