به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۱۷۴۷۰۲

نیروهای دموکراتیک سوریه: پایان خلافت داعش

نیروهای دموکراتیک سوریه: پایان خلافت داعش
گروه بین‌الملل: سرانجام پس از هفته‌ها نبرد با آخرین گروه تروریستی داعش در روستای مرزی باغوز در استان دیرالزور سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) روز شنبه رسما پایان عمر خلافت خودخواندۀ داعش را اعلام کردند؛ خلافت گروه اسلامگرای تندرویی که زمانی بر یک سوم عراق و سوریه حکومت می‌راند.
 
به گزارش یورونیوز،‌ در بیانیۀ نیروهای دموکراتیک سوریه آمده است که داعش در نبرد باغوز شکست خورد و به این ترتیب تنها بخش باقی مانده از خاک سوریه در دستانش را از دست داد.مصطفی بالی، سخنگوی (SDF) در پیامی توییتری نوشت: «نیروهای دموکراتیک سوریه حذف کامل "خلافت" خودخواندۀ داعش و شکست صد در صد آن را اعلام می‌کند. در این روز تاریخی، یاد هزاران شهید را که تلاش‌هایشان این پیروزی را رقم زد، گرامی می‌داریم.» بالی همچنین در پیامی به زبان عربی اعلام کرد: «باغوز آزاد شد. نبرد علیه داعش با پیروزی کامل به پایان رسید.»نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی از نیروهای عمدتا کرد با نیروهای عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان، از حمایت ایالات متحده آمریکا برخوردار است.
 
ویدئو؛ ظهور و سقوط داعش
با وجود شکست کامل داعش در باغوز و پایان رسمی «خلافت» آنها بر عراق و سوریه، تهدیدات اعضای این گروه افراطی همچنان ادامه دارد. بویژه آنکه برخی از اعضای داعش همچنان در بیابانهای مرکزی سوریه و برخی شهرهای عراق پنهان شده‌اند و این احتمال وجود دارد که دست به انجام عملیات تروریستی یا آدم ربایی بزنند و در انتظار فرصتی برای قدرت گیری دوباره باشند. ایالات متحده آمریکا بر این باور است که ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه در عراق پنهان شده است.