به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۹:۳۱
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۶۳۲۸
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا؛

با دولت روحانی فرصت برای دیپلماسی فراهم است

گروه بین الملل: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در گفتگو با یک تلویزیون اسپانیولی زبان" تلموندو" از فرصت ایجاد شده در دولت روحانی برای دیپلماسی استقبال کرد.
با دولت روحانی فرصت برای دیپلماسی فراهم است
به گزارش رویترز ، اوباما در این گفت و گو تاکید کرد:" نشانه‌هایی وجود دارند که روحانی، کسی‌ست که به دنبال گفت‌وگویی باز با غرب و ایالات متحده است؛ به شکلی که پیشتر ما شاهدش نبوده‌ایم". اوباما با تاکید بر اینکه ایالات متحده این رویکرد جدید دولت روحانی را می آزماید افزود؛ ایران برای اثبات جدیت خود باید نشان دهد که به دنبال استفاده نظامی از انرژی هسته ای نیست. اوباما این سخنان را در حال بیان کرده که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در روز 30 سپتامبر ( 12 روز دیگر) در کاخ سفید درباره برنامه هسته ای ایران با رییس جمهور آمریکا گفت و گو کند.

سه روز پیش نیز اوباما در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی آمریکا اعلام کرد که نامه ای برای حسن روحانی همتای ایرانی اش ارسال کرده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تایید ارسال نامه از سوی اوباما تاکید کرده که این نامه در واقع نامه تبریک رییس جمهور آمریکا به دلیل انتخاب روحانی به ریاست جمهوری بوده است. اوباما همچنین درمصاحبه خود با شبکه اسپانیولی تایید کرد که ایران می تواند در برقراری ثبات در سوریه نقش داشته باشد. حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در هفته آینده در نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک سخنرانی خواهد کرد. در آستانه سفر روحانی به نیویورک نگاه ها به احتمال دیدار اوباما و روحانی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد جلب شده است.

اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۰:۳۶
من به عنوان یه ایرانی علاقمند به انقلاب از آقای رئیس جمهور درخواست می کنم در صورتیکه طرف مقابل تمایل به دیدار داشت پاسخ مثبت داده شود... (129753)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۱:۱۳
حتما یه نظر سنجی در رابطه با گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا بذارید. ممنون (129770)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۲۸
والله به خدا امريكا از نظر من بدتر از روسيه نيست كه اين همه داريم بهش باج مي ديم اقا رابطه برقرار كن من كه رازي ام شما چظور (129798)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۴۶
میخوای سایت رو فیلتر کنن؟؟ (129808)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۴:۳۰
سیاست خارجی را باید از کف خیابان جمع کرد. نظرسنجی از غیرمخصصین درستی یا نادرستی عملی را اثبات نمیکند (129903)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۷:۳۱
فرق این نظر سنجی ها با انتخابات چیه؟حتما چون می دونی نظر مردم نسبت به رابطه با آمریکا چیه اونها رو غیر متخصص می دونی. جناب نظر مردم درباره حقوقشان ربطی به تخصص ندارد (130387)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۲:۱۷
.............آقای اوباما فرافکنی نکنید و اینقدر ایران ایران و حزب الله حزب الله و روسیه و روسیه نکنید.خودتان هم می دانید که سکوت شما در این دوسال و نیم در برابر بحران سوریه و فجایع باورنکردنی در این کشور که برای تضمین امنیت اسرائیل و ادامه اشغال منطقه جولان بوده است،این کشور(سوریه) را به این روز کشانده است.
شما که خود نمی خواهید ثبات در سوریه برقرار شود و فقط به جملات هزار بار گفته شده اما کمی عمل نشده به آن مثل ضرورت رفتن بشاراسد اکتفا می کنید این قدر ژست حق به جانب نگیرید.
شرم بر این جهان که کسی که مسبب همه بدبختی های ملت سوریه است امروز با کشیدن خط قرمزها(که نامرئی و دروغین است)منجی ملت مظلوم و بی دفاع سوریه شده است. (129790)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۷:۲۵
دوست عزیز
آمریکا الان تو سوریه چکارست دقیقا؟؟
مگه شروع اعتراضات رو خود مردم سوریه انجام ندادن؟
حتما یه جای کار میلنگیده
ضمنا من ازدولت و سیاست های امریکا اصلا دفاع نمیکنم ولی از روسیه و چین متنفرم! چون ظلمی که این دو کشور به ماها کردن تو این سالهای اخیر تو کل اریخ به ما نشده بود!
راه ایستادگی تلاش و بهبود وضع اقتصادیه نه مرگ بر امریکا گفتن که فقط حرف!
بهبود وضع اقتصادی هم لازمش دوستی و مذاکره با همست حتی امریکا (129993)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۵۰
من که موافقم گفتگوی مستقیم هستم (129865)
مهتاب
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۲۳:۳۷
یعنی میشه؟؟؟؟ (130291)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۴۶
کافي است دژمن تراشيدن براي خودمون و ديگران، براي يکبار هم که شده بياييم بجاي (مرگ) از (زنده) بودن و زنده ماندن سخن بگوييم. (130339)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۰:۵۴
بوی بهبود ز اوضاع جهان میشنوم (130343)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۰۷:۳۳
موافقان گفتگوی مستقیم مثبت بدهند و مخالفان منفی تا برایند نظرات مشخص تر بشه (130388)