به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۶۳۲۰۸

پمپئو: ایران به طور نیابتی با عربستان می‌جنگد

گروه بين‌الملل: وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی آمریکایی مدعی شد: موشک‌هایی که از خاک یمن به سوی عربستان و امارات شلیک می‌شوند دارای برنامه‌ها و تجهیزات ایرانی است.
پمپئو: ایران به طور نیابتی با عربستان می‌جنگد
به گزارش روزنامه الرای، مایک پمپئو، گفت: ما جنگ نیابتی داریم، جنگی که ایران علیه عربستان و امارات دارد. ما اعلام کردیم که برای مقابله با این امر تلاش می کنیم و از عربستان و امارات برای سرنگونی موشک‌ها حمایت می‌کنیم. فعالیت های ایران بسیار آزار دهنده هستند و ما از کشورهای اروپایی خواستیم که برای مجازات این فعالیت‌ها به ما کمک کنند. تمام دنیا باید بداند که ایران خطر بزرگی برای پروازهای تجاری و داخلی به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: هر هیات و سازمان مرتبط با مبارزه با تروریسم ایران را جزو بزرگ‌ترین حامیان تروریسم در جهان قرار می‌دهد و شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران از صبح روز پنجم نوامبر وضع خواهد شد. پمپئو گفت: توافق هسته‌ای با ایران برای آمریکا بد بود و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم درست را اتخاذ کرد و از آن خارج شد. خواسته ما از ایران بسیار مساله آسانی است؛ ما از آن می‌خواهیم که به یک کشور عادی تبدیل شود ، تروریسم را نشر ندهد و برای ایجاد هرج مرج در جهان نیروهای وابسته به خود را به کار نگیرد اگر این اتفاقات رخ دهد بار دیگر از ایران استقبال خواهیم کرد و ما منتظریم که مسئولان ایرانی این امر را انجام دهند.
برچسب ها: مايك پمپئو