به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۷۴۶۱

کتب درسی ازجریان‌های سیاسی مبراباشند

گروه فرهنگي و هنري:​ احمد بیگدلی معتقد است، کتاب‌های درسی فارسی بخشی از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهند و باید اشاعه‌کننده آرمان‌گرایی و اخلاق باشند و نه جای اغراض جریان‌های سیاسی.
کتب درسی ازجریان‌های سیاسی مبراباشند
این نویسنده پیشکسوت درباره کتاب‌های درسی ادبیات گفت: من برای حرف زدن از این کتاب‌ها به سه دوره از کتاب‌های ادبیات اشاره می‌کنم. یکی زمانی که خودم دانش‌آموزش بودم، همچنین زمانی که تدریس می‌کردم و دیگر زمانی که بچه‌ها و نوه‌هایم مدرسه می‌رفته و می‌روند. من همیشه با کتاب‌های درسی سر و کار داشته‌ام و آن‌چه امروز مرا درباره این کتاب‌ها به فکر می‌اندازد، این است که آن پاکیزگی و آرمان‌گرایی که باید، در این کتاب‌ها نیست.او در ادامه عنوان کرد: کتاب‌های درسی محلی شده برای جولان دادن‌ها که این شاعر باشد و آن یکی نباشد. افتاده‌اند به جان کتاب‌های درسی و هر سال چیزی از ان حذف و چیزی دیگر به آن اضافه می‌کنند. این درحالی است که کتاب‌های درسی باید از همه جریان‌ها مبرا باشد و آن‌چه باید در آن‌ها حاکم باشد، آرمان‌های فرهنگی درست و اخلاق‌گرایی است؛ نه جریان‌های سیاسی که فلان نویسنده در کتاب‌های درسی باشد، بعد جایی حرفی بزند و حذف شود.

بیگدلی خاطرنشان کرد: من در این کتاب‌ها به اسم نویسنده‌ای برمی‌خورم که اصلا او را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چطور شده که این آدم نویسنده شده است. اما نام بسیاری از بزرگان ادبیات ما غایب است. برخی هستند و برخی حذف شده‌اند.این نویسنده تأکید کرد: اگر بخواهم با کتاب‌های درسی که خود من در 40، 50 سال پیش خوانده‌ام، مقایسه کنم، باید بگویم این کتاب‌ها با اغراضی که دارند، موجب تخریب ذهن دانش‌آموزان می‌شوند؛ این در حالی است که کتاب فارسی همیشه بخشی از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد.
مرجع : ايسنا

bdbdbdbdbdbdbdbb
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۱:۴۸
جناب آقای بیگدلی به خاطر همین هست که اونهایی که دنبال درس هستند میرند سراغ قلم چی چون آموزش و پرورش حرفی برای گفتن نداره کار آموزش وپرورش فقط شده برگزاری راهپیمایی و مرگ بر تمام دنیا (140955)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۱:۵۳
درست گفته. ما به همه چی با عینک سیاسی برخورد می کنیم.
مثلا مگه میشه ما هیچ اسمی از خسرو آواز ایران در کتاب های درسی نیاریم؟؟ آیندگان ما را نخواهند بخشید. (140960)
کبری خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۲ ۱۳:۲۷
منو به خاطر رنگ لباسم حذف کردن (141029)