به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۶۰۳۶۷
اردوغان:

روسیه و ترکیه درباره ادلب تصمیم می‌گیرند

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری ترکیه نوشت، این کشور و روسیه درخصوص این که کدام گروه‌های افراطی باید منطقه غیرنظامی شده در ادلب سوریه را ترک کنند، تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف خواهند کرد.
روسیه و ترکیه درباره ادلب تصمیم می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان در مقاله‌ای که روزنامه کومرسانت روسیه آن را منتشر کرد، نوشت: در جریان مذاکرات درباره ادلب در سوچی، تصمیم گرفتیم که منطقه‌ای غیرنظامی شده میان مناطق تحت کنترل اپوزیسیون و دولت سوریه ایجاد کنیم. اپوزیسیون در مناطقی که تحت کنترل دارد، باقی خواهد ماند. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که گروه‌های افراطی که توسط ترکیه و روسیه تعیین می‌شوند، نتوانند در منطقه اقدامی به عمل آورند. رئیس‌جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد، واشنگتن همچنان به حمایت خود از یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در حالی ادامه می‌دهد که این اقدام تعادل در منطقه را به هم می‌زند.

اردوغان نوشت: متأسفانه ما شاهد حمایت بسیار زیادی هستیم که به تازگی به خصوص از طرف آمریکا از نیروهای این دو جناح به عمل می‌آید. رئیس‌جمهوری ترکیه در این مقاله خود خواستار آن شده که این حمایت هر چه سریعتر متوقف شود. او بار دیگر تأکید کرد که ترکیه برای آزادسازی مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و یگان‌های مدافع خلق اهمیت بسیاری قائل است. اردوغان همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه از ترکیه در مبارزه با این گروه‌های کرد حمایت لازم را به عمل آورد. رئیس‌جمهوری ترکیه نوشت: فکر می‌کنم کشورهای همسایه ما نیز نظر مشترکی درباره شرایطی که امنیت یکدیگر را تهدید می‌کند، داشته باشند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: رجب طیب اردوغان