به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۱۶۲۴۰۴
ترامپ: ما داعش را شکست دادیم!

قطعا برای انتخابات بعدی کاندیدا می‌شوم

گروه بین الملل: رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد:‌ در صورت شکست انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هیچ تقصیری را به گردن نمی‌گیرد و معتقد است که فعالیت‌های انتخاباتی او و حمایت‌هایش از کاندیداهای جمهوری‌خواه، کمک موثری به آن‌ها کرده است.
قطعا برای انتخابات بعدی کاندیدا می‌شوم
 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه جامعی با خبرگزاری آسوشیتدپرس در فاصله حدود سه هفته مانده تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، گفت: احساس می‌کنم که اشتیاق رای دهندگان برای این انتخابات، مشابه با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است.وی در عین حال اظهار خوش‌بینی محتاطانه کرد که رای دهندگان وفادار به او حتی زمانی که نام او روی برگه رای نیست هم به نشانه حمایت از او در انتخابات شرکت کنند.او برخی صحبت‌ها درباره اینکه ممکن است مشابه کاری که رییس جمهور قبل از او کرد و شکست حزب متبوعش درانتخابات میان دوره‌ای را به گردن گرفت، این کار را انجام دهد، مردود دانست و همچنین این دیدگاه که این انتخابات یک رفراندوم درباره عملکرد ریاست جمهوری او است را رد کرد.ترامپ گفت: من فکر می‌کنم که به برخی در این  انتخابات کمک می‌کنم. من معتقد نیستم که تا حالا کسی چنین تاثیری در انتخابات گذاشته باشد.ترامپ در این مصاحبه درخصوص طیفی از موضوعات از عربستان گرفته تا موضوعات داخلی صحبت کرده و در پرونده مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی در مقام دفاع از عربستان برآمد.

ترامپ در این مصاحبه ۴۰ دقیقه‌ای در دفتر بیضی کاخ سفید و در پشت "میز قاطع" در حالی که دستیاران ارشدش از جمله سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید و بیل شاین، مدیر ارتباطات کاخ سفید کنارش بودند، شرکت کرد. همچنین کلیان کانوی، مشاور حقوقی کاخ سفید نیز از یک مبل در نزدیکی میز او این مصاحبه را گوش می‌داد.ترامپ گفت که معتقد است که حمایت از پایگاه حامیانش برای انتخابات وظیفه او است اما از جانب برخی حامیانش شنیده که ممکن است در این انتخابات در نوامبر رای ندهند.او خاطرنشان کرد: من در این انتخابات کاندیدا نیستم. خیلی افراد بوده‌اند که به من گفتند در انتخابات میان دوره‌ای رای نمی‌دهم چون در انتخابات کاندیدا نیستی و همچنین فکر می‌کنم که تو کنگره را دوست نداری. در جواب باید بگویم که من قطعا کنگره را دوست دارم.

ترامپ در پاسخ به این که در صورت به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان توسط دموکرات‌ها و پیگیری استیضاح یا تحقیقات علیه خود از سوی آن‌ها چه کار خواهد کرد، گفت: من آن  را خیلی خوب مدیریت خواهم کرد. من تا همین الان هم آن را مدیریت کرده‌ام و هم‌اکنون ما یک عملیات شکار جادوگر در جریان داریم. من آن را خیلی خوب مدیریت می‌کنم و هیچ همدستی در کار نبوده  و همه آن را می‌دانند و مردم به این موضوع می‌خندند.ترامپ درباره سیاست‌هایش برای خارج کردن سربازان آمریکایی از میادین جنگ و بازگرداندن آن‌ها به خانه گفت: اولین چیزی که من باید مد نظر داشته باشم مساله امنیت در خانه است. اگر جاهایی وجود داشته باشد که در آن کسانی آمریکا را تهدید کنند، من نظامیان‌مان را برای مدتی به آنجا خواهم فرستاد. ما تاکنون کارمان را عالی انجام داده‌ایم و داعش را شکست داده‌ایم. داعش در تمامی مناطقی که ما با آنها جنگیدیم، شکست خورد؛ چنین اتفاقی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما هرگز رخ نداد، در حقیقت بر خلاف آن بود، من فکر می‌کنم که ما به شکل بسیار موثری با هرآنچه که من خواسته‌ام جنگیده‌ایم.

ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اظهار داشت: ما قصد داریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و همان طور که گفتم اولویت اول من امنیت کشور خودمان است و اگر این به معنی نابود کردن تروریست‌ها خیلی پیش از آنکه به اینجا برسند، باشد، من آن را می‌پذیرم و اگر بتوانم به اروپا و جاهای دیگر هم برای این مساله کمک کنم، می‌پذیرم. آن‌ها شروع به پول دادن به ما برای این کار کرده‌اند و این خیلی چشمگیرتر از آنچه که قبلا به ما پرداخته‌اند بوده است. شما می‌دانید که این مهم است چون اینکه کل بار مسئولیت به دوش آمریکا است، منصفانه نیست. ما موفقیت‌های عظیمی کسب کرده‌ایم و حتی در کره شمالی نیز موفقیت‌های عظیمی داشته‌ایم.ترامپ درباره اینکه چرا تاکنون به هیچ یک از پایگاه‌های نظامی آمریکا در مناطق جنگی مثل عراق و افغانستان سر نزدهگفت: من در آینده در مقطعی این کار را انجام خواهم داد اما فکر نمی‌کنم که اینقدر به این موضوع نیاز باشد. من سرم با خیلی از چیزهایی که اینجا اتفاق افتاده شلوغ بوده است. ما بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ کشورمان را داشته‌ایم و بهترین آمارها را در زمینه رفع بیکاری داشته‌ایم. من خیلی کارها را انجام می‌دهم و البته این کار را نیز بعدا با خوشحالی انجام خواهم داد. هیچ کس در تاریخ آمریکا در حوزه ارتش، بهتر از من نبوده است. من برای آن‌ها افزایش حقوق را رقم زدم. من برای آن‌ها تجهیزات جدید فراهم کردم در حالی که آن‌ها برخی تجهیزات‌شان آنقدر قدیمی بود که پدربزرگ‌هایمان از آن‌ها استفاده می‌کردند. پس من بیشتر از هر رییس جمهور دیگری تاکنون به نفع ارتش‌مان کار کرده‌ام.

ترامپ همچنین گفت که او نسبت به تهدیدهای بالقوه علیه ریاست جمهوری‌اش نگرانی ندارد. او مایکل کوهن را به دروغ‌گویی در شهادت‌هایی که تحت سوگند مطرح کرده و گفته "رییس جمهور پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز ، بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی را هماهنگ کرده"، متهم کرد.ترامپ اظهار کرد که پت سیپولون، یک وکیل واشنگتنی قرار است مشاور حقوقی بعدی کاخ سفید باشد و اظهار امیدواری کرد که به زودی در یک یا دو هفته آینده جانشین نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل را هم اعلام خواهد کرد.او گفت: خیلی افراد را دارم که این شغل را می‌خواهند. من روابط خیلی خوبی با نیکی داشتم و در این مورد با او صحبت کرده‌ام. من در یک یا دو هفته آینده در این مورد تصمیم را خواهم گرفت. فعلا نیروهای ما تا مدتی باید با نیکی همکاری کنند. او آخر سال جاری میلادی کنار خواهد رفت.ترامپ همچنین بار دیگر ناخرسندی‌اش را از جف سشنز،  دادستان کل آمریکا از بابت کنار کشیدن خود از تحقیقات مایکل مولر، بازرس ویژه تحقیقات ارتباط ترامپ – روسیه ابراز کرد.

او گفت: من می‌توانستم هر زمان که می‌خواهم او را اخراج کنم اما فعلا نگفته‌ام که می‌خواهم این کار را انجام دهم.
ترامپ درباره اینکه آیا باز هم مجوز امنیتی مقام سابقی را مشابه کاری که درباره جان برنان، مدیر سابق سیا انجام داد، لغو می‌کند گفت: بله این کار را می‌کنم. برای کسانی که به آن‌ها اعتماد ندارم.ترامپ در ادامه از نقش پسرش دونالد جونیور درباره تحقیقات ارتباط کمپین انتخاباتی‌اش با روسیه از جمله حضورش در نشستی در برج ترامپ با یک وکیل مرتبط با کرملین دفاع کرد. ترامپ پسرش را یک "جوان خوب" توصیف کرده و گفت: او همان کاری که هر دستیار سیاسی دیگری انجام داده، انجام می‌دهد.ترامپ درباره اینکه چه برنامه‌ای برای دیدار بعدی‌اش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دارد، گفت: من در آینده نشست دیگری با او خواهم داشت اما این اتفاق بعد از انتخابات میان دوره‌ای کنگره خواهد افتاد چون می‌خواهم اینجا بمانم و به افراد برای انتخاب شدن در انتخابات کمک کنم.او در پاسخ به اینکه آیا چنین نشستی اینجا در آمریکا اتفاق می‌افتد گفت: فکر نمی‌کنم. البته منظور من این است که ما هنوز چیزی را هماهنگ نکرده‌ایم و در مقطعی این اتفاق خواهد افتاد.

ترامپ همچنین مجددا مساله هشدارهای علمی درباره تغییرات آب و هوایی را زیر سوال برد و گفت که جامعه دانشمندان درباره این پدیده دو دستگی دارند. او گفت: در هر دو سمت موافق و مخالف این مساله دانشمندانی هستند اما چیزی که من می‌خواهم انجام دهم این است که نمی‌خواهم اقتصاد کشورمان برای چیزی که هیچ کس هنوز واقعا حقیقتش را نمی‌داند، قربانی شود. من علاقه ذاتی به علم و دانش دارم و می‌دانید که هم دانشمندان مخالف با پدیده‌ای هستند هم موافق با آن.او اظهار داشت که عفو پل مانافورت، رییس سابق کمپین انتخاباتی‌اش که از بابت چند جرم  مالی محکوم شده را در نظر ندارد.ترامپ درباره اینکه آیا به دنبال تنها یک دور ریاست جمهوری است چون هرآنچه که می‌خواسته انجام داده، گفت: خیر، زیرا در درجه اول همواره کاری برای انجام دادن است. در عین حال این یک پرسش خیلی خوب است چون من خیلی کارها انجام داده‌ام و مردم گفته‌اند که تو خیلی کارها را انجام داده‌ای و در ارتباط با موضوع "آمریکا را دوباره عظمت ببخشیم" سوال می‌پرسند.وی اظهار کرد: همواره کاری برای انجام دادن هست و شما می‌دانید که شعار جدید این است که "آمریکا را بزرگ نگه داریم". من نمی‌خواهم کسی بیاید آن را از بین ببرد چون می‌توانم کارهای بزرگی انجام دهم اما اگر فرد اشتباهی بعد از من بیاید پشت این میز بنشیند می‌تواند خیلی سریع آن را از بین ببرد. بنابراین من قطعا برای انتخابات بعدی کاندیدا خواهم شد.

ترامپ درباره اینکه آیا شخص خاصی هست که دوست دارد با او در انتخابات رقابت کند گفت: تا به حال که من در همه آن‌ها هیچ استعدادی ندیدم.او در پاسخ به اینکه آیا نسبت به شخص خاصی نگرانی دارد گفت: من هیچ استعدادی را مشاهده نکردم.او درباره امکان رقابتش با جو بایدن، معاون اوباما در زمان ریاست جمهوری‌اش یا سناتور وارن گفت: بایدن دوبار کاندیدا شد و خیلی‌ها فکر می‌کنند که او بار سوم هم می‌خواسته کاندیدا شود اما به خاطر نتایج پایین در نظرسنجی‌ها هرگز ثبت نام نکرد. من او را "جو بایدن یک درصدی" می‌خوانم چون می‌دانید که او خیلی ضعیف عمل کرد و سپس اوباما او را برداشت و معاون خودش کرد. البته از یک جهت او به عنوان معاون رییس جمهور کارش را خوب انجام داد از نظر من به این دلیل که اوباما او را دوست داشته است. اگر اوباما او را دوست نمی‌داشت از زبان خودش این را می‌شنیدیم. از این جهت من فکر می‌کنم که او کارش را خوب انجام داده چون رییس جمهورش احساس راحتی با او داشته است. همان طور که من معاون خودم را خیلی زیاد دوست دارم. این یک کارکرد خیلی مهم است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دونالد ترامپ