به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۱۷۴۶۴۹

نشاط نوروزی با جاری شدن آب در زاینده رود

گروه جامعه: استاندار اصفهان گفت: اجرایی شدن دستور رئیس جمهوری مبنی بر جاری شدن آب در زاینده رود، نشاط بهاری برای شهروندان و مسافران نوروزی در این استان را دو چندان کرده است.
نشاط نوروزی با جاری شدن آب در زاینده رود
عباس رضایی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار 45 توقفگاه امنیت و سلامت در جاده های اصفهان که در یکی از این توقفگاهها واقع در آزادراه اصفهان - کاشان برگزار شد، افزود: به فضل الهی بارندگی های خوب موجب شد تا رئیس جمهوری برای افزایش شادابی شهروندان بویژه مسافران نوروزی دستور به بازگشایی دریچه های سد زاینده رود در نوروز 98 دهد. وی زمان بازگشایی سد زاینده رود را بامداد دوشنبه هفته جاری اعلام و اضافه کرد، ادامه داد: با جاری شدن آب زاینده رود، نشاط ، شادابی و فضای بهتری برای مردم و میهمانان نوروزی در استان مهیا شد. طی روزهای گذشته، دستگاههای اجرایی استان فعالیت های خود را برای میزبانی هرچه بهتر از مسافران نوروزی آغاز کردند و امیدواریم میهمانان نوروزی روزهای با نشاط و شادابی را در این شهر تاریخی سپری کنند.

وی با اشاره به اهمیت سفر در فرهنگ ایرانی و اسلامی اضافه کرد : سفر موجب رهایی انسان از گرفتاری های روحی، تقویت نشاط و امید به آینده همچنین تبادل افکار و دیدگاههای جوامع می شود و تقویت اقتصادی را به همراه دارد. وظیفه انسانی و اسلامی ماست که زمینه سفری امن و سالم را برای هموطنان خود فراهم کنیم و در این راستا 45 ایستگاه امنیت و سلامت و هفت ستاد عشایری برای رفع خستگی و تقویت روحی رانندگان در جاده های استان ایجاد شده است. همچنین هفت ستاد سفر در ورودی های شهر اصفهان به میهمان نوروزی خدمات رسانی می کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: با تلاش مدیران استان بویژه معاونت امور عمرانی استانداری، راه و شهر سازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه اسکان 400 هزار نفر در شبانه روز در شهر اصفهان فراهم شده است. رضایی از رسانه ها به خاطر پوشش اخبار ستاد نوروزی استان اصفهان و اطلاع رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی قدردانی کرد.

رئیس جمهوری روز 12 اسفند امسال به وزارت نیرو دستور داد؛ ضمن در نظرگرفتن نیازهای زیست‌ محیطی، به گونه ‌ای برنامه ‌ریزی کند که در ایام نوروز نسبت به رها‌سازی آب در زاینده رود اقدام کند.