به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۷۶۲۱۳

پمپئو: همچنان مسئول مذاکره با «اون» هستم

گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه همچنان مسئول تیم مذاکره کننده با کره شمالی است، گفت: تلاش‌های دیپلماتیک در راستای هدف خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی ادامه پیدا خواهند کرد.
پمپئو: همچنان مسئول مذاکره با «اون» هستم
پس از آنکه مقامات کره شمالی اظهار کردند دیگر خواستار حضور مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای نیستند، این مقام آمریکایی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: هیچ‌چیز تغییر نکرده است. ما به کار بر روی مذاکرات ادامه خواهیم داد و من همچنان مسئول تیم مذاکره کننده هستم. مشخصاً دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مسئولیت کل این اقدام را برعهده دارد اما سرپرستی تیم بر عهده من خواهد بود.وی افزود، دیپلمات‌های آمریکایی که سرپرستی آنان را استفن بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی بر عهده دارد، تلاش برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را ادامه خواهند داد.به گزارش خبرگزاری رویترز، پامپئو پس از گفتگو با وزرای امور خارجه و دفاع ژاپن در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: مطمئن هستم که فرصتی واقعی برای دستیابی به این نتیجه (خلع سلاح هسته‌ای) خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است این امکان وجود دارد که حتی بدون برداشته شدن هیچیک از تحریم‌هایی که کره شمالی خواستار توقف آن بوده، بتوان اقدام دیپلماتیک با پیونگ‌یانگ را ادامه داد.او در این باره گفت: ما همچنان کره شمالی را برای کنار گذاشتن تمام تسلیحات کشتار جمعی و تجهیزات و برنامه‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک تحت فشار خواهیم گذاشت. ما اجرای تمام تحریم‌ها علیه کره شمالی را ادامه خواهیم داد و همه کشورها را نیز برای ادامه این روند تشویق خواهیم کرد.هفته گذشته یک مقام وزارت خارجه کره شمالی که مسئول امور مربوط به آمریکا است، اظهار کرد، کره شمالی دیگر خواستار حضور پامپئو در مذاکرات نیست و او باید جای خود را به فردی باتجربه‌تر بدهد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مايك پمپئو