به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۷۸۴۵۴

ژاوی: لیورپول قهرمان اروپاست

گروه ورزشی: ژاوی هرناندز، اسطوره فوتبال اسپانیا مهمان برنامه فوتبال 120 و عادل فردوسی‌پور بود. او در بخشی از حرف‌هایش گفت: چند باری که به ایران آمده‌ام، خیلی خوشحال شدم چون احترام زیادی از سمت مردم ایران دیدم و این برای من باقی می‌ماند. نه فقط از فوتبال ایران، که از کل دنیا و برای همین خیلی خوشحالم.
ژاوی: لیورپول قهرمان اروپاست
ژاوی در ایران از فوتبال خداحافظی کرد. او در آخرین دیدار حرفه‌ای خود به تهران آمد و مقابل پرسپولیس به میدان رفت. اگرچه السد با حضور او شکست خورد اما از گروهش صعود کرد و ژاوی هم در ایران از فوتبال خداحافظی کرد. او روزی که به ایران آمد به دعوت عادل فردوسی‌پور مهمان برنامه «فوتبال 120» بود و به سوالات عادل پاسح‌های جالبی داد. در ادامه بخشی از مصاحبه او را می‌خوانید.ژاوی درباره دیدار مقابل پرسپولیس گفت: «راستش هیچ وقت فکر نمی کردم که دوران بازیگری‌ام را در زمین پرسپولیس و در ایران به پایان برسانم. اگر پنج سال پیش این موضوع را به من می‌گفتند، باور نمی‌کردم ولی خب شرایط این گونه پیش رفت؛ آخرین بازی لیگ قهرمانان آسیا و قرعه برای من و آمدن به اینجا و بازی جلوی پرسپولیس. مثل همیشه آمدن به ایران لذت‌بخش بود چون مردم خیلی به من محبت نشان دادند. خیلی‌هایشان طرفدار بارسلونا هستند و خیلی به من احترام گذاشتند. امروز هم در ورزشگاه چند هدیه به من دادند و خیلی از این موضوع خوشحالم. چند باری که به ایران آمده‌ام، خیلی خوشحال شدم چون احترام زیادی از سمت مردم دیدم و این برای من باقی می‌ماند. نه فقط از فوتبال ایران که از کل دنیا و برای همین خیلی خوشحالم.»

او در ادامه به فرم ایده‌آلش در السد اشاره کرد: «این حقیقت دارد که می‌توانستم یک یا دو فصل بیشتر بازی کنم ولی حس می‌کنم زمانش فرا رسیده است؛ از نظر ذهنی و جسمی احساس خستگی می‌کنم. برای سال بعد هم هدفم روی آغاز مسیر مربی‌گری است که خیلی نسبت به آن هیجان و شوق دارم. تیم مربیگری‌ام را حتی آماده کرده‌ام و دارم شرایط را برای سال بعد آماده می‌کنم و به نظرم وقت خداحافظی بود. 39 سال دارم و مصدومیت‌های زیاد گریبان‌گیرم نشدند؛درست است می‌توانستم یک سال دیگر ادامه بدهم ولی به نظرم وقتش بود که بازی را کنار بگذارم.»وقتی عادل از تلخ‌ترین روزهای فوتبالی ژاوی پرسید، او گفت: «به نظرم ابتدای کار یک بازه زمانی 4 تا 5 ساله بود که هیچ جامی را با بارسا به دست نمی‌آوردیم. یک دوره ابهام نسبت به خیلی از بازیکنان پیش آمد. یکی از کسانی که در مورد شایستگی‌اش ابهام به وجود آمد، خود من بودم. این که شخصیت کافی و مناسب برای بازی در بارسلونا را ندارم و نمی‌توانم ادامه بدهم. انتقادات خیلی زیادی بود ولی در نهایت به خودم اعتماد کردم. از لحاظ ذهنی خیلی قوی شدم و بالاخره توانستم شرایط را برگردانم. به نظرم آن سختی‌ها که ابتدای کار کشیدم برای پیشرفت‌ها و موفقیت‌های آینده‌ام خوب بود.»

عادل در ادامه او را با فیلم کازابلانکا مقایسه کرد: «ممنونم. واقعا برای من خیلی لذت‌بخش است که نه فقط در اسپانیا بلکه در سطح جهان و کشورهای خیلی زیادی این همه تعریف و تمجید می‌شنوم. من یک پاسور بودم و خودم به تنهایی هیچی نبودم. فقط عضوی از تیم و بازی هم تیمی‌هایم بودم. همیشه انجام بازی‌های گروهی را خیلی می‌پسندیدم و به فوتبال جمعی بهای بیشتری نسبت به بازی فردی می‌دادم. به نظرم فوتبال این است. هدف من در کوتاه مدت سرمربیگری است. فوتبال را دوست دارم و انگیزه و اشتیاق من است. شانس داشتن مربی‌های بزرگی را داشته‌ام و همگی‌شان برای من الگو هستند. به نظرم اطلاعات خیلی زیادی در ذهنم دارم و البته یک ایده کاملا مشخص برای بازی و به انتقال این ایده‌ها از سال آینده به بازیکنانم فکر می‌کنم. هدف‌گذاری برای شروع از قطر و ادامه کار در السد است. بعدش باید منتظر آینده باشیم ولی برای آغاز کارم به عنوان سرمربی انگیزه خیلی زیادی دارم.»

وقتی فردوسی‌پور در ادامه به هواداران زیاد بارسلونا در ایران و بازگشت لیورپول مقابل آن‌ها اشاره کرد، ژاوی پاسخ داد: «به نظر من لیورپول مالک بازی بود و این مشکل بزرگ بارسلونا در بازی مقابل این تیم بود. بارسا هر زمانی که مالک و مسلط روی بازی بوده لیگ قهرمانان و بازی‌های مهمی از مرحله حذفی لیگ قهرمانان را برده است. ولی در این بازی حذفی این بار لیورپول مالک بازی بود و به نظرم این اولین و مهم‌ترین مشکل بارسا بود. دلیل باخت مقابل لیورپول، نداشتن تسلط کامل و مالکیت بازی بود. به نظرم والورده مربی بسیار خوبی است. او سال قبل لالیگا و کوپا دل ری را برد و امسال هم لالیگا را برده و یک هفته به فینال کوپا مانده. به نظرم کارش را دارد خیلی خوب انجام می‌دهد. به باشگاه و تصمیم گیرنده‌ها بستگی دارد ولی به نظر من او یک مربی خوب برای بارسا است.»

عادل در ادامه به هواداری‌اش از لیورپول اشاره کرد، ژاوی با خنده گفت: «حالا امیدوارم که لیورپول قهرمان اروپا بشود. این حس را دارم و به نظرم قهرمان اروپا می‌شود. سال قبل بدشانسی آوردند. مصدومیت صلاح، اشتباهات کاریوس. در فینال خیلی بدشانس بودند ولی به نظرم امسال فینال برای لیورپول است.» او درباره فوتبال در ایران گفت: «در قطر هم علاقه به فوتبال هست ولی واقعیت این است که جوی که اینجا وجود دارد فوق‌العاده است. به نظرم یکی از بهترین جوهایی که در تمام دوران بازیگری‌ام دیده‌ام. شور و علاقه هواداران ایرانی نسیت به فوتبال در بازی‌هایی که مقابل پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی انجام دادم واقعا باورنکردنی بود. اتمسفر ورزشگاه کشنده است و جو فوق العاده‌ای از فوتبال وجود دارد. واقعا فوق‌العاده و دیدنی.»
مرجع : خبر آنلاین
برچسب ها: ژاوی