به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۶۲۳۵۵

دادستان: مدیر شرکت ایرتویا بازداشت شد

گروه سياسي: دادستان تهران از دستگیری مدیر شرکت ایرتویا و یکی از کارمندان گمرگ در رابطه با پرونده خودروهای وارداتی خبر داد.
دادستان: مدیر شرکت ایرتویا بازداشت شد
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با معاونین دادسرای تهران و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه با تاکید بر اینکه خرید و فروش ارز در خارج از صرافی‌ها جرم تلقی می‌شود، افزود: با هماهنگی‌هایی که روز گذشته صورت گرفت ۴۰ نفر دیگر علاوه بر دستگیری ۱۳ نفر در چهارشنبه هفته گذشته، دستگیر شدند که از این ۴۰ نفر، ۸ کیلو طلا، ۱ میلیون لیر ترکیه، ۱۷۰ هزا دلار و ۲۱ دستگاه کارتخوان (POS) کشف شد که نشان می‌دهد این افراد خرید و فروش را به معابر انتقال داده‌اند.

دادستان تهران از پلیس خواست که با قاطعیت این جمع‌آوری‌ها را ادامه داد وتوجه بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها را نیز به کمک در این زمینه معطوف کرد. وی سیاست دادستانی در برخورد با اخلالگران ارزی در معابر از طریق فروش ارز بصورت غیرقانونی را جدی اعلام کرد. جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین اخبار از شرکت‌هایی که به پیش‌فروش خودرو اقدام می‌کنند، گفت: در مورد پرونده‌های وارداتی خودرو، یک پرونده از بندرعباس به دادگاه ارجاع و تکمیل تحقیقات آن به تهران اعلام شده است که ظرف چند روز گذشته در این زمینه مدیر شرکت گروه ایرتویا و یکی از کارکنان گمرک دستگیر شده و تحقیقات پرونده در حال انجام است. دادستان تهران اضافه کرد: در مورد پرونده واردات خودرو که مربوط به شش هزار و اندی خودرو است نیز دو نفر دستگیر شده‌اند که تحقیقات وارد باب‌های جدیدی شده و پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم این پرونده زودتر به نتیجه برسد.

صدورکیفرخواست برای مدیران مسئول روزنامه های شرق و شهروند
وی در مورد رسانه‌هایی که با انتشار برخی اخبار به اختلاف افکنی میان مردم ایران و عراق اقدام کرده بودند، افزود: بعد از اینکه این اخبار منتشر شد، دادستانی تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها را احضار کرده و تذکر داد و روز گذشته مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند که اخبار اولیه را اعلام کرده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است. دادستان تهران از همه رسانه‌ها خواست که در انتشار اخبار مربوط به سیاست‌ها و مصالح کشور، به مصوبات و ابلاغهای وزارت ارشاد و ... توجه داشته باشند و تاکید کرد: دادستانی حتی در این زمینه به تعلل متهم شد ولی در واقع اینگونه نبود و لذا رسانه ها باید خطوط قرمز مطبوعات کشور را رعایت کنند و برگزاری نشستهای تعاملی با رسانه، مانعی نیست که اگر جرمی مرتکب شدند، تعقیب نشوند.

جعفری دولت‌آبادی از وزارت ارشاد خواست در این بخش بیشتر کمک کرده؛ چرا که این همکاری می‌تواند هزینه‌های مبارزه را کاهش دهد. وی در پایان عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد تا حدی که در توان و امکانات بوده را قابل توجه عنوان و تاکید کرد: ظرف سه ماه ۶۳ کیفرخواست صادر و ۳۰ نفر محکوم به زندان معرفی شده‌اند، علاوه بر این ۱۶۰ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و افراد زیادی در حال حاضر در بازداشت هستند که نشان می دهد تلاش ما جدی است و این مبارزه باید با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام شود، بنابراین علاوه بر اینکه باید به دستگاه قضایی کمک شود نباید قوه قضاییه در این مبارزه تنها بماند یا تخریب شود.