به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۱۶۰۳۴۶

پایان تلخ تیم ملی والیبال با باخت به آمریکا

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر صفر مقابل آمریکا شکست خورد تا این تیم همچنان بدون شکست باقی بماند.
ایران در آخرین بازی خود از مسابقات قهرمانی جهان با ترکیبی متفاوت شامل سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد، علی شفیعی، امیرحسین توخته و مهدی مرندی (لیبرو) به میدان رفت. جان اسپراو، سرمربی تیم ملی آمریکا نیز برای شروع بازی از بازیکنان ذخیره خود استفاده کرد و به بازیکنان اصلی خود استراحت داد. سید محمد موسوی به دلیل مصدومیت و درد مچ پا با نظر کادر فنی، تنها در کنار بازیکنان حضور داشت. بازیکنان ایران در ست نخست نسبت به سایر بازی های خود در این تورنمنت، سرویس های بسیار بهتری زدند به طوری که 4 امتیاز از سرویس های بدون بازگشت خود کسب کردند. در طرف مقابل هم تیم ملی آمریکا 4 امتیاز مستقیم از دفاع روی تور به دست آورد. 2 امتیاز پایانی این ست اما نصیب بازیکنان آمریکا شد و آنها 25 بر 23 برنده شدند.
 
در ست دوم، مرتضی شریفی جای جواد معنوی نژاد را گرفت و معنوی نژاد هم بلافاصله بعد از تعویض شروع به سرد کردن بدن خود کرد. نتیجه این بازی اگرچه برای تیم ملی ایران و آمریکا، تفاوتی نداشت اما برای بازیکنان ایران مهم بود که پس از عدم راهیابی به جمع 6 غول جهان والیبال، مسابقات را حداقل با پیروزی تمام کنند. گزارشگر تلویزیونی بلغارستان نیز ضمن اشاره به عملکرد خوب بازیکنان جوان تیم ایران از آنها به عنوان بازیکنانی خطرناک در سال های آینده نام برد. ایران تا امتیاز 20، تیم برتر میدان بود و تا امتیاز 24 نیز پا به پای آمریکا امتیاز گرفت اما دفاع روی تور بسیار خوب بازیکنان آمریکا باعث شد تا نتیجه ست دوم 26 بر 24 بار هم به سود آمریکا باشد. بازیکنان آمریکا 5 امتیاز مستقیم از دفاع در این ست کسب کردند.

بازیکنان آمریکا که به بازی ماشینی و بدون افت کیفیت در تمام طول بازی در جهان مشهور هستند در ست سوم نیز برتری خود را حفظ کردند. ضمن اینکه نباید از بازی خلاقانه سعید معروف، کاپیتان و بازیساز تیم ملی ایران گذشت. تنوع پاس های او و شرکت در حملات تیم ملی ایران در بعضی امتیازات، دفاع حریف را کاملا سر در گم کرده بود اما در نهایت ایران شکست خورد. گزارشگر یک شبکه لهستانی با اشاره به این موضوع می‌ گفت که معروف برای بازیکنان جوان ایران، یک مربی است. نتیجه ست سوم نیز 26 بر 24 به سود آمریکا بود.  با این شکست کار شاگردان کولاکوویچ در مسابقات قهرمانی جهان به پایان رسید چرا که پیش از این مشخص شده بود که ایران شانس صعود به جمع 6 تیم برتر را از دست داده است.