به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۱۶۰۰۱۵

دو احتمال اولیه برخورد اتوبوس با تانکر سوخت

گروه جامعه: رئیس کانون سراسری انجمن شرکت های حمل و نقل مسافری گفت: دو احتمال برای تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در محور کاشان برآورد شده که شامل برخورد طولی اتوبوس به کامیون و برخورد پهلو به پهلو با هم است.
دو احتمال اولیه برخورد اتوبوس با تانکر سوخت
حوالی ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافری تهران ـ کرمان با یک دستگاه تانگر حمل سوخت در محور کاشان در نزدیکی دو راهی بادرود، ۲۱ تن از مسافران جان خود را از دست داده و ۲۱ تن دیگر مصدوم شدند.در گزارشات اولیه پلیس راه در مرحله اول اعلام شد در اثر بی احتیاطی راننده اتوبوس و برخورد آن با تانکر حمل سوخت از پشت، اتوبوس از مسیر اصلی خود منحرف شده و به باند مقابل پرت شده است که در اثر این اتفاق اتوبوس دچار آتش سوزی می شود. اما در گزارش دوم آمده که کامیون حامل سوخت انحراف به چپ داشته و در طول مسیر با یکدیگر برخورد پهلو به پهلو داشته اند.

دو حادثه مشابه در کمتر از دو ماه/ سنندج ۱۳ کشته؛ کاشان ۲۱ تن
در اتفاق مشابهی که ۲۰ تیر ماه امسال در نزدیکی پایانه مسافربری سنندج رخ داد، در اثر برخورد یک دستگاه تانکر حامل قیر با یک دستگاه اتوبوس که در کنار خیابان در حال پیاده کردن مسافران بود، ۱۳ تن از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که علت آن حادثه بی احتیاطی راننده کامیون حامل تانکر قیر ترانزیتی عراق اعلام شد.

رئیس کانون شرکت های مسافری: راننده اتوبوس درگذشت شاگرد راننده مفقود شد
رضا خادمی زاده رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری کشور در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره علت حادثه امروز گفت: ساعاتی قبل با مالک اتوبوس صحبت می کردم در اثر این حادثه راننده اتوبوس درگذشته است ولی اسم شاگرد راننده نه در لیست مصدومان قرار دارد و نه در لیست متوفیان که به نظر می رسد مفقود شده است.وی ادامه داد: پلیس می گوید تا ساعت ۱۴ امروز گزارش نهایی را تهیه خواهد کرد. با این حال از اتوبوس جز خاکستر چیزی باقی نمانده است.خادمی زاده تصریح کرد: در گزارشات اولیه دو عامل برآورد شده برخی از مسافرانی که مصدوم شده اند می گویند راننده اتوبوس خواب آلود بوده و به همین دلیل از پشت به کامیون تانکر سوخت برخورد کرده است. برخی از مسافران هم می گویند کامیون حامل تانکر سوخت انحراف به چپ داشته که در نتیجه دو وسیله نقلیه سنگین از پهلو با یکدیگر برخورد کرده اند.

احتمال بی احتیاطی راننده اتوبوس بیشتر است
وی یادآور شد: بر اساس اظهارات برخی مسافرانی که در حادثه دیشب مصدوم شده اند، اتوبوس از پشت به کامیون برخورد کرده و احتمال بی احتیاطی راننده اتوبوس بیشتر است.رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری کشور در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس به دلیل داشتن سرعت بالا به باند مقابل منحرف شده؟ گفت: با توجه به اینکه سامانه سپهتن در اتوبوس ها نصب است، رانندگان نمی توانند حتی یک کیلومتر بر ساعت از سرعت مشخص شده برای هر مسیر تخطی کنند که با توجه به اینکه مسیر حرکت اتوبوس در زمان تصادف، «آزادراه» بوده است، حداکثر سرعت آن ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

عقب اتوبوس پس از برخورد با کامیون بلند شد
وی ادامه داد: با این حال پشت اتوبوس پس از برخورد جلوی آن با پشت کامیون سوختی، بلند شده و به باند مقابل منتقل شده و سپس دچار آتش سوزی شده است.
مرجع : مهر
برچسب ها: تصادف