به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۷۶۲۹۰

شورای نظامی سودان: البشیر در زندان است

گروه بین الملل: رئیس شورای انتقالی سودان اعلام کرد، تمام شخصیت‌های برجسته نظام عمر البشیر، از جمله خود وی در زندان هستند.
شورای نظامی سودان: البشیر در زندان است
رئیس شورای انتقالی سودان اعلام ک رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور گفت: تمامی شخصیت‌ها و فرماندهان مهم الشیر از جمله شخص او، همه در زندان هستند و اموالشان نیز توقیف شده است.وی در ادامه این گفتگوی تلویزیونی همچنین تصریح کرد: هفت میلیون یورو، ۳۵۰ هزار دلار و چند میلیارد جنیه در اقامتگاه البشیر کشف شده و تلاش جهت بازگرداندن وجوه موجود در حساب‌های خارجی آنان نیز در حال انجام است.البرهان گفت: هیچ زندانی سیاسی در سودان وجود ندارد. اعلام می‌کنیم که فرماندهان ارشد آژانس امنیت و اطلاعات سودان و نه تمام پرسنل آن پس از تحقیقات لازم بازنشسته خواهند شد.رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تصریح کرد: این شورا هرکسی را که در جریان تظاهرات و یا قبلاً مرتکب جرمی شده است، محاکمه خواهد کرد. از همه شهروندان می‌خواهیم در این مورد به ستاد پلیس یا دادستانی مراجعه کنند.وی اظهار کرد: توافق نیروهای سیاسی برای تشکیل دولت غیرنظامی، انتقال قدرت را تسریع می‌کند. ما نه با کودتا بلکه با انقلاب مردمی روی کار آمده‌ایم و قصد نداریم در اداره دولت باقی بمانیم.البرهان بیان کرد: هر چه نیروهای سیاسی سریع‌تر به مصالحه برسند، ما نیز به همان سرعت دولت را به آنها تحویل خواهیم داد.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد: ترجیح می‌دهیم دولت تکنوکرات تشکیل شود. بازسازی دولت طول می‌کشد زیرا فساد نهادهای حکومتی را نابود کرده است. برای جلب حمایت بین‌المللی از شورای نظامی انتقالی با برخی کشورها همکاری می‌کنیم.وی گفت: مسکو و ریاض مایلند از تصمیم اتحادیه آفریقا در مورد انتقال دولت ظرف ۱۵ روز به غیرنظامیان، با حداقل آسیب خارج شویم. عربستان متعهد به تأمین سوخت و دیگر نیازهای ضروری ما شده است. با آمریکا مذاکره برقرار می‌کنیم. بدین منظور هیأتی از سودان به واشنگتن خواهد رفت.در همین حال، رهبران معترضان در سودان گفته‌اند که تماس با شورای نظامی حاکم را قطع کرده‌اند. آنها شورای حاکم را متهم کرده‌اند که از بقایای نظام البشیر تشکیل شده است.محمد امین، سخنگوی جنبش اعتراضی سودان گفت که آنها اکنون شورای نظامی را «استمرار رژیم» عمر البشیر می‌دانند. او قول گسترش اعتراضات را داد.رد، تمام شخصیت‌های برجسته نظام عمر البشیر، از جمله خود وی در زندان هستند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: عمرالبشیر