به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۸ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۶۰۰۵۹

سوني: پلی‌استیشن کلاسیک دوباره مي‌آيد

گروه فناوري: شركت سونی، نسخه کلاسیک پلی‌استیشن را دوباره راهی بازار می‌کند.
سوني: پلی‌استیشن کلاسیک دوباره مي‌آيد
کمپانی سونی اعلام کرد که قصد دارد نسخه پلی‌استیشن ۱ خود را با تغییراتی تازه بعد از ۲۵ سال (بعد از ارائه نسخه نخستین) دوباره راهی بازار کند. این پلی‌استیشن جدید که پلی‌استیشن کلاسیک نام خواهد داشت از نظر ظاهری دقیقا مشابه همان مدل نقره‌ای رنگ ده دهه قبل است، به دسته‌های بازی مشابه، حس نوستالوژی را برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری زنده می‌کند. سونی البته اعلام کرده دستگاه جدید در ابعادی کوچک‌تر تولید و روانه بازار خواهد شد. این نسخه پلی‌استیشن با بازی‌های خاطره‌انگیزی مانند تیکن، فاینال فانتزی ۶، Ridge Racer به بازار خواهد آمد.
 
هرچند اعلام شده که ۲۰ بازی هم برای این پلی استیشن کلاسیک به فروش خواهد رسید اما لیست تمام این بازی‌ها هنوز مشخص نشده است. اما گفته می‌شود دو بازی Jumping Flash و Wild Arms هم در لیست کمپانی سونی خواهند بود. هنوز هیچ توضیحی در خصوص اینکه این کنسول جدید بازی فوتبال هم همراه خواهد داشت یا خیر ارائه نشده است. احتمالا طرفداران سنتی پلی استیشن ۱ بازی فوتبال ۹۹، یا فوتبال ژاپنی که حتی Winning Eleven 3 هم نامیده شد را به خوبی به یاد دارند.
 
بازی که نام بازیکنان در آن به زبان ژاپنی نوشته بود و شناخت بازیکنان را دشوارتر می‌کرد اما با این وجود، آن بازی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های پلی‌استیشن نسل اول به شمار می‌رفت. همچنین دو دسته‌ی بازی هم همراه این کنسول خواهد بود. این دسته‌ها البته به صورت خروجی یو اس بی خواهند بود و یک فیش اچ دی ام آی هم همراه خواهد داشت.طبق اعلام شرکت سونی، این نسخه در ماه دسامبر و با قیمت ۹۹.۹۹ یورو در اروپا، ۹۹.۹۹ دلار در آمریکا و ۱۵۰ دلار استرالیا در این کشور به فروش خواهد رسید.