به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۷۸۴۶۲

بازدهی بازار سرمایه به ۲۰ درصد رسید

گروه اقتصادی: نماگر اصلی بازار سرمایه از ابتدای امسال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته که سهم هفته اخیر از این مقدار نزدیک به دو درصد بوده است. البته باتوجه به بالا بودن ریسک بازار، غیر حرفه ای ها نباید به صورت مستقیم در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.
بازدهی بازار سرمایه به ۲۰ درصد رسید
حجم کل معاملات در هفته اخیر ۱۷ هزار و ۱۹۰ میلیون سهم بود که نسبت به هفته گذشته از افت ۱۶ درصدی حکایت می‌کند،  چرا که طی هفته قبل این رقم به ۲۰ هزار و ۳۴۸ میلیون سهم می رسید. این در حالی است که تعداد معاملات انجام شده هفته اخیر تقریبا با هفته گذشته برابر بوده است.در عین حال شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در این مدت ۴۱۵۱ واحد رشد کرد و به تراز ۲۱۵ هزار و ۱۶۹ واحدی رسید. در نتیجه بورس تهران توانسته به معامله گران این بازار به طور متوسط ۱.۹ درصد سود دهد.در ابتدای سال جاری شاخص کل بورس در نیمه تراز ۱۷۸ هزار واحدی بود اما تا کنون این عدد بیش از ۳۶ هزار واحد رشد کرده و در دو ماه ابتدایی سال سود متوسط ۲۰ درصدی را برای فعالان این بازار داشته است. البته طبیعی است که افرادی که غیر حرفه ای هستند و بدون شناخت از بازار سرمایه به طور مستقیم وارد این بازار شدند و در نتیجه ریسک های بالایی را پذیرفته اند دچار ضرر و زیان هم شده باشند.

شاخص آزاد شناور نیز در پنج روز کاری اخیر ۵۵۲۰ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۴۲ هزار و ۶۲۶ واحدی رسید. همچنین شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر رشد ۱۳۲ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و دوم نیز در این مدت ۱۷۵ و ۲۳۶ واحد
رشد را شاهد بودند.نوسانات قیمت ارز، اخبار کلان اقتصادی و سیاسی و مقدار ورود و خروج نقدینگی به بازار سرمایه ناشی از این رویدادها بیشترین تاثیر را روی متغیرهای بازار گذاشته و فعالان بازار بیش از اینکه به مسایل بنیادی شرکت ها و صورت های مالی آن ها توجه کنند به مسایلی از این دست توجه دارند و این موضوع سبب نوسانات بسیاری در بازار سهام شده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار سهام