به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۷۸۵۴۳

سانترال چیست؟

سانترال چیست؟
گروه فناوری: یک مجموعه مخابراتی که می تواند خطوط شهری را در خود جمع آوری نموده و متناسب با نوع تنظیمات به کاربران خود امکانات فراوانی را دهد. به طور مثال شرکتی 3 خط شهری دارد، بدون استفاده از دستگاه سانترال باید به روش های دیگری از آن استفاده نماید، به این صورت که به هر کارمند شرکت یک خط مستقل بدهد، که بزرگترین مشکل این روش به این صورت است که اگر کسی با شرکت شما تماس بگیرد و با فرد دیگری کار داشته باشد یا باید آن فرد نزد تلفن بیاید و یا اینکه شخص پاسخگو شماره پرسنل مورد نظر را اعلام نماید تا فرد تماس گیرنده با خود او تماس بگیرد.

تلفن سانترال این مشکلات را به آسانی حل می نماید، به این صورت که هر 3 خط وارد دستگاه سانترال شده و شما خواهید توانست از طریق یک تلفن تمامی 3 خط را در اختیار داشته باشید، به همراه اینکه کارمند شما دارای یک بستر ارتباطی به اسم خط داخلی هستند که بدون نیاز و استفاده از خط شهری امکان تماس و همچنین مکالمه با یکدیگر را برای آن ها فراهم خواهد نمود.
ارتباطات تلفنی داخلی ها از قابلیت های دیگر تلفن سانترال می باشد که بدون هدر رفتن وقت و هزینه انجام می شود و کارمندان به آسانی خواهند توانست با استفاده از این ویژگی با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. این قابلیت می تواند بخش قابل توجهی از بی نظمی های شرکت ها و همچنین رفت و آمد کارمندان را کم نماید.

از دیگر قابلیت های سانترال پاناسونیک می توان از محدودیت تماس، گذاشتن تایمر، عدم دسترسی به خطوط شهری جهت برقراری تماس ، بستن صفر و شماره شهرستان نام برد.
شما با استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک خواهید توانست تعداد خطوط شهری را به چندین خط داخلی تقسیم بندی نمایید. به این صورت که تمامی پرسنل شرکت با استفاده از یک تلفن سانترال می توانند به تمامی خطوط دسترسی داشته باشند که این کار بسیار مقرون به صرفه و همچنین اقتصادی خواهد بود.
در ادامه با انواع دستگاه سانترال پاناسونیک آشنا خواهیم شد:

بررسی دستگاه های سانترال با ظرفیت کم:
این نوع تلفن سانترال جهت کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی گردیده اند به نحوی که میتواند نیازهای یک اداره و یا یک شرکت متوسط را به طور کامل و مناسب پوشش خواهد داد که تا ظرفیت ۲۴ خط داخلی و همچنین ۸ خط شهری قابل افزایش می باشند.
 تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت ، با توجه به امکانات و ویژگی های بسیار متنوعی که دارد می تواند گزینه مطلوبی جهت سازماندهی به تمامی تماس های ورودی، داخلی و کنترل آن ها می باشد. سانترال پاناسونیک به جز قیمت بسیار مناسب ، بخش اعظمی از امکانات دستگاه های پیشرفته موجود در بازار را فراهم می نماید که میتوان آن ها را نسبت به محیط کار و همچنین نیاز اختصاصی تان قابل برنامه ریزی و ارتقا می باشد.

بعضی از ویژگی ها و امکانات تلفن سانترال پاناسونیک عبارتند از :
1- واحد پذیرش خودکار سه مرحله ای با راهنمای صوتی
2- پیغام گیر (BV)
3- نمایشگر CALLER ID بر روی تلفن تک خط و همچنین تلفن سانترال آنالوگ
4- تغییر پذیری بسیار آسان و متنوع
5- مدیریت تماس کارآمد

6- بدون پاسخ نماندن تماس های کاری مهم
7- کاهش حجم کار اپراتور
8- حالت روز ، شب و ناهار
9- آیفون ، درب باز کن و زنگ درب
10- برقراری تماس اضطراری

11- کنترل اتاق (مانیتور)
12- گروه داخلی
13- انتخاب نوع صدای زنگ
14- پیام انتظار
15- مدیریت در هزینه ها

16- گزارش وضعیت تماس ها
17- وارد نمودن کد حسابداری
18- قفل الکترونیکی خط داخلی
19- محدودیت در زمان تماس
20- برنامه ریزی بسیار آسان ، تعمیر و نگهداری راحت
21- انتقال تماس و مزاحم نشوید
22- شماره گیری خودکار و ذخیره نمودن آن
23- پاسخگویی خودکار و همچنین قطع موقت صدا

دستگاه های سانترال ظرفیت بالا تا ۱۱۲۰  پورت ( با DXDP ):
دستگاه های سانترال پاناسونیک از نوع هایبرد یا چند منظوره با داشتن انعطاف پذیری بسیار بالا جهت افزایش خطوط شهری و امکانات فراوان آن، می تواند بهترین انتخاب برای مراکز بزرگ و یا متوسط باشد. تلفن سانترال پاناسونیک علاوه بر پوشش تمام امکانات و ویژگی های سانترال مدل TE ، امکانات شاخص خود را دارند تا تمام نیاز کاربران خود را رفع کنند.

از جمله این مزایا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1- تلفن سانترال با طراحی و کارایی تحسین برانگیز
2- قابلیت سازگاری بالا با خطوط پی آر آی ( ISDN ( BRI / PRI
3- دارای تجهیزات بی سیم ( MULTI CELL ) جهت برقراری ارتباط تلفنی سیار با سیستم تلفن DECT
3- کاهش هزینه های مکالمه از طریق ویژگی پروتکل اینترنتی VOIP
4- ایجاد شبکه قابل اعتماد از طریق E1 , E & M
5- دارای صندوق صوتی بسیار پیشرفته TVM
6- دارای ویژگی تلفن کامپیوتری و کنسول کامپیوتری
 
شما عزیزان میتوانید جهت تهیه انواع سانترال و سانترال پاناسونیک به سایت فون سیستم مراجعه کنید.