به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۱۵۷۷۶۲

رحیم‌پور ‌ازغدی در تجمع قم چه گفته بود؟

رحیم‌پور ‌ازغدی در تجمع قم چه گفته بود؟
گروه سیاسی: سایت انتخاب نوشت: موج اعتراض مراجع تقلید و مسئولان و علماء به هنجارشکنی در تجمع طلاب قم در مدرسه فیضیه و حرفهای سخنران این تجمع همچنان ادامه دارد. آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی به شدت به حرفهای سخنران این مراسم اعتراض کردند. رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنران این مراسم بود. او در بخشی از سخنان خود گفته بود درس خارج‌هایی برگزار می‌شود که به جای این‌که تمدن دینی را تئوریزه کنند، فقه سکولار می‌سازند. بخشی از حرفهای جنجالی او را بخوانید.
 
رحیم‌پور ‌ازغدی در بخشی از سخنرانی خود در تجمع طلاب با موضوع عدالت اقتصادی با بیان اینکه حوزه غیر از اعتراضات و تبلیغ دین، وظیفه اجتهاد اقتصادی را نیز به عهده دارد، گفته بود:«درس خارج‌هایی برگزار می‌شود که به جای این‌که تمدن دینی را تئوریزه کنند، فقه سکولار می‌سازند و در مورد بانک‌ها و روابط اجتماعی و این دست مسائل حرفی نمی‌زنند.» رحیم‌پور ‌ازغدی اضافه کرده بود: «ریشه سکولاریسم در حوزه است. سکولاریسم یعنی تفکیک دین از حکومت و دولت و تمدن. به جای این همه رساله، مسائلی که حل نشده است را پاسخ دهید. در فقه حکومتی نیز حوزه هنوز در مسائل اصلی جوابی ندارد. حوزه هنوز بعد از 40 سال دارد بحث می‌کند بانک‌ها ربوی هستند یا خیر.»

اظهارات این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درحالی واکنش علما و مراجع تقلید را برانگیخته است که او تریبون ثابت در صداوسیما دارد و در برنامه‌ای با عنوان «طرحی برای فردا» که از شبکه اول سیما پخش می‌شود، درباره موضوعات مختلف اظهارنظر می‌کند. البته رحیم‌پور ‌ازغدی تنها موضع‌گیری فرهنگی ندارد. او طی ماه‌های گذشته مواضع تندی را نسبت به دولت حسن روحانی اتخاذ کرده؛ تا آنجا که در ویدیویی که اردیبهشت‌ماه امسال از او منتشر شده، رئیس‌جمهوری را دروغگو خطاب می‌کند. او در بین جمعی از دانشجویان گفته بود: «تو خودت رئیس شورای انقلاب فرهنگی هستی، چرا هر جا یک‌جوری حرف می‌زنی؟ ایشان در مورد علوم انسانی چند تا جوک گفت و مسخره کرد. من از ایشان پرسیدم شما اصلاً نظریات جدید علوم انسانی را خواندی، بلدی؟...علوم انسانی اصلاً شرقی و غربی نیست و کاملاً امری است فرهنگی و بستگی به فرهنگ جامعه دارد و هر پسوندی می‌پذیرد...من حدس می‌زنم چهار پنج‌تا بچه دور و برش هستند، این‌ها را می‌نویسند و دستش می‌دهند ایشان هم باید سخنرانی کند وقت کم دارد و می‌گوید همین طور از این طرف و آن طرف مطلب برسانید... الان حرف‌هایی که گفتم منظورم روحانی نبود. آقای روحانی، رئیس‌جمهوری دوگانه و متناقض با مردم حرف نمی‌زند. رئیس‌جمهوری اسلامی دروغ نمی‌گوید رئیس‌جمهوری اسلامی وعده دروغ نمی‌دهد. رئیس‌جمهوری اسلامی در جلسه خصوصی یک چیز و در جلسه عمومی ضدش نمی‌گوید.» ‌ازغدی به تازگی نیز در طرح ولایت دانشجویان در مشهد، سخنان مختلفی را علیه دولت مطرح کرده بود.
برچسب ها: تجمع قم