به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۶۴۵۸۱
اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح «فولاد آرنا»: اهواز یکی از امن‌ترین نقاط کشور است

ورزشگاه مدرن فولاد خوزستان افتتاح شد

گروه ورزشی: معاون اول رییس‌جمهوری در مراسم افتتاح ورزشگاه مدرن «فولاد آرنا» گفت: كلانشهر اهواز یکی از امن‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود و با همت واحدهای تولیدی روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است.
ورزشگاه مدرن فولاد خوزستان افتتاح شد
به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین افتتاحیه ورزشگاه فولاد خوزستان «فولاد آرنا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته در کنار کارون قدم می زدم که سرزندگی شهر اهواز و فضای امن این شهر را از نزدیک مشاهده کردم؛ دنیا باید بداند اتفاق 31 شهریور که با طراحی از پیش تعیین شده بود هیچ گونه آسیبی به این شهر وارد نکرده و امروز اهواز از کانونهای امن کشور است. وی با بیان این که یکی از ماموریت های بزرگ واحدهای تولیدی و اقتصادی رسیدگی به مسائل اجتماعی حوزه فعالیت خودشان است، گفت: اخیرا در شورای اقتصاد کشور مصوب شد که چهار درصد از هزینه طرح های اقتصادی کشور باید صرف مسایل و توسعه اجتماعی منطقه به ویژه مسائل زیست محیطی و رفاهی مردم شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به این که ایران یک کشور جوان است و جوانان ما به امکانات ورزشی نیاز دارند، افزود: شرکت فولاد خوزستان یکی از واحدهای تولیدی مهم کشور است و در طول سال های گذشته یکی از قطب های اصلی تولید فولاد کشور به شمار می رود و در تولید کشور نقش مهمی دارد، محصولات آن عمدتا صادراتی هستند و این شرکت همواره در زمینه مسائل اجتماعی و ورزشی از جمله ساخت ورزشگاه مدرن، کارهای خوبی انجام داده است. وی با نام بردن از خوزستان به عنوان یکی از قطب های مهم فوتبال کشور گفت: با وجود چهار تیم در لیگ برتر، می توان گفت 25 درصد از تیم های لیگ برتری را تیمهای خوزستانی تشکیل می دهند لذا حق این استان ساخت چنین ورزشگاهی است؛ امیدوارم شاهد ساخت چنین ورزشگاه هایی در نقاط دیگر کشور باشیم و بقیه واحدهای تولیدی در امر ورزش به مردم خدمت رسانی کنند.

جهانگیری با بیان اینکه خوزستان قطب مهم اقتصادی و از جمله استانهای سرآمد کشور در همه زمینه هاست ، افزود: خوزستان در بخش صنعت، با وجود نعمت خدادادی نفت به عنوان نبض نفت کشور شناخته شده است، همچنین قطب اصلی صنعت پتروشیمی و کشاورزی در کشور به شمار می رود و در بخش حمل و نقل، تجارت و بنادر فعالیت چشمگیری دارد. وی گفت: با توجه به ظرفیت های گسترده ای که در خوزستان وجود دارد هر روز می توان شاهد جشنواره ای از افتتاح طرح های بزرگ باشیم ، از روز گذشته که به خوزستان آمدم طرح های مختلفی در بخش کشاورزی، صنعت، آب، تصفیه خانه و صنعت افتتاح شد که اعتبار کل آن ها حدود 150 هزار میلیارد ریال است لذا باید گفت که خوزستان این ظرفیت را دارد که در ایجاد و راه اندازی طرح های بزرگ برای سایر نقاط کشور الگو باشد. ورزشگاه مدرن فولاد خوزستان به مساحت 22 هکتار و با هزینه یک هزار و 500 میلیارد ریال با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.