به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۱۷۶۰۲
مجلس حذف‌ یارانه‌ برخي دهک‌ها را مي‌پذيرد؟

شناسایی دهک‌هاي بالا براي حذف يارانه

گروه اقتصادي:‌ یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه احتمالا مجلس پیشنهاد حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی را قبول می‌کند گفت که شناسایی این دهک‌ها امکان پذیر است.
شناسایی دهک‌هاي بالا براي حذف يارانه
 احمد توکلی در حاشیه‌ جلسه‌ی علنی صبح امروز (یک شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هدفمندی یارانه‌ها، هدفمند یعنی غیرسرانه و غیر برابر، اما در کاری که ما انجام می‌دهیم بی‌عدالتی وجود دارد، یکی این که به غنی و فقیر یکسان می‌دهیم و بی‌عدالتی دیگر این است که چون منابع کافی نداریم نصف پولی که به مردم پرداخت می‌کنیم از طریق شرکتهای دولتی و خود دولت به بانک مرکزی تحمیل می‌شود.

وی گفت: بانک مرکزی اسکناس چاپ می‌کند که با این کار پول پرقدرت زیاد می‌شود و نقدینگی و در نتیجه تورم افزایش پیدا می‌کند که این تورم به دهک‌های پایین جامعه بیش از دهک‌های بالا فشار می‌آورد، پس اقتصاد را مختل می‌کند و تورمی ایجاد می‌کند که باعث تشدید رکود و کاهش نرخ رشد می‌شود، یعنی ما با دست خودمان بیشتر در باتلاق رکود تورمی فرو می‌رویم.

نماینده تهران در مجلس یاد آور شد: اینکه گفته می‌شود شناسایی دهک‌های بالای درآمدی مقدور نیست نمی‌تواند قابل قبول باشد، البته دولت قبل این را می‌گفت، از صدر اسلام تاکنون مسلمانان به اهلش زکات می‌دهند پس عملا شناخت مستحق امکان پذیر است که خداوند این دستور را داده است.توکلی اضافه کرد: از نظر تجربه‌ی بشری هم کشورهای اروپایی به بیکاران یارانه نقدی می‌دهند و آنها را شناسایی می‌کند پس چطور می‌گویند که شناسایی برخی دهک‌ها امکان پذیر نیست در حالی که گردش مالی صاحبان حسابهای بانکی، نام مودیان مالی و صاحبان خودروهای لوکس مشخص هستند و از این ملاک می‌توان استفاده کرد.

توکلی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از جلسه‌ی دیروز (شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: من فکر می‌کنم مجلس پیشنهاد حذف یارانه‌ی دهک‌های بالای درآمدی را قبول می‌کند، البته این یکی از مشکلات است، باید فعلا یارانه را هدفمند کنیم گرچه مشکلات دیگری هم است که باید حل شود.وی با بیان این که دولت برای حذف یارانه‌ی دهک‌های بالا ابراز تمایل کرده گفت که اگر نیازی باشد در این رابطه جلسه‌ای با دولت برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۲
این پولی که میدن حق الناس و به همه تعلق میگیره ربطی به میزان دارایی فرد نداره البت من از نظر اسلامیشو گفتم (142259)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۰۱
موافقم . نباید به اجبار باشه چرا که ثروت ملی مال همه است . باید خود افراد ثروتمند داوطلبانه انصراف بدن . (142318)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۲۲
اونی که تو اون کامنت قبلی گفته بود ثرومتمندا چه طربی داره وقتی یارانه نگیرن برن قیمت ها رو ببرن بالا بره یه خورده کتاب بخونه
تو جامعه با چند نفر صحبت کنه
جواب رو خواهد فهمید ! (142446)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۸:۱۳
اقایی که اسم نداری یه دکتر بری بد نیستا . شما بیماری خود در گیری داری (142780)
نسل دوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۶
هیچ کاخی ساخته نمی شود مگر خانه ی مظلومی ویران شود . مگر صاحبان ثروت به نوعی از طریق همین بی بضاعتان به ثروت نمی رسند؟ چطور بین مدیر و کارگر در حقوق و مزایا تفاوت هست ولی در اینجا باید مساوات باشد.؟؟؟؟ (142482)
دانیال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۰۹:۵۳
نظرت و قبول دارم مرسی
چطور بین مدیر و کارگر در حقوق و مزایا تفاوت هست ولی در اینجا باید مساوات باشد.؟؟؟؟
مردم حق الناس رو با عدالت قاطی کردند
الان پولها دست یه سری پولداره و بقیه دارن دست و پا میزنن !!! (144053)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۰۳
حرف شما قبوله، ولی بشرطی که دهک های بالا همگی مالیات بر مصرف و درآمد بدهند. متأسفانه اغلب افراد پردرآمد کمتر مالیات می دهند، مالیات را معمولاً از قشر کارمند و معلم و استاد می گیرند که یک حقوق ثابت دارند و واقعاً اغلبشان بدشواری امرا معاش می کنند. غالب پردرآمدها به هزار و یک ترفند از زیر بار مالیات های قانونی که برعهده شان است شانه خالی می کنند. (142963)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۳
این یارانه واقعاً هدفمند بوده که قیمت ها 5 تا 10 برابر شده اند در فکر بیکاران اعضای خانواده و فشار بر روی دوش سرپرستان خانواده ها هم باشید. در بازار نظارت رضایت بخش نیست. (142260)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۰۲
بخش عمده گرونی بخاطر تحریم هاست نه یارانه . (142320)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۱۹
گرانی ها دو علت اصلی دارد :

1 - تحریم ها و نرخ ارز
2 - طرح هدفمندی یارانه ها (142337)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۴۰
شما 1 کشور پیشرفته بگو که به مردمش اینقدر یارانه بده
احمدی نژاد 1 کار خوب کرد اونم همین بود (142417)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۸:۲۷
از صدقه سر يارانه ها من خونه اى رو كه ٥٧ ميليون تومان فروختم الان بايد هفتاد ميليون بدم تا تاهمون رو رهن كنم (142782)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۴۷
جالبه دولت احمدی نژاد و مجلس و بسیاری از مسئولین یک طرح مسخره درست کردند بانام هدفمندی یارانه ها که هر ماه به حساب جمعیت کشور پول ماهانه واریز می کنند همه هم ان زمان تعریف و تمجید می کردند که طرح درست و خوبی است و حالا درش مانده اند و می خواهند پول یک عده را قطع کنند و هیچ کس هم شجاعت ندارد بگویید چه کار اشتباهی کردیم دولت امروز هم همین مسیر را پیش گرفته، راه حل هدفمندی یارانه ها جمع کردن این طرح مسخره است که فقط برای مردم گرانی و تورم آورده و بازگشت به همان نظام سوبسیدی قبل، سیستم اقتصادی که تولید محور نیست، وابسته به نفت است، بخش خصوصی درش معنی ندارد، فساد اقتصادی در ان موج می زند، حذف سوبسید و یا هدفمند کردن آن به این شکل دیگر چه صیغه ای بوده؟ البته سوبسیدی هم حذف نشده فقط به شکلی دیگر پرداخت می شود که تورم زا گشته است و گرانی بیشتر را برای مردم به همراه داشته. (142300)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۰۶
جناب آقای توکلی اگر کشورهای اروپایی براحتی نیازمندان را شناسایی میکنند و به آنها کمک میکنند دلیلش اینست که آنها اگر چه مسلمان نیستند اما دروغ نمیگویند یعنی کسی که نیازمند نیست خودش را به دروغ نیازمند جا نمیزند. چطور توقع دارید در کشور ما که متاسفانه دروغ و ریا نهادینه شده است افراد متمول خودشان بیایند و اعلام کنند که ما نیازی به دریافت یارانه نداریم بعلاوه یارانه که کمک به نیازمند نیست جناب نماینده چندین دوره ای مجلس!!
یارانه قرار بود مابه التفاوت افزایش نرخ سوخت باشد که الان شده باعث بدبختی مردم چون یارانه به خودی خود حالا صفر و بی مقدار شده اما تاثیرش اقتصاد خانواده ها را فلج کرده است. (142325)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۵
آقای توکلی بخوان
اصل بیستم "همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. (142480)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۳۲
جناب آقاي دكتر توكلي و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي
با سلام و احترام استدعا دارد، كه شما نمايندگان محترم براي لحظه‌اي خودتان را بجاي ما قرار دهيد ، البته مي‌دانم اين خواهش بنده يك مورد بيجا است. چرا كه هيچك ازشما نمايندگان حتي مسئولين رده پائين هم نمي‌توانيد. خودشان را براي لحظه‌اي بجاي ما قراردهند. چون مطمئنا حداقل دراين سالهاي اخير مزه فقر و بدبختي را نچشيده‌ايد. زيرا اگرنمايندگان محترم وضع مناسبي نداشتن نمي‌توانستند با صرف هزينه چند صد ميليوني براي تبليغات وارد مجلس شوند، يا ساير مسئولين كه الحمدالله امكانات مادي و رفاهي خوبي دارند، حال شما و همكارانتان كه الحمدالله تمكن مالي خوبي داريد ونمي‌توانيد درجايگاه افرادي مانند بنده با درآمد مستمري بازنشستگي‌ و بدون سرمايه و كار دوم با تحصيلات دانشگاهي و دارا بودن همسر و سه فرزند جوان ناتوان براي ازدواج( ازنظرمادي )، ساكن در يك منزل اجاره‌اي با پرداخت حداقل‌هفتاد درصد مستمري بابت اجاره، و ناتوان در پرداخت هزينه‌هاي آب ، برق ، گاز و ...و مهمتر ازهمه شرمنده زن و بچه و فاميل ، قرار بگيريد، البته اگر دردوران خدمت خود ازدريافت هديه‌هاي مختلف امتناع نمي‌ورزيدم يا رشوه و دزدي را جايز مي‌دانستم يا مانند مسئولين وتاجران امروزي تاجرمآبانه خدمت مي‌كردم ، امروز صاحب چندين خانه و ماشين و .. بودم ، وديگر نيازي نبود براي مبلغ ناچيز يارانه اين مطلب را بنويسم، ولي بدانيد كه از عملكرد خود پشيمان نيستم فقط از دو موضوع رنج مي‌برم. اول اينكه فرزندانم را قرباني عقايد خود و زندگي آنها را با سختي و مرارت مواجه نموده‌ام و با توجه به مسائلي كه امروزه در جامعه وجود دارد جوابي براي آنها ندارم ، بطوريكه پسرم بخاطر مسائل مالي از دانشگاه انصراف داد تا برود خدمت سربازي شايد درآينده پس از سربازي اگر وضعيت مناسب باشد، بتواند كارگر يكي از پيمانكاران ميلياردري شود كه درحال حاضر مورد حمايت و احترام همه مسئولين هستند. دومين رنج من از اطلاعات واخبار منتشرشده از طريق مراجع اطلاع رساني كشور است كه بيانگر اين مسئله است در جامعه امروزي حرام خواري ، رشوه ، زياده خواهي و رفاه طلبي، دزدي، اختلاس و... اكثر سطوح جامعه را در برگرفته. البته مي دانيد علت آن هم ناشي از باند بازيها و وابستگي به گروه‌هاي قدرت وعدم وجود سيستم نظارتي و كنترلي يا ضعيف بودن سيستمهاي موجود بر كليه فعاليتها مي‌باشد. البته به اين يقين رسيده‌ام درهر جامعه‌ هيچ كس جرأت انجام دادن كار خلاف را ندارد. مگر اينكه قبلاً مجوزانجام دادن فعل خطا را كسب نمايد، حال شايد بپرسيد چگونه فرد خاطي قبل از انجام دادن عمل خطا مجوز مي‌گيرد جواب اين پرسش ساده است ،هر كس كه بخواهد خطا كند قبل از انجام دادن خطا به يكي از دو روش زير مجوز خطا را خواهد گرفت.
روش اول : خطا كار از عدم وجود سيستم نظارتي و كنترلي يا عدم آگاهي ناظرين و كنترل كنندگان، عدم اشراف مسئولين بر امور جاري و ... استفاده مي‌كند و عمل خلاف خود را انجام مي‌دهد.
روش دوم: خطا كار مطمئن است كه ناظرين و كنترل كنندگان اوحداقل به يكي از دلائل زير مانند منافع گروهي يا وابستگي‌ها يا آشنايي‌ها و يا شريك بودن در منافع عمل خلاف يا ... عمل خطاي او را ناديده‌ مي‌گيرند.
جناب آقاي دكتر توكلي و نمايندگان محترم برويم سر اصل مطلب يعني همان طرح شما كه ظاهرا قشنگ و منطقي به نظر مي رسد، واقعا شما فكر مي‌كنيد سيستم آماري ما جواب طرح شما را خواهد داد، فكر مي‌كنيد همه اعضاي جامعه اطلاهات صحيحي به مركز آمار ارائه نموده‌اند، تا مركز آماربتواند دهك ‌هاي مورد نظر شما را تعيين كند. اجازه بدهيد خاطره‌اي كه بطور تصادفي در يك تاكسي شنيدم بطور خلاصه برايتان نقل كنم ، يكي از مسافران تاكسي درباره ماليات پرداختي و زرنگي خودبراي دوست بغل دستي تعريف مي‌كرد كه توسط يكي از دوستان كارخانه‌دارخودبرايش با حداقل دستمزد با عنوان فروشنده حق بيمه پرداخت مي‌شود وايشان هم مبلغ حق بيمه مربوطه را به دوست كارخانه‌دارش پرداخت مي‌ كند و ازهمين مسئله استفاده نموده و پيامي را در گوشي تلفن حجره خود مبني بر اينكه اين مكان دفتر فروش فلان كارخانه مي‌باشد ضبط و نگهداري نموده بود. هروقت مأمورمالياتي به حجره ايشان مي‌آمد، حاج آقا براي فرار از ماليات بلافاصله صداي ضبط شده را از طريق تلفن پخش مي‌كرد و مي‌گفته اينجا دفتر فروش فلان كارخانه است و شاهد بر اين ادعا دفترچه بيمه جناب حاج آقاي بازاري بود كه نشان مي‌داد حاج آقا كارمند كارخانه هستند، كه آنرا به مأمور مالياتي ارائه مي‌نمود ، با اين اوصاف مركز آماراين حاج آقاي بازاري را به عنوان يك كارگر معمولي حقوق بگير مستضعف مي‌شناسد.و در رديف دهك پائين جامعه معرفي مي‌نمايد. پس از اين قبيل مسائل خيلي در جامعه وجود دارند. يا كشاورز روستايي با دارا بودن زمينهاي زراعي و باغ و املاك پدري كه سندي بنام خود ندارد در كدام دهك جامعه قرار ميگيرد؟ بنده با مشخصات و اوصاف فوق الذكر در سيستم خوشه بندي مركز آمار دوران آقاي احمدي نژاد در رديف متمولين و ثروتمندان قرار گرفته بودم. حال نمي دانم شايد در رديف دهك‌هاي بالا قرار بگيرم.
در خاتمه پيشنهاد مي‌كنم اگر مي‌خواهيد كاري كنيد بايد شجاعانه و انقلابي همه يارانه‌ها را قطع كنيد و مبالغ آنر براي گسترش تعاونيها توليدي و اشتغال بيكاران ( كه تقريباً معادل است با كاهش دلالي) و سايرنيازهاي حقيقي جامعه مانند هزينه‌هاي درمان مصرف كنيد با اين عمل اميد محتكرين وزياده خواهان رفاه طلب را براي گران نمودن كالاهاي انبار شده و خدمات ، ناميد مي‌كنيد البته اميدوارم كه هيچگونه وابستگي به آنها نداشته باشيد، چون آنها همين الان منتظر كوچكترين اقدام نمايندگان و دولت در زمينه افزايش يارانه‌ها يا افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي هستند، تا بتوانند به جيب مردم پورش برده و جيب خود را پرنمايند، همچنين مسئولين دستگاه‌هاي اجرايي كه نمي‌توانند هزينه‌هاي بالاسري و حقوق‌ها و پاداشهاي چند ده ميليوني وهزينه ماشينهاي مدل بالاي خود و دوستانشان را تامين نمايند، منتظر افزايش قيمت‌ها هستند مانند سازمانهاي آب، برق، گاز، تلفن، حمل و نقل ، بيمارستانها و ... يا موجرين و دلالهاي‌املاك يا...
پس همه زالو صفتان منتظركوچكترين اقدام نمايندگان و دولت در راستاي افزايش قيمتهايا افزايش يارانه ها هستند.
البته با احتمال زياد تصور مي‌كنم ، اين مطلب را منتشر نكنيد يا بخشي از آن را حذف نمائيد، ولي اميدوارم كه براي نمايندگان محترم وساير مسئولين ارجمند دولت ارسال شود. (142511)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۰۸
من راضی نیستم حقم از ثروت ملی را قطع کنند (142571)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۳:۰۳
باید خودشخص اگر خواست انصراف بدهد (142656)
فرهاد
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۱:۲۷
تو این اقتصاد از هم پاشیده هر چی بیشتر دستوپا بزنند بیشتر به گل میشینن
کار پرداخت یارانه از اساس اشیباه بود (142737)
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۹:۲۰
آقای توکلی نماینده محترم مجلس،یارانه بیت المال است و قطع آن برای هر خانواری باید باید با رضایت باشد.من نمیدانم دولت مردان و مجلس مدتی است که برای رفع مشکل اقتصادی ،قاچاق و...سریع دنبال قطع یارانه و یا گرانی کالا ها و خدمات دولتی می افتند.من خودم یک حقوق بگیر پایین هستم ولی رضایت ندارم یارانه کسی به اجبار قطع شود.هزینه پست یک نامه معمولی از تهران به کرج،10600تومان!خیلی جالب است. (142802)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۷:۳۷
بنده مخالفم. اگر بنده با سعی وتلاش به موقیتی بدون رانت رسیده ام چرا باید از حق طبیعی محروم شوم. ضمننا فرزندان من که دانش اموز هستند و هیچکونه درامدی ندارند چرا باید محروم شوند هرچند که تامین انها از هر نظر وظیفه من است. (143167)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۲۰
من هیچ سند ومدرکی به اسمم نیست چون خدمت سربازی نرفتم وازنظردولت آس وپاسم ولی خودم میدونم که وضعم خوبه هیچ کس نمی تونه سرمایه منو محاسبه کنه مگه نزدیکانم حالا شمابگید حذف یارانه ها چطوری کسی که تا چندسال پیش وضعش خوب بودامالان هشتش گرونه شه چطور البته برعکسشم هست (144180)
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۰۸:۱۴
میتوان مبنای پرداخت یارانه راکه براساس "هرنفر455000ریال"است راتغییردادوبراساس محرومیت مناطق کشوریک سقف وکف مشخصی
رابه ازای هرخانوارتاسقف 4تا5نفرپرداخت کرد. (144015)
مهندس اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۸ ۱۰:۱۹
اگه فکر کردید پولداران حقیقی و حقوقی حذف میشن در اشتباه کامل اید.

این کار یعنی پول نفت رو به ایرانی ها ندادن-نفت-گاز مال ما نیست-اونوقت تحریم و فشار و جنگ برا همست؟؟ (144686)
دکترحاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۹ ۰۹:۴۹
انصراف داوطلبانه
مقامات دولت آقای روحانی ازکمبودنقدینگی برای پرداخت یارانه هاخبرمی دهند
تحریمهای شورای امنیت وعدم اعتمادسرمایه گذاران داخلی وخارجی باعث افزایش فشار به دولت شده وآنرادرمضیقه قرارداده است بطوریکه برخی کارشناسان پیشنهادحذف یارانه نقدی3دهک بالای جامعه راپیشنهادکرده اند.
قبل ازاینکه مجلس ودولت قانون یارانه هارااصلاح کنند،نخبگان جامعه وفعالین مدنی دست بکارشوندوبرای کمک به دولت بصورت داوطلبانه ازدریافت یارانه انصراف دهندتادولت ومجلس بافرصت مناسب مذاکرات هسته ای راپیش ببرندوتحریمهالغوشوند.
ابتداافرادذیل انصراف خودراازدریافت یارانه اعلام کنندوسپس یک جنبش انصراف داوطلبانه ازیارانه اعلام موجودیت کند،همزمان دولت نیزجلوفساداقتصادی رابگیردوپیگیرمطالبات مردم باشد:
1-وزراء،معاونین وزراءومدیران دولتی.
2-نمایندگان محترم مجلس واعضای شوراهای شهر.
3-روحانیون معظم بخصوص مراجع تقلید.
4-اساتیددانشگاه،پزشکان،تجاروبازاریان. (145087)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۲۴
فقط انصراف داوطلبانه - در غیر اینصورت مصداق ظلم خواهد بود. چون هیچکدام از کارهای شما دقیق نیست و در برآورد قطعا" اشتباه خواهید کرد- خودتان هم این را میدانید پس به خودتان و دیگران دروغ نگوئید و گناه نکنید. (145696)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۲۸
حقوق مردم که در مقایسه با ارز 1000 تومانی یک سوم شده .
دیگه با حقوق بگیران چیکار میخواهید بکنید.
وجدان - وجدان - وجدان بابا (145698)
۱۳۹۲/۰۷/۲۱ ۱۳:۵۸
اول از همه باید یارانه وزرا،نمایندگان مجلس، ایرانیان خارج از کشور قطع بشه. (146101)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۰:۳۲
اگر دولت با استفاده از نظر کاشناسان بسیار خبره و روش های علمی پیشرفته و به روز دنیا بتواند دهک ها را بصورت تقریبا واقع شناسایی نماید.آنوقت این سئوال باقی میماند که اگر یکی از فاکتور های مهم انتخاب افراد در گروههای مختلف در آمد فعلیشان باشد. چه در آمد هایی را باید شاخص انتخاب در دهک های بالا دانست.یک میلیون ..دو...سه...چهار ...یا پنج میلیون .و اگر دو خانواده کاملا از نظر وجود سایر داراییها یکسان باشند آیا یک خانواده سه نفره با یک خانواده شش نفره با حقوق کاملا مساوی در یک گروه قرار میگیرند .البته که نباید چنین باشد.و
بالاخره امیدوارم که به تدریج این یارانه های لعنتی که باعث بالا رفتن بسیاری از قیمت ها و در واقع فشار خیلی بیشتر بر طبقات کم در آمد و متوسط شده است .
حذف که هم منتی بر سر کسی نباشد .واین نوع گدا پروری در جامعه منسوخ و اولیاء امور خود را موظف به خدمت رسانی به کل اقشار جامعه در یک حد بشوند.اطمینان داشته باشید که یبشتر ثروتمندان اگر بیمه های مجانی هم برای همه وضع شود .بیشتر دوست دارند که در بیمارستان های لوکس و یا هر جای لوکس دیگری که به مذاق آنها خوش می آید بروند و بنابراین قشر محرومست که به دلیل نداشتن از اینکه در بیمارستانی درجه دو هم با امکانات رفاهی نه آنچنانی ولی بدون پرداخت هر گونه هزینه یی بستری گردد و دعا گو برای بانیان این چنین امور باشد .نمونه اش بیمارستان میلاد که تعداد کثیری از هموطنان ما از آن استفاده میکنند و به غیر از مقداری معطلی برای انجام بعضی از امور مانند عمل یا اتاق گرفتن از بقیه اوضاع رضایت نسبی دارند .بیایید به جای یک بیمارستان میلاد در تهران دهها بیمارستان از این نوع در مقیاس های بزگتر و کوچکتر در تمام حد اقل مراکز استانها بنا کنیم و همه گان را برای همیشه دعا گوی همت خود نماییم.
پول پخش کردن به صورت فعلی پیشکشتان.الحق که تصویب کنندگان طرح یارانه ها که اینقدر بابت تصویب این طرح در بوق و کرنا دمیدند و بر سر هر کوچه و بازار جار زدند (که ایهاالناس مژده یی جانباز که ازین پس هوای همتون را داریم و ماهیانه در آمد خودتان را بر سر سفر هایتان میاوریم ).چه خیانت بزرگی د حق همه مردم .اقتصاد.صنعت و کشاورزی این مملکت کردند. پس تا دیر نشده این اشتباه بزرگ دوران سلطنت آقای محمود را جبران نمایید. فردا خیلی دیر است.
من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم....تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال (151685)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۲:۰۴
واقعا اینوخدا گفته چیزی که حق ماست بخاطرسربازی نرفتن قطع بشه این انصافه زن وبچه موول کنم تواین بدبختی وتحریم برم سربازی شماخرجشونو تضمین میکنیدکه من برم سربازی (196654)