به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۷۲۸۰۲

ترمز طلا کشیده شد

گروه اقتصادی: طلا در معاملات روز پنج‌شنبه در پی رشد ارزش دلار پس از انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا از بالاترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته عقب نشست و کاهش یافت.
ترمز طلا کشیده شد
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۹.۸۸ دلار رسید. در حالی که روز گذشته تا مرز ۱۳۴۶.۷۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۹ آوریل سال ۲۰۱۸ بود.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۲.۸ دلار رسید.مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" درباره وضعیت بازار چنین گفت: دلایل فنی و بنیادین برای عقب‌نشینی قیمت طلا وجود دارد و درحال حاضر این فلز ارزشمند به دلیل فشار فروش فنی، کاهش پیدا کرده است. همچنین اظهارات بانک مرکزی آمریکا به بهبود ارزش دلار کمک کرد و معامله‌گران طلا اکنون به دنبال سودگیری هستند.شاخص دلار آمریکا در معاملات روز پنج شنبه در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ثابت بود و در ۹۶.۵۱۸ واحد ایستاد.بانک مرکزی آمریکا در گزارش آخرین نشست ژانویه خود اعلام کرد: اقتصاد آمریکا و بازار کار این کشور قوی مانده اند و باعث شد انتظارات برای حداقل یک دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره برانگیخته شود.نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را کمتر می‌کند، زیرا این فلز سوددهی ندارد و هزینه نگهداری آن افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین به مذاکرات برای پایان گرفتن اختلافات تجاری میان چین و آمریکا چشم دوخته‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود و اظهار کرد: آماده تمدید مهلت اول مارس برای تکمیل مذاکرات است.وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده ۱۳۲۱ تا ۱۳۳۱ دلار عقب‌نشینی کند و پس از آن تا محدوده ۱۳۵۱ دلار اوج بگیرد.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۹۰ دلار رسید. این فلز ارزشمند روز گذشته به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه از مرز ۱۵۰۰ دلار عبور کرده بود.هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش به ۸۲۱ دلار رسید و هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۱۶.۰۱ دلار معامله شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا