به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۱۵۷۰۷۴

بازار سهام در دست معامله‌گران حقوقی

گروه اقتصادی: با وجود اینکه بسته جدید ارزی چند روزی است که اجرایی شده، اما فعالان بازار سهام همچنان شاهد نوسانات غیرمعمول در بورس تهران هستند که علت اصلی آن به بازار ارز بر می‌گردد.
بازار سهام در دست معامله‌گران حقوقی
در ادامه فراز و نشیب‌های بورس تهران امروز بار دیگر روند قیمت‌ها رو به افت گذاشت و شاخص بازار سهام را نزولی کرد. به طوری که نماگر بازار به نیمه کانال ۱۲۸ هزار واحدی بازگشت.هر چند که بانک مرکزی چند روزی است که بسته جدید ارزی را اجرایی کرده و قیمت‌ها با توجه به سامانه نیما قرار است که مشخص شود، اما همچنان سهامداران نسبت به بازار ارز ابهاماتی دارند و این موضوع سبب شده نوسانات غیر معمول در بازار سهام ادامه داشته باشد همچنین عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها در برخی از مقاطع بازار را با نوسانات غیرقابل پیش بینی همراه می کند.اما شاخص کل هم وزن با ۳۶ واحد رشد تراز ۱۹ هزار واحدی را پشت سر گذاشت و شاخص آزاد شناور با ۱۶۷۸ واحد افت مواجه شد و به تراز ۱۳۷ هزار و ۹۸ واحدی رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب در این مدت ۹۲۶ و ۳۱۷۳ واحد افت کردند.فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پترپشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب با ۲۲۶، ۱۹۰ و ۱۸۸ واحد تاثیر بیشترین نقش را در افت شاخص‌های بازار داشتند. اما در طرف مقابل خدمات انفورماتیک، گروه مپنا و بانک ملت به ترتیب با ۸۰، ۷۹ و ۵۷ واحد تاثیر، بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص ها داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی شاهد افت قیمت نیمی از سهم ها بودیم و بیشتر سهم ها در گروه محصولات شیمیایی با افت قیمت مواجه شده است.همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز قیمت سهم ها با افت مواجه شد حجم معاملات این گروه به رقم ۴۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید که ارزش آن بیش از ۱۷ میلیارد تومان بود.در گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیر قیمت سهم ها کمتر از دو درصد نوسان به سمت بالا یا پایین داشت. در عین حال اکثر سهام خودرویی‌ها نیز با افت قیمت مواجه شد و حجم معاملات به رقم ۲۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی رسید همچنین ارزش معاملات این گروه به رقم ۲۹ میلیارد تومان رسید.ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۷۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.آیفکس نیز با ۸.۱۵ واحد افت به رقم ۱۴۸۳ رسید و ارزش معاملات این بازار رقم ۳۱۵ میلیارد تومان را تجربه کرد همچنین حجم معاملات رقم ۶۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار سهام