به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۱۷۴۸۲۶

پل‌دختر در خطر است!

گروه جامعه: مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان پلدختر گفت: اگر رودخانه کشکان طغیان کند، باید نگران وضعیت پل تاریخی «پل‌دختر» باشیم، احتمال خطر وجود دارد، اما مسافران نوروزی در نقاط مناسب اسکان داده شده اند.
پل‌دختر در خطر است!
با انتشار اخباری از تخریب بخش‌هایی از جاده قدیم پلدختر نصف شدن این جاده و به دنبال آن پل تاریخی پل‌دختر در شهرستان پل‌دختر استان لرستان، علی محمد عزیزی، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پل‌دختر در گفت‌و گو با ایسنا وضعیت کنونی پل دختر را مناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از پایین دست شهر در محدوده شهرداری و انتهای خیابان‌های رسالت دچار آب‌گرفتگی شده است.
 
او با بیان اینکه رودخانه کشکان از وسط پل‌دختر می‌گذرد، افزود: اگر بارندگی‌ها ادامه داشته باشد، احتمال طغیان رودخانه کشکان وجود دارد و این خطرناک است، امیدواریم این اتفاق نیفتد.

عزیزی با اشاره به اینکه جاده پل‌دختر تا شهر پل‌دختر یک محور گردشگری تعریف شده است، افزود: این محدوده نیز از چندین نقطه قطع شده است، همچنین پل «افینه» و در مسیر آبشار افینه و بخش‌هایی در «دُم روز» یک لاین از پل تخریب شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان پل‌دختر در استان لرستان با بیان اینکه پل تاریخی «افینه» متعلق به پهلوی اول نیز متأسفانه از چهار صبح زیر آب رفته است، افزود: درصد تخریب آن اکنون مشخص نیست، شرایط سختی است، هر چند خوشبختانه با مدیریت در سطح شهرستان فعلاً به خیر گذشته است، اما اگر روند بارندگی‌ها شدت داشته باشد، احتمال طغیان رودخانه کشکان وجود دارد که در صورت طغیان به داخل شهر نیز نفوذ می‌کند.

عزیزی اضافه می‌کند: هر چند دیواره‌های رودخانه ساحلی و بتنی است، اما با توجه به اینکه رودخانه یک متر تا بالا آمدن هنوز جا دارد، اگر بالا بیاید یک بخش‌هایی از پایین دست شهر را نیز می‌گیرد، اما اگر آب فروکش کند قطعاً با بارندگی‌های جدید نیز مشکلی پیش نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه پل تاریخی پل‌دختر در ورودی شهر قرار دارد، ادامه دارد: پایه‌های پل قدیمی هستند که بخش‌هایی از آن در گذشته تخریب شده‌اند. مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پل‌دختر همچنین وضعیت پل تاریخی «کلهر» در این شهرستان نیز اظهار کرد: این پایه‌ها زیر آب رفته‌اند، احتمالاً قطعاً آسیب جدی به پایه‌ها وارد می‌شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه در دو شب گذشته مسافران نوروزی و گردشگران با مدیریت استانداری، فرمانداری و سپاه و دیگر نهادهای شهری در مکان‌های مناسبی مانند نمازخانه‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی اسکان داده شده‌اند، افزود: خوشبختانه مشکلی پیش برای مسافران پیش نیامده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان پل‌دختر در استان لرستان به مردم و گردشگران توصیه کرد تا مناسب شدن وضعیت جوی، به سمت پل‌دختر نروند و ادامه داد: هشدار می‌دهیم فعلاً مردم به سمت پل‌دختر نیایند، از جاده خرم آباد به پل‌دختر به عنوان اصلی‌ترین مسیر، در حال حاضر مسدود است.
 
 
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سیل ایران پلدختر