به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۷۳۶۰۸
چطور بدون اینکه صدای کسی در بیاید توی صف بزنیم؟

خلاص شدن از اتاق‌های انتظار با سامانه سلامت

ویژگی های یک سامانه سلامت خوب چیست؟ | چطوری بدون زحمت به اتاق پزشک وارد شویم؟ | سامانه سلامت اینترنتی چکار می‌کند؟
خلاص شدن از اتاق‌های انتظار با سامانه سلامت
گروه جامعه: ما ایرانی‌ها معروفیم به صف‌هایمان. صف‌های طولانی خسته کننده که ساعت‌ها آدم را در انتظار نگه می‌دارند. همیشه هم در این صف‌ها به کسانی برمی‌خوریم که مشکلشان از مشکل کل کره‌ی زمین بزرگ‌تر است و اگر همین الان نوبتمان را بهشان ندهیم جهان نابود خواهد شد.
حالا تصور کنید یک روز عادی در فصل زمستان است؛ صبح از خواب بیدار شده‌اید و گلویتان شروع کرده به سوزش، بینیتان کیپ شده، سرتان گیج و ویج می‌رود و تب دارید. یک سرما خوردگی ساده. ولی نه، تجربه می‌گوید زود قضاوت نکنید. این سرماخوردگی ساده همه‌ی روز شما را تلف خواهد کرد.
چرا؟ چون اول از همه باید تخت‌خواب دوست‌داشتنی را رها کنید. بعد با جسارت و شجاعت پا بگذارید توی شهر و میان دود و ترافیک گم شوید. بعد برسید به مطب پزشک عمومیتان. بعد درِ مطب را این‌قدر محکم هل بدهید تا بالأخره باز شود و وقتی واردش شدید ببینید یک پادگان آدم آنجا ایستاده‌اند در انتظار رسیدن نوبت ویزیتشان.

هیچکس دوست ندارد چند ساعتی در اتاق انتظار چنین مطبی بنشیند. کنار آدم‌هایی که همه‌شان مثل شما سرما خورده‌اند و هر پنج ثانیه یک بار عطسه می‌کنند. البته این آدم‌ها هم گناهکار نیستند که مثل شما برای سرماخوردگیشان به مطب بهترین دکترها مراجعه کرده‌اند. ولی به خاطر حال بدتان در آن شرایط اصلاً توان تحمل کردن چنین فضایی را ندارید.
اگر چنین تجربه‌ی تلخی دارید در ادامه‌ با ما همراه باشید تا برایتان از یک راه‌حل موثر و خوب حرف بزنیم.
با سامانه سلامت توی صف بزنید
شاید شما هم به این ایده فکر کرده باشید که چرا پزشک‌ها و بیمارستان‌ها برای نوبت دهی بیمارانشان از یک اپلیکیشن یا سایت نوبت دهی اینترنتی استفاده نمی‌کنند. خب خبر خوب این است که استفاده می‌کنند. سایت‌های نوبت دهی اینترنتی خوبی در این زمینه وجود دارند که دکترها و بیمارستان‌ها به وسیله‌ی آن به بیمارانشان کمک می‌کنند در وقتشان صرفه‌جویی کنند.

شما می‌توانید به سادگی زمان دقیق نوبتتان را با سامانه سلامت فقط با گوشی موبایلتان مشخص کنید.
سامانه سلامت دقیقاً چطور وقت بیماران را صرفه‌جویی می‌کند؟
اگر آن روز صبح که گلویتان شروع به سوختن کرد و فهمیدید سرما خورده‌اید با سامانه سلامت اینترنتی آشنا بودید ماجرا طوری دیگر رقم می‌خورد. آن روز صبح به جای اینکه به مرکز کارتان زنگ بزنید و مرخصی بگیرید تا به مطب بروید، سریع تلفن همراهتان را بر می‌داشتید و یک دور توی سامانه‌های سلامت اینترنتی می‌زدید تا در یک ساعت مشخص به شما نوبت بدهد. بعد که زمان ویزیت دکتر در برنامه‌ی روزانه‌تان مشخص شد دیگر وقتتان برای خوتان بود. می‌توانستید سر کار بروید یا مرخصی بگیرید و حسابی استراحت کنید.

امتیاز ویژه‌ی سامانه سلامت اینترنتی این است که به شما سریع‌ترین و آسان‌ترین راه دسترسی به دکترها را می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید به سادگی روی باقی‌مانده‌ی وقتتان برنامه ریزی کنید.
از کجا بهترین سامانه‌ی سلامت اینترنتی را پیدا کنیم؟
اصلی‌ترین کاری که سامانه سلامت اینترنتی برای شما می‌کند همان است که در بخش قبل گفتیم؛ یعنی سریع و آسان نوبت دقیقی برای شما تعیین کند. اما این تمام ویژگی‌های یک سیستم نوبت دهی خوب نیست.
چون این کار را قبلاً منشی‌ها هم به خوبی انجام می‌دادند. یک سامانه سلامت اینترنتی باید بتواند از تمام مزیت‌ها و امکانات اینترنت به خوب استفاده کند. به ویژگی‌های زیر دقت کنید.

1. با نوبت دهی اینترنتی از بین همه‌ی گزینه‌های موجود انتخاب کنید
شما باید بتوانید با استفاده از سامانه سلامت همه‌ی دکترهای موجود را مشاهده کنید. کاری که منشیِ یک دکتر مشخص نمی‌تواند برای شما انجام دهد و باعث اخراج شدنش می‌شود.
گاهی ممکن است از رفتار یا اخلاق یک دکتر خوشمان نیاید اما چون در کارش بسیار حرفه‌‌ای است او را تحمل کنیم و همواره برای بیماری‌هایمان پیش او برویم. فقط به این دلیل که دکتر دیگری را نمی‌شناسیم که در کارش تا این اندازه حرفه‌ای باشد.
حالا با سیستم نوبت دهی اینترنتی می‌توانید بین دکترها گشت بزنید و بهترین دکترهای متخصص را پیدا کنید. سیستم نوبت دهی اینترنتی باید به شما کمک کند یک دکتر متخصص جدید حرفه‌ای پیدا کنید که مشکلات دکتر قبلی را نداشته باشد.

2. با سامانه سلامت نزدیک‌ترین دکتر را پیدا کنید
گاهی تنها چیزی که برایتان اهمیت دارد مسافت رسیدن به مطب دکتر مورد نظرتان است. پس سامانه‌ی سلامت اینترنتی مورد نظر باید بتواند علاوه بر دکترهای مختلف فاصله‌ی آن‌ها با شما را هم نشان دهند. شما باید بتوانید دکترهای‌ مختلف را روی نقشه پیدا کنید و کسی را انتخاب کنید که مسیر رسیدن به مطبش از همه نزدیک‌تر است.

3. محبوب‌ترین دکتر را پیدا کنید
همانطور که در شبکه‌های اجتماعی مردم کسانی را که دوست دارند لایک می‌کنند و به محبوبیت آن‌ها می‌افزایند در سامانه سلامت اینترنتی هم باید بشود دکترهای مختلف را ارزش سنجی کرد و به دیگران نشان داد چه‌قدر محبوب‌اند.

این ویژگی به شما کمک خواهد کرد بهترین دکترها را برای بررسی سلامت جسم و روانتان انتخاب کنید.

4. مشخصات دکتر مورد نظر را ببینید
در سامانه سلامت اینترنتی خوب همه‌ی دکترها باید یک بخش مشخصات و توضیحات داشته باشند که در آن به طور کامل تخصصشان و زمان‌های کاری و دیگر مشخصاتشان مانند آدرس مطب را ذکر شده باشد. شما باید بتوانید با بررسی این مشخصات انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری انجام دهید. در نهایت از کسی نوبت بگیرید که مطمئنید انتخاب خوبی است.

5. دیگر مجبور نشوید برای خرده ریزها بیرون بروید
در پایان وظیفه‌ی کلی یک سامانه سلامت اینترنتی این است که شما را از بیرون رفتن‌های مکرر به دلایل مختلف نجات دهد. مثلاً دارویی را تمام می‌کنید و داروخانه آن را بدون نسخه نمی‌دهد. حالا باید پیش دکتر بروید و زمان زیادی را صرف گرفتن نسخه کنید. یک سامانه سلامت خوب باید بتواند نسخه را بدون مراجعه به دکتر برایتان بگیرد. درواقع سامانه سلامت باید بتواند شما را به شکل مجازی از تمام امکانات بیمارستان و مطب دکتر برخوردار کند.

چنین سامانه‌ سلامت اینترنتی ای موجود است؟
بله. خوشبختانه در حال حاضر چنین سامانه‌ای وجود دارد تا جوابگوی نیاز بیماران باشد. توصیه‌ی ویژه‌ی ما به شما یکی از بهترین سامانه‌های سلامت کشور است به نام پلاس ماد. برای اینکه خودتان بتوانید این سایت را مشاهده کنید و راجع‌به آن قضاوت کنید و تصمیم بگیرید می‌توانید همین الان به نوبت دهی آنلاین پلاس ماد بروید. البته امیدواریم سلامت باشید و نیازی به اینکه واقعا بخواهید نوبت بگیرید نباشد.
می‌توانید لیست دکترهای موجود در پلاس ماد و لیست بیمارستان‌های موجود در این سایت را هم همین الان مشاهده کنید و دنبال پزشک مورد نظرتان بگردید.

سخن آخر
همیشه باید به دنبال راه‌هایی بود تا زندگی را بهبود بخشید. یکی از این راه‌ها بی‌شک ورود سامانه سلامت به حرفه‌ی پزشکی است. احتمالاً در آینده دیگر شاهد مطب‌های شلوغِ پر از بیمار و انتظارهای طاقت‌فرسا در حالی که مریض هم هستیم نخواهیم بود.
یکی دیگر از راه‌هایی که می‌شود با آن سطح زندگیمان را بهبود ببخشیم آگاهی در مورد خودمان و بیماری‌هایمان است. در سایتی که هم اکنون به شما معرفی کردیم یک مجله‌ی سلامت که به مطالب پزشکی و سلامت می‌پردازد وجود دارد تا اطلاعات عمومی شما را بالا ببرد. مطالبی که کاملاً علمی هستند و به شما در شناخت و تشخیص بیماری‌ها و مشکلاتتان کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از این مطالب بهره‌مند شوید به صفحه‌ی مجله‌ی سلامت بروید.