به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۵۷۰۸۷

سه قطعه از آلبوم چاوشی مجوز می‌گیرد

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل دفتر موسیقی با بیان اینکه با مسئولیت خودش امکان صدور مجوز سه قطعه از آلبوم محسن چاوشی را فراهم می کند، تاکید کرد که دو قطعه از آلبوم «ابراهیم» نیازمند اصلاح است.
سه قطعه از آلبوم چاوشی مجوز می‌گیرد
علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر روز دوشنبه 22 مرداد در جمع خبرنگاران حوزه موسیقی در تالار وحدت درباره مسئله آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی توضیحاتی را ارائه داد.ترابی با ارائه توضیحاتی تازه درباره مجوز آلبوم محسن چاوشی گفت: «شرکت مجری آلبوم یک سال پیش تقریبا ششم مرداد اشعار را فرستادند که به فاصله دو روز اثر به شورای شعر و ترانه رفت. پنج قطعه از هفت قطعه این آلبوم نیاز به اصلاح داشتند که این اصلاحیه‌ها بر روی سایت دفتر موسیقی قرار گرفته اند.»او ادامه داد: «پس از آن تا همین امروز هیچگونه تقاضای کتبی از سوی شرکت متولی این آلبوم برای بازبینی یا اعتراض به رای به دست ما نرسیده و همچنان هیچ اصلاحی انجام نشده است.»مدیرکل دفتر موسیقی با تاکید بر اینکه هنوز یک قطعه موسیقی از آلبوم این خواننده به دست ما نرسیده است، توضیح داد: «هیچ موسیقی هم به ما داده نشده و تنها چند برگ شعر در اختیار داریم که براساس آن نمی‌توانیم مجوز بدهیم‌. ما با آقای چاوشی صحبت کردیم و خیلی دوستانه بستنی خوردیم و به ایشان گفتم که سه قطعه از آن پنج قطعه را با مسئولیت خودم اجازه صدور مجوز می‌دهم ولی دو قطعه دیگر دارای کلماتی است که نمی‌تواند منتشر شود ‌و نیاز به اصلاح دارد.»

ترابی افزود: «بعضی از دوستان سوال داشتند که چرا کتاب این ترانه‌ها منتشر شده است، این دلیلی برای صدور مجوز دفتر موسیقی نمی‌شود. این موضوع نه به آقای چاوشی و نه هیچ فرد دیگری محدود نیست و زمانیکه باید از مسیر دریافت مجوز عبور کنیم پس باید قوانین آن را بپذیریم.»او با تاکید بر اینکه هیچ مشکل و چالشی میان دفتر موسیقی و آقای چاوشی نیست، بیان کرد: «موضوع بین ما و ایشان هم خیلی در آرامش و بدون چالش است و کوچک‌ترین مشکلی درباره شخص آقای چاوشی نداریم. ولی باید شرایط و پروسه دریافت مجوز را قبول کنیم. ضمن آنکه باید بپذیریم برخی از کلمات در بین خانواده‌های ما تنش زا هستند و نمی‌توانیم با وجود آن ها مجوز بدهیم. در نهایت اگر کلمات آن دو قطعه اصلاح نشود نمی‌توانیم مجوز بدهیم.»
مرجع : خبرآنلاین