به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۵۷۶۸۴

بررسی مجدد تاثیر سوابق تحصیلی کنکور ۹۸

گروه جامعه: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو به منظور بررسی تاثیر سوابق تحصیلی در سال ۹۸ و مصوبه تاثیر قطعی جلسه فوق العاده برگزار می کند.
بررسی مجدد تاثیر سوابق تحصیلی کنکور ۹۸
دکتر ابراهیم خدایی افزود: گزارش کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شد.کمیته آموزش عالی پیشنهاد داد برای کنکور سال ۹۸، توصیه کردند شورای سنجش و پذیرش دانشجو با توجه به اینکه اولین سال اعمال قوانین نظام جدید متوسط است و همچنین توجه به نامه ۱۷۵ نماینده مجلس مجددا تشکیل جلسه بدهد.وی افزود: این جلسه به منظور بررسی تاثیر سوابق تحصیلی در سال ۹۸ و مصوبه شورای سنجش و پذیرش تشکیل شود و تاثیر سوابق تحصیلی را در جهت تاثیر مثبت بازنگری کند.رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: لذا در مدت کوتاهی در آینده، جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می دهیم و موضوع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور را مجددا مطرح می کنیم و هرچه شورا تصمیم بگیرد اعلام می شود.وی درباره اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه مربوط به سهمیه های ایثارگران گفت: اصلاح ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه مربوط به سهمیه های ایثارگران به کمیته آموزش عالی محول شد تا هر چه سریع تر بررسی کنند و به کمیسیون آموزش ارائه دهند.

خدایی افزود: اینکه اصلاح ماده ۹۰ به کنکور ۹۷ برسد یا خیر بستگی به نوع مصوبه مجلس دارد. باید در انتظار باشیم که آنچه مصوب می شود تا چه میزان قابلیت اجرایی دارد.وی یادآور شد: اگر مصوبه مربوط به کف نمره باشد، در هر مرحله ای قبل از اعلام نتایج قابل اعمال در کنکور ۹۷ است. اما ممکن است در اصلاحیه تغییر و جابجایی گروه ها باشد و یا گروه های جدید تعریف شود که اگر ما اطلاعات آن را نداشته باشیم از نظر اجرایی مشکلاتی را در پی خواهد داشت.رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ما در انتظار مصوبه اصلاحیه خواهیم بود و در صورتی که قابلیت اجرایی داشته باشد آن را برای کنکور ۹۷ اعمال می کنیم.وی گفت: کمیته آموزش عالی پیشنهاد خود را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه می دهد و کمیسیون آن را برای تصویب به صحن علنی می فرستد. پیشنهاد اولیه اصلاح کف حد نصاب نمره بود که در انتظار می مانیم که پیشنهاد کمیته آموزش عالی به کمیسیون ارائه شود.
مرجع : مهر