به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۱۶۲۲۰۱

اظهارات متفاوت همسر سابق خاشقجی

اظهارات متفاوت همسر سابق خاشقجی
گروه بين‌الملل: آلاء نصیف، همسر سابق «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار ناپدید شده عربستانی به سکوت خود از زمان ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول پایان داد.
 
به گزارش ایسنا، نصیف در گفتگویی با پایگاه خبری العربیة اظهار داشت، برای تمامی مخالفان عربستانی اتفاق بدی نمی‌افتد و همه آنها حتی خارج عربستان مورد آزار قرار نمی‌گیرد، این واقعیت از زمان تاسیس عربستان وجود داشته است، شاید آنها انتقادات بیشتر و بزرگتری از جمال داشته‌اند اما اتفاق بدی برای آنها رخ نداده است و مصداق‌های آن نیز زیاد است.

همسر سابق خاشقجی در پاسخ به سوالی درباره خدیجه، نامزد خاشقجی گفت: در حالیکه خدیجه مدعی است نامزد جمال خاشقجی بوده است اما من پیش از این اسم او را نشنیده بودم و کسی از خانواده و پسر او عبدالله که پیش از ناپدپد شدن خاشقجی دو هفته در ترکیه بود، اطلاعی نداشت، اگر خدیجه در زندگی جمال بود، من اولین کسی بودم که مطلع می‌شدم اما او هرگز در زندگی خاشقجی نبوده است.

آلاء نصیف فاش کرد: عجیب است که تجهیزات جمال نزد خدیجه مانده است، همین طور اینکه حساب‌های شخصی این روزنامه‌نگار در شبکه‌های اجتماعی هنوز موجود هستند و اطلاعاتی از آنها حذف و اضافه می‌شوند، عجیب است. همسر سابق خاشقجی افزود: من از مهاجرت جمال از آمریکا به ترکیه اطلاع نداشتم و او این مساله را به من نگفت و علت آن را نمی‌دانم. او با تاکید بر اینکه اکنون اولویت برای فرزندانم اینست که زوایای این داستان ترسناک را برای آنها روشن کنم، گفت:اکنون همه باید سکوت کنند.

خاشقجی آخرین بار در تاریخ دوم اکتبر جاری در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول دیده شد. خدیجه نامزدش گفت که بیرون ساختمان منتظر او بوده اما او دیگر از ساختمان کنسولگری خارج نشده است. مسئولان ترکیه و عربستان داستان‌های مختلفی را درباره محل حضور خاشقجی ارائه کردند،‌ در حالی که آنکارا می‌گوید او از ساختمانی که وارد آن شده، خارج نشده است، ریاض اصرار دارد که او پس از مدت کوتاهی این ساختمان را ترک کرده است.
 
پلیس ترکیه: عکس‌های منتشر شده در ارتباط با پرنده خاشقجی متعلق به سال 2013 است
 
العربيه همچنين نوشت: پلیس ترکیه شامگاه یکشنبه 14 اکتبر با رد شایعه‌هایی که از وجود آن‌چه «تیم ترور» نامیده می‌شود، تاکید کرد که تصاویر منتشر شده در برخی رسانه‌ها در این باره، قدیمی و متعلق به سال 2013 است. این روایت را برخی رسانه‌های ترکیه و قطر در روزهای گذشته تکرار کردند و با انتشار تصاویری از برخی از گردشگران سعودی در ترکیه، آن‌ها را به عنوان اعضای تیم ترور خاشقجی معرفی کردند. به نوشته روزنامه حرییت ترکیه، پلیس این کشور اعلام کرد: «یکی از عکس‌های منتشر شده، از شخصی که مدعی شدند عضو تیم 15 نفره ترور خاشقجی است، متعلق به شخصی سعودی با نام صالح الطبیعی است و این عکس قدیمی و متعلق به سال 2013 است نه سال 2018».
 
رسانه‌های ترکیه و قطر در روزهای گذشته، عکس‌هايي منتشر کرده و مدعی شدند این عکس‌ها متعلق به نیروهای سعودی است که روز ناپدید شدن خاشقجی وارد استانبول شده بودند. این رسانه‌ها مدعی شدند که این افراد در ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی دست دارند. این در حالی است که شایعه‌ها هم‌چنان در جریان است و هیچ منبع رسمی بیانیه‌ای درباره جزئیات ماجرای ناپدید شدن خاشقجی صادر نکرده است. پس از آن مشخص شد افرادی که عکس‌هایشان منتشر شده، گردشگر هستند. العربیه چند روز پیش نیز ماجرای گردشگر سعودی به همراه همسرش را منتشر کرده بود. رسانه‌های قطر و ترکیه در روزهای گذشته، مدعی شده بودند که این شخص، پزشک تشریح است و این عکس هنگام ورودش به استانبول به همراه تیم 15 نفره پیش از ناپدید شدن خاشقجی گرفته شده است. پس از آن مشخص شد که عکس بریده شده و این شخص گردشگری است که چند سال پیش به همراه همسرش به استانبول رفته بود.