به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۶۲۴۳۶

کارگرانی که به جای دستمزد، «نوشابه» می‌گیرند!

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان در رابطه با مشکلات این روزهای شرکت زمزم گرگان، گفت: از زمانی که ریاست بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت که مدیریت فروش و سود ناشی از تولیدات شهرستان‌ها به مرکز داده شود، انگیزه شرکت‌ها در شهرستان‌ها به‌شدت کاهش یافته و فروش‌شان پایین آمده است.
کارگرانی که به جای دستمزد، «نوشابه» می‌گیرند!
حمید خیرخواه (دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان) پیرامون مسائل و مشکلات این روزهای شرکت زمزم گرگان گفت: من خودم ۲۴ سال در این شرکت مشغول به کار بودم و ۱۶ سال رییس شورای اسلامی کار و فرمانده بسیج آنجا بودم. در سال ۹۲ هم بازنشسته شدم. اکنون این شرکت بین ۲۱۰ الی ۲۱۵ کارگر دارد.رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان در خصوص وضعیت کنونی شرکت بیان داشت: با انتخاب مهندس محمد سعیدی‌کیا به ریاست بنیاد مستضعفان (که شرکت زمزم هم ازجمله زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود) انتظار می‌رفت با توجه به سوابق طولانی انقلابی-مدیریتی وی، در حوزه کارگری شرکت تحولی به وجود آید اما متاسفانه بهبود خاصی پیش نیامد. به‌علاوه و از زمان ریاست وی، تصمیم گرفته شده که مدیریت فروش و سود در شهرستان‌ها به مرکز داده شود.

این امر موجب از دست رفتن انگیزه و کاهش فروش در شهرستان‌ها شده است. گردش مالی شرکت پایین آمده و سیاست‌های غلط ریاست بنیاد، برای شرکت ایجاد مشکل کرده است. شرکت زمزم گرگان که زمانی بازار فروش بسیار گسترده‌ای در سطح استان‌های شمالی کشور (مازندران، گلستان، سمنان و بخشی از خراسان شمالی) و یک شبکه بسیار قوی توزیع متشکل از ۵۰ ماشین داشت، اکنون بازارش را به برندهای جدیدی از قبیل میراندا، کوکاکولا، پپسی و... باخته است.دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان در پایان، اظهار داشت: تیم اقتصادی ریاست فعلی بنیاد ضعیف است.باتوجه به کاهش سرمایه در گردش شرکت، مشکلاتی نظیر معوقات مزدی برای کارگران پیش می‌آید. به‌علاوه، مدتی است وضع به صورتی درآمده که کارگرانی که بازنشسته می‌شوند به‌جای سنواتشان، معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند.بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد -به‌جای سنواتی که به آنها داده نشده- مجبورند با ماشین در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: دستمزد کارگران