به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۱۵۸۱۱۸
توئیت‌های احمدی‌نژاد در خصوص دادگاه مشایی

واکنش‌ها به حضور مشایی در دادگاه با دست‌بند

گروه سیاسی: روابط عمومی دادگاه انقلاب اسلامی تهران انتشار خبری مبنی برحضور وکلای رحیم‌‌ مشایی در دادگاه علنی نامبرده را اصلاح کرد و همزمان، محمود احمدی‌نزاد در سلسله توییت‌هایی نوشت: در دادگاهی که به طور کامل کنترل شده و آقای ⁧ مشایی⁩ در اسارت آنهاست می‌گویند قصد برهم زدن دادگاه را داشته است. ‏هر قسمتی را که به نفعشان باشد منتشر می کنند.
واکنش‌ها به حضور مشایی در دادگاه با دست‌بند
روابط عمومی دادگاه انقلاب اسلامی تهران با اصلاح خبر مربوط به شروع دادگاه رسیدگی علنی به پرونده رئیس دفتر رئیس جمهور سابق اعلام داشت: قبل از شروع دادگاه وکیل جدیدی از ناحیه وکلای سابق اسفندیار رحیم مشایی در محل دادگاه انقلاب حاضر و مراتب عزل وکلای سابق را اعلام و فرد اخیر الذکر هم قبل از تشکیل جلسه دادگاه محل را ترک نمود، در نتیجه دادگاه با حضور متهم مذکور و بدون حضور وکلای مدافع متهم برگزار شد. در خبر روابط عمومی دادگاه انقلاب اسلامی آمده بود که دادگاه رسیدگی به اتهامات مشایی با حضور متهم و وکیل مدافع وی در حال برگزار شده است.
 
گفتنی اینکه عصر امروز سایت قوه قضاییه در خبری از عزل وکلای مشایی (حیدری و حسینی) و معرفی وکیل جدید بدون ذکر نام و ترک جلسه دادگاه توسط وی خبر داده بود. اما عادل حیدری و سید علی اصغر حسینی، وکلای  مشایی خبر سایت قوه قضاییه مبنی بر عزل خود را تکذیب و اعلام کردند از دادگاه انقلاب برای نسخه برداری از کیفرخواست دعوت شده اند!
 
سایت قوه قضاییه اعلام کرد: جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات الف.ر.م [ اسفندیار رحیم مشایی ] رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگاه انقلاب اسلامی در جلسه دادگاه الف.ر.م، کیفرخواست قرائت و با اعلام تنفس از سوی رئیس دادگاه، ادامه این جلسه به وقت دیگری موکول شد. حسب اعلام رئیس دادگاه در مهلت تنفس، به متهم و وکلای وی، فرصت داده شد که بار دیگر کیفرخواست را ملاحظه و نسخه برداری نموده و برای تدارک دفاع، مهیا شوند.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام قبلی قرار بود صبح روز شنبه سوم شهریور به اتهامات اسفندیار رحیم مشایی در شعبه اول دادگاه انقلاب رسیدگی شود. بر این اساس خبرنگاران برای پوشش خبری این پرونده به شعبه مذکور مراجعه کردند اما موفق به حضور در شعبه نشدند. کمی بعد خبری مبنی بر لغو دادگاه مشایی به دلیل عدم حضور او و وکلایش از سوی یکی از رسانه‌ها منتشر شد. ایسنا با یکی از وکلای مشایی -علی اصغر حسینی- تماس گرفت و او درباره علت عدم حضور موکل و وکلایش در دادگاه توضیحاتی ارائه کرد.
امروز پرونده دیگری هم در دادگاه انقلاب یعنی پرونده حمید باقری درمنی متهم به فساد اقتصادی مورد رسیدگی قرار گرفت. پس از بازگشت خبرنگاران از برنامه خبری مربوط به پوشش این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، قوه قضاییه اعلام کرد که اولین جلسه رسیدگی به پرونده رئیس دفتر رئیس جمهور سابق برگزار شده است.
قوه قضاییه در این خبر تاکید کرد که در این جلسه حسب اعلام رئیس دادگاه در مهلت تنفس، به متهم و وکلای وی، فرصت داده شد که بار دیگر کیفرخواست را ملاحظه و نسخه برداری نموده و برای تدارک دفاع، مهیا شوند و لذا ادامه این جلسه به وقت دیگری موکول شد.
پس از انتشار این خبر عادل حیدری یکی دیگر از وکلای مشایی به ایسنا گفت: من و آقای حسینی وکلای آقای مشایی در دادگاه حضور نداریم و از اینکه خبری منتشر شده که ما در دادگاه هستیم تعجب کردم. آقای مشایی به جز ما وکیل دیگری ندارد. سایت قوه قضاییه همچنین تصاویری از حضور مشایی در دادگاه منتشر کرده است.

در یکی از عکس‌ها، مشخص است که دستان مشایی با دست‌بند بسته شده است.

در همین زمینه علی اکبر جوانفکر در متنی در کانال خود نوشت: در ارتباط با دادگاه امروز آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی چند سئوال از رئیس دادگاه دارم.
1- چرا اجازه دادید آقای مشایی را به زور به دادگاه بیاورند؟
2️- چرا ایشان را با دستان بسته در دادگاه نشاندید؟ مگر نمی دانید این کار خلاف قانون است؟
3️ -چرا دادگاه آقای مشایی را به صورت غیرعلنی برگزار کردید؟
4- چرا اجازه دادید که خبر لغو جلسه دادگاه در رسانه ها منتشر شود؟
5- چرا اجازه دادید که به دروغ اعلام شود دادگاه با حضور وکلای متهم برگزار شده است.
6- اعلام کرده اند که مراتب عزل وکلای سابق آقای مشایی به دادگاه اعلام شده است، لطفا متن نامه عزل وکلا را منتشر کنید.
7- مگر ادعا نکرده اید که صورت جلسه ارائه کیفرخواست به وکلا و آقای مشایی را در اختیار دارید، بسیار خوب لطفا آن را منتشر کنید تا مردم بدانند که دروغگو چه کسی است؟  آقای قاضی یادتان نرود که شما قاضی هستید و خدا ناظر بر اعمال شماست. دیر یا زود به خاطر رفتار امروزتان بازخواست خواهید شد و باید در قبال رفتار ظالمانه دادگاهی که شما ریاست آن را برعهده دارید پاسخگو باشید. یادتان باشید که آن روز ، روز سختی خواهد بود.

توئیت های احمدی‌نژاد در خصوص دادگاه مشایی
 از اول معلوم بود که قصد داشتند آقای مشایی را دستگیر کنند و بیاورند در دادگاه غیرعلنی و به دروغ چند اتهام بزنند و به گستردگی آن را منتشر کنند و اجازه دفاع هم ندهند.
‏امروز همگان شاهد بودند که نقشه همین بود.
‏اینان غافلند که اگر این روش ها کسی را حفظ می کرد، نوبت به این ها نمی رسید.
شستن دروغ با دروغ محال است.
‏اول گفتند با حضور وکلا دادگاه مهندس مشایی برگزار شده است، بعد که وکلا گفتند که ما حضور نداشتیم، گفتند بله خبر اشتباه است وکلا عزل شده بودند.
‏معلوم است که این یک دروغی است برای شستن و پوشاندن دروغ اول.
‏اگر مردند اسناد عزل وکلا را منتشر کنند.
‏ در دادگاهی که به طور کامل کنترل شده و آقای ⁧ مشایی⁩ در اسارت آنهاست می گویند قصد برهم زدن دادگاه را داشته است. ‏هر قسمتی را که به نفعشان باشد منتشر می کنند.
‏بازی ظالمانه آن ها را خدا به هم خواهد زد. اما آن ها قادر به فهم آن نیستند.

دستبند به دست و ...!

خبرآنلاین، خبرگزاری نزدیک به لاریجانی درباره تصاویر دادگاه مشایی نوشت:
در یکی از تصاویر منتشر شده ... دستبند به دست متهم مشخص است. در حالی که طبق ماده 170 آيين نامه اجرايي سازان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور مصوب ٢٠/٩/١٣٨٤ ، "مقيد نمودن محكوم و متهم به دست‌بند به منظور كنترل و جلوگيري از خودزني، ايذاء و آزار ديگران، خسارت به اموال و ممانعت از فرار وي به هنگام اعزام و بدرقه برابر نظريه رييس موسسه يا زندان و در غياب وي بالترين مقام مسئول در موسسه ي زندان مجاز مي‌باشد."
سئوال اینجاست که بعید به نظر می رسد از فردی مانند مشایی بیم رفتارهای پرخاشگرانه، خودزنی، ایذا و آزار دیگری و فرار در جلسه دادگاه برود. دستبند به دست متهم در حالی در حضور قاضی قرار دارد که مطابق تبصره یک ماده ٢٣٥ آیین نامه بالا، "استفاده از دستبند در موارد يادشده براي محكومان و متهمان، مجاز نيست مگر درموارد ضروري حسب تشخيص رييس زندان و جرايمي كه به موجب دستورالعمل صادر شده از سوي سازمان تعيين مي‌شود."
همچنین تبصره۲ این ماده می گوید: "در مواقعي كه زنداني به دادگاه و يا دفاتر كار ساير مراجع وارد مي‌شود، مأموران بدرقه و مراقبان او نيز وارد آنجا خواهند شد و به دستور مقامات قضايي، دستبند زنداني باز مي‌شود..."
اینطور به نظر می رسد که رئیس دادگاه تا دقایقی دستور باز کردن دستبند را به ماموران بدرقه نداده بود که چرایی این نکته هم جای سئوال دارد... نکته دیگری هم در تصاویر پیداست، فردی که مشخص نیست چه سمتی در پرونده دارد، در بخشی از دادگاه (جایگاه نماینده دادستان در سمت راست تصویر) حضور یافته و با دست، جلوی چهره خود را گرفته گویا بیم شناخته شدن دارد!

توییت پسر اسفندیار رحیم مشایی

توییت حسین دهباشی فعال رسانه‌ای


توییت خبرنگار ایلنا درباره دادگاه مشایی: کاش معنی "علنی" را بگید ما هم بدونیم!


ایسنا هم نوشت: خبرنگاران موفق به حضور در شعبه اول دادگاه انقلاب برای پوشش محاکمه "علنی!" اسفندیار رحیم مشایی نشدند!

برچسب ها: رحیم‌‌ مشایی