به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۱۶۴۵۹۵

واکنش‌ها به محدودیت برای کوهنوردی زنان

گروه سیاسی: رییس فدراسیون کوهنوردی در واکنش به بخشنامه هیات کوهنوردی خراسان رضوی گفت: «هیات این استان با همکاری اداره کل ورزش استان این بخشنامه را تهیه کرده است. ملاک عمل فدراسیون آیین نامه‌های وزارت ورزش و یا آیین نامه‌های داخلی فدراسیون است.» 
رضا زارعی، اضافه کرد: «البته من این موضوع را تایید و یا تکذیب نمی‌کنم چون نمی‌دانم که بر اساس چه کاری صورت گرفته است. ممکن است در یک استان شرایط خاصی پیش بیاید که مسئولیت آن به عهده آن استان است.» هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی در بخشنامه‌ای به باشگاه‌های این استان متذکر شده زنان متأهل از این پس برای شرکت در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی به اجازه همسر نیاز دارند. زنان مجرد و زیر ۲۰ سال نیز برای شرکت در چنین برنامه‌هایی باید اجازه ولی خود را ارائه دهند.

محمدعلی ابطحی، معاون سابق محمد خاتمی نیز نسبت به این ممنوعیت واکنش نشان داده و گفت: «اذن همسر و ولی برای کوهنوردی نه شرعی است و نه قانونی و نه مورد پذیرش عرف. نقطه اشتراک داعش و طالبان و افراطی‌های داخلی، زن‌ستیزی است.» مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در واکنش به این تصمیم نوشت: «بعد از تغییر نام باشگاه ابومسلم، امحای تصاویر پهلوانان شاهنامه از دیوارها، ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی، چشممان به تازه‌ترین تصمیم داعشی ولایت خودمختار روشن؛ هیئت کوهنوردی خراسان‌رضوی: اجازه همسر زنان متاهل و اجازه ولی زنان مجرد و زیر۲۰سال برای شرکت دربرنامه‌های کوهنوردی الزامی است.»