به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۱۷۸۳۵۹

آیا گوشی‌های هواوی با اندروید کار خواهد کرد؟

گروه فناوری: پس از آنکه گوگل اعلام کرد پشتیبانی فنی و نرم‌افزاری خود را از تولیدات شرکت چینی هواوی قطع می‌کند پرسش‌های زیادی برای صاحبان این تولیدات پیش آمده است.
آیا گوشی‌های هواوی با اندروید کار خواهد کرد؟
افراد زیادی در سراسر جهان که از گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی استفاده می‌کنند حالا می‌پرسند آیا این محصولات از این پس با سیستم عامل اندروید که در انحصار گوگل است کار خواهند کرد یا نه؟ کارشناسان به کابران هواوی می‌گویند نگران نباشید، چراکه این گوشی‌ها را می‌توان همچنان با سیستم‌ متن باز (Open Source) اندرویدِ گوگل به‌روزرسانی کرد.

گرچه این قابلیت تا حدودی باگ‌ها یا ‌گره‌های نرم‌افزاری را برطرف می‌کند اما از عهده حل تمام مشکلات بر نمی‌‌آید، چراکه سامانه متن باز گوگل نیز محدود است و به‌روز‌رسانی‌های آن دیرتر از نسخه‌های اندرویدی‌اش منتشر می‌شود. برای نمونه یوتیوب، گوگل مپس، و گوگل پلی روی نسخه متن باز اندروید اجرا نمی‌شوند. بنیانگذار هواوی روز گذشته در واکنش به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر نشاندن نام این شرکت در لیست سیاه تجاری اعلام کرد که آمریکایی‌ها توان این شرکت را «دست کم» گرفته اند.

هواوی پیش از این اعلام کرده بود برای مقابله با محدودیت‌های ایالات متحده برنامه‌ریزی کرده و جایگزین‌هایی را برای اندروید و احتمالا ویندوز تدارک دیده است. عبارت متنِ باز یا کدِ باز اساسا به هر سامانه نرم‌افزاری اطلاق می‌شود که امکان ویرایش و به‌ اشتراک‌گذاری آن برای همه فراهم است زیرا طراحی آن در اختیار عموم قرار دارد. این نرم‌افزارها در مقابل نرم‌افزارهای متن بسته یا کد بسته (Closed Source) قرار می‌گیرند که ایجاد تغییر در برنامه‌نویسی آنها در انحصار یک تولیدکننده فناوری قرار دارد.
برچسب ها: هواوی اندروید