به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۳:۰۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۱۵۹۳۶
خرم‌آبادي: فیس‌بوک ماهیت «صهیونیستی» دارد

مخالفت دبيركميته فيلترينگ با رفع فيلتر فيس‌بوک

گروه فناوري: يک روز پس آنکه يک عضو کميته فيلترينگ (تعيين مصاديق مجرمان) از امکان بازگشايي فيس‌بوک به کاربران ايراني سخن گفته بود دبير اين کارگروه با آن مخالفت کرده و گفت: فیس‌بوک ماهیت «جاسوسی» و «صهیونیستی» دارد و مارک زاکربرگ «چهارمین صهیونیست تأثیرگذار در سطح جهان» بوده و سازمان «سیا» نیز از وی تقدیر کرده و در حال حاضر فیس‌بوک به نیابت از CIA وظیفه جمع آوری اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را برعهده گرفته است.
مخالفت دبيركميته فيلترينگ با رفع فيلتر فيس‌بوک
عبدالصمد خرم‌آبادي، مشاور قضايي دادستان کل کشور و دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در خصوص نفوذ فيس‌بوک در کشورهاي جهان گفت: با توجه به گستردگي سايت فيس‌بوک که از ميلياردها مطلب و صفحه مختلف تشکيل شده، تفکيک محتواي مجرمانه از غيرمجرمانه آن عملاً امکان پذير نيست. وي افزود: علاوه بر اين، مشکل فيس‌بوک قبل از اينکه به محتوايش باشد مربوط به ماهيت و عملکرد آن است، چرا که اين سايت بزرگترين و گسترده‌ترين ابزار جمع آوري اطلاعات براي سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل به شمار مي‌رود.

خرم‌آبادي تصريح کرد: در مراسمي که سازمان سيا براي تقدير از زاکربرگ برگزار کرده بود، معاون سازمان سيا اظهار داشته که فيس‌بوک براي ما رويايي بود که به حقيقت پيوست. سايت فيس‌بوک ماهيت جاسوسي و صهيونيستي دارد مشاور قضايي دادستان کل کشور اظهار داشت: فيس‌بوک توسط يک جوان صهيونيست به نام مارک زاکربرگ تاسيس شده است. اين شخص به عنوان چهارمين صهيونيست تأثيرگذار در سطح جهان شناخته شده و روابط نزديک و صميمانه اي با رژيم اشغالگر قدس دارد. وي افزود: زاکربرگ در جشن شصتمين سال تأسيس رژيم غاصب صهيونيستي به عنوان ميهمان ويژه مورد تقدير قرار مي گيرد و شيمون پرز، رئيس رژيم صهيونيستي شخصاً از دفتر موسسه فيس‌بوک در کاليفرنيا بازديد کرده و اظهار داشته که «فيسبوک بهترين ابزار گسترش صلح به شيوه صهيونيستي است».

دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه تأکيد کرد: وي همچنين در اظهارنظر ديگري گفته است: « رويدادهاي اجتماعي خاورميانه هيچ‌گاه بدون کمک اينترنت و فيس‌بوک آن طور که ما مي خواستيم روي نمي‌داد». اطلاعات افراد عضو فيس‌بوک منشأ تصميمات سازمان‌هاي امنيتي آمريکا است وي افزود: بر اساس اسناد فوق سري که توسط جوليان آسانژ بنيانگذار سايت ويکي ليکس و همچنين توسط ادوارد اسنودن مأمور سابق سازمان سيا و آژانس امنيت ملي آمريکا منتشر شده، سازمان‌هاي امنيتي آمريکا از طريق فيس‌بوک اطلاعات و ارتباطات شهروندان عضو فيس‌بوک را در همه زمينه‌ها جمع آوري و مورد بررسي و تحليل قرار مي‌دهد و اين اطلاعات منشاء تصميمات بسيار مهمي در مورد کشورهاي ذيربط هستند.

خرم آبادي خاطرنشان کرد: به نظر من اهميت سايت فيس‌بوک در بسياري از جهات براي سازمان‌هاي جاسوسي و امنيتي آمريکا بيشتر از سفارتخانه‌هاي آن‌ها در کشورها است، چرا که سفارتخانه‌هاي آن‌ها توان و امکانات جمع آوري اين حجم عظيم از اطلاعات در همه زمينه‌ها را ندارند. فيس‌بوک به نيابت از CIA وظيفه جمع آوري اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را برعهده گرفته است وي در ادامه تصريح کرد: بر اساس اين اسناد در حال حاضر فيس‌بوک به نيابت از CIA وظيفه جمع آوري اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را برعهده گرفته است و شهروندان با تصور اينکه حريم خصوصي آنها محفوظ است، به راحتي کليه اطلاعات محرمانه و شخصي خود را در اين سايت قرار مي دهند. خرم‌آبادي تأکيد کرد: اطلاعات شهروندان کشور جزء منابع مهم و اسرار آن کشور است و دولت حق ندارد اجازه دهد بيگانگان به اين اسرار دسترسي پيدا کنند، چرا که در عصر حاضر اهميت اطلاعات کمتر از اهميت انبارهاي مهمات نيست.

مشاور قضايي دادستان کل کشور اظهار داشت: شايد اطلاعات يک يا چند فرد از شهروندان عادي يک کشور به تنهايي بي اهميت به نظر برسد و براي دشمن ارزش چنداني نداشته باشد اما اطلاعات جمع کثيري از شهروندان يک کشور و تحليلي که از پردازش اين اطلاعات به دست مي آيد ارزش شگفت انگيز و حياتي دارد. وي افزود: در صورتي که اين اطلاعات به دست دشمن برسد، آن کشور در معرض خطر جدي قرار خواهد گرفت، علاوه بر اين حتي اطلاعات شخصي يک فرد خاص نيز (مثلا در شرايطي که اين فرد يکي از دانشمندان يا نخبگان علمي يا يکي از مسئولين سياسي يا نظامي کشور باشد) مي‌تواند براي سرويس‌هاي جاسوسي دشمن اهميت بسيار زيادي داشته باشد.

مردم با تهديدات و آسيب‌هاي اجتماعي، اعتقادي و سياسي فيس‌بوک آشنا نيستند وي تأکيد کرد: متأسفانه در زمينه تهديدات و آسيب‌هاي اجتماعي، اعتقادي و سياسي اين تارنما کمتر به مردم اطلاع رساني شده اما تلاش خواهد شد تا در آينده اطلاع رساني بيشتري در اين زمينه انجام گيرد. خرم‌آبادي گفت: من در همين‌جا از همه نخبگان و کارشناساني که در اين زمينه فعاليت پژوهشي داشته‌اند دعوت مي کنم تا مردم را با خطرات و تهديدات فيس‌بوک و ساير شبکه‌هاي اجتماعي خارجي آشنا کنند.