به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۱۷۲۷۷۲
وقتی صف گوشت و مرغ را می‌بینیم باید شرمنده شویم

وريا غفوری: تا آخر عمرم حرف دل مردم را می‌زنم

گروه ورزشي: وريا غفوري درباره انتقاد اخيرش از اظهارات محمدجواد ظريف (وزير خارجه) گفت: من سیاسی نيستم ورزشکار هستم و وظیفه‌ام این است که این مطالب را بیان کنم. تا آخر عمرم هم می‌گویم.
وريا غفوری: تا آخر عمرم حرف دل مردم را می‌زنم
...
وریا غفوری در چند سال اخیر جزو بهترین بازیکنان تیم استقلال بوده و توانسته در پست دفاع و هافبک راست نمایش های خوبی را از خود ارائه کند اما او در بازی با پارس به خاطر چیزی فارغ از نمایش های خوبش مورد توجه هواداران استقلال بود و در مقاطع مختلف نیز توسط طرفداران آبی پوش تشویق شد. استوری های انتقادی و شجاعانه وریا در چند وقت قبلی با بازتاب گسترده در میان فوتبال دوستان و دیگر اقشار جامعه مواجه شده بودند اما انتقاد اخیر او باتوجه بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت و حمایت مردم و همبازیان این فوتبالیست را به دنبال داشت. غفوری که به حراست وزارت ورزش دعوت شد، چند روز پس از انتشار استوری اینستاگرامی، یکی پس از دیگری همبازیانش را در صف حمایت از خود دید و البته در تبریز نیز پشت حرف خود ایستاد و همین موضوع باعث شد تا علاوه بر استقلالی ها، هواداران دیگر تیم ها نیز از او حمایت کنند.

رسانه های مجازی و هواداری باشگاه استقلال، روزهای قبل با بیانیه ها و پوسترهایی اعلام حمایت خود را از وریا نشان دادند و همچنین قرار گذاشتند که در دقیقه ۲۱ بازی با پارس جنوبی دفاع راست تیم خود را تشویق کنند. اما آبی ها برای تشویق غفوری تا دقیقه ۲۱ صبر نکردند و از لحظه ورود به ورزشگاه با شعارهای متفاوت و ابداعی، به تشویق ستاره تیم استقلال پرداختند ولی آنچه در دقیقه ۲۱ رخ داد، یک حمایت همه جانبه از کسی بود که در روزهای اخیر نقش یک منتقد اجتماعی و شاید سیاسی را پیدا کرده بود اما وریا سیاسی بودن را تکذیب کرد و در مصاحبه پس از بازی، از مشکلات اقتصادی صحبت کرد و از دغدغه های مردم گفت. عمده صحبت های او در همین خصوص بود و البته ستاره کرد استقلال بار دیگر بر مواضعش تاکید کرد و عقب نکشید. در کنار تشویق هواداران و مورد توجه بودن به خاطر اظهارات اجتماعی و نقادانه، وریا در زمین مسابقه نیز روز پرماجرایی را سپری کرد.
 
وریا غفوری در پايان بازي با پارس جنوبي جم، درباره تشویق و حمایت‌های هواداران بعد از پستی که در فضای مجازی گذاشت گفت: هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند و امروز  هم همینطور دست‌بوس آنها هستم، هدف من از آن پست تنها بیان درد مردم بود نه منظور سیاسی داشتم بلکه دغدغه اجتماعی بود تا گرانی و فشار اقتصادی از روی مردم برداشته شود.البته بعضی ها  بد برداشت کردند و  هم سوء استفاده کردند وقتی صف گوشت و مرغ را می‌بینیم باید شرمنده شویم. رسانه‌ها هم باید این موضوع را بازتاب بدهند. هدف من سیاسی نبود من ورزشکار هستم و وظیفه‌ام این است که این مطالب را بیان کنم. تا آخر عمرم هم می‌گویم.  وی در خصوص حضورش در وزارت ورزش و اینکه گفته می‌شود به او گفته‌اند دیگر چنین پست‌هایی منتشر نکند، گفت: حضورم در حراست دوستانه بود اگر این طور باشد آزادی بیان از بین می‌رود هر کسی می‌تواند در چارچوب خودش فعالیت داشته باشد. وی درباره قلب‌های قرمزی که هواداران پرسپولیس زیر پست‌های او گذاشتند، گفت: این بحث اجتماعی است نه قرمز، نه آبی و نه زرد همه یکی هستیم.
گفتني اينكه علي كريمي ستاره سابق فوتبال ايران و آسيا هم در اينستاگرام از اظهارات محمدجواد ظريف انتقاد كرده بود.
 
...
 

Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۲:۱۶
آدم یاد سوت و کف‌هایی که همین ملت برای سردار دیپلماسی میزدن میوفته!!!
ملت_خواب (362727)
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۹:۲۶
احسن به آن شیر (362730)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۳:۵۷
افرين به غيرت و شجاعت تو ، در دوره اي كه بقيه سكوت كرده اند و فقط فكر جيب اند. (362733)
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۱۵:۱۴
متاسفانه تمام مسایل قاطی شده عطسه بلند کنی انگ سیاسی میخوری متاسفانه هنوز بعد 40سال مشکل مرغ تخم مرغ حل نشده مشگل گوشت هم اضافه شد وهابیها هم به تمسخر اعلام میکنند امسال گوسفندهای ذبح شده حج را بجای مردم نگون بخت افریقا بفرستیم برای ایرانیها واقعا درد ناک نیست .... (362736)
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۲۳:۵۹
از ماست که بر ماست (362744)