به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۲ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۱۷۴۶۷۴

درگیری بین دزفولی‌ها و اندیمشکی‌ها شدت گرفت

گروه جامعه: در پیِ ناآرامی‌های شب گذشته و امشب در حدفاصل شهرهای دزفول و اندیمشک، چندین کشته و زخمی بجا نهاد گزارش‌ها حاکیست، امشب هم تنش‌ها ادامه یافته به نحوی که جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز با ترافیک سنگینی مواجه شده و طبق برخی خبرها، این جاده برای ساعاتی مسدود شده بود.
درگیری بین دزفولی‌ها و اندیمشکی‌ها شدت گرفت
ایلنا گزارش داد: درگیری و ناآرامی های شب گذشته که در مرز بین شهریِ دزفول و اندیمشک بین تعدادی از شهروندان به وقوع پیوسته بود، دامن دانشگاه قدیمیِ جندی‌شاپور دزفول را فرا گرفت.

اختلاف پیش آمده به دلیل یک اختلاف نظر قدیمی بر سر محل نصب تابلوی ورودی شهر دزفول از سمت اندیمشک رخ داد. روز گذشته مسئولین شهر دزفول قصد نصب تابلوی ورودی این شهر را داشتند که با اعتراض تعدادی از شهروندان اندیمشکی، دامنه ی اعتراضات وسعت یافت و تعدادی زخمی و بنابه گزارش های رسیده حداقل سه نفر کشته شدند. هر چند با حضور نیروهای ضد شورش از خارج از شهرستان، اوضاع هم اینک تحت کنترل است، اما در ساعات اولیه ی تحویل سال نو، نوروز به کام مردم دو شهر دزفول و اندیمشک تلخ شد. با توجه به اینکه در بهمن ماه 97، همین مسأله باعث تنش جدی و درگیری شدید شده بود، جای سوال است که چگونه مسئولین ذیربط بدون اتخاذ تمهیدات لازم، مجددا باعث ایجاد این تنش مرگ بار شدند.

گزارش‌های غیر رسمی حاکیست، امشب هم تنش‌ها ادامه یافته به نحوی که جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز با ترافیک سنگینی مواجه شده و طبق برخی نقل‌قول‌ها، این جاده برای ساعاتی مسدود شده بود.
 
ورود سپاه به مسئله نا آرامی‌های دزفول
معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: شناسایی عوامل پشت پرده این حادثه در شهرهای دزفول و اندیمشک آغاز شده است.
سرهنگ عبدالرضا حاجتی امشب در جمع خبرنگاران در رابطه با تنش بر سر محدوده مرزی دزفول و اندیمشک اظهار کرد: بی‌کیاستی برخی افراد باعث ایجاد فتنه در این دو شهرستان شد، برخی‌ها به این اختلاف بر سر نصب یک تابلو دامن زدند و حاشیه‌های تأسف باری را ایجاد کردند. وی ادامه داد: از مسؤولان هر دو شهرستان می‌خواهیم از اظهارنظرهای غیرمسؤولانه خودداری کنند چرا که ممکن است افراد سودجو از صحبت‌های آنان به ضرر منافع استان و کشور سوءاستفاده کنند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه خوزستان گفت: شناسایی عوامل پشت پرده این حادثه در شهرهای دزفول و اندیمشک آغاز شده است. حاجتی گفت: استاندار خوزستان باید با افرادی که در زمینه ایجاد این تفرقه نقشی دارند به شدت برخورد کند و قوه قضائیه نیز باید در این زمینه انقلابی عمل کند. شب گذشته تنش و درگیری بر سر محدوده شهری بین دزفول و اندیمشک بالا گرفت تا آنجا که منجر به درگیری و زدوخورد بین طرفین شد و موجب خسارت به اموال عمومی و زخمی شدن تعدادی از شهروندان دزفولی و اندیمشکی شد.
برچسب ها: اندیمشک دزفول