به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۱۸۰۳۹

انتقاد دير هنگام از فضاي رسانه‌اي كشور

گروه سياسي - رسانه‌ها: علیرضا خامسیان طی یادداشتی در سایت خبری امید نوشت: اظهارات اخیر حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در مقام امام جمعه موقت تهران در ارتباط با آنچه ایشان «خفقان رسانه‌ای» از سوی رسانه‌های منتسب به دولت نامید، حائز اهمیت است. برای اولین بار است که آقای سیداحمد خاتمی، از واژه «خفقان رسانه‌ای» در کشور یاد می‌کند.
در ادامه این یادداشت آمده است: «ضمن احترام به ایشان باید یادآور شد که امام جمعه موقت تهران بسیار دیر از فضای بسته رسانه‌ای در کشور انتقاد کرد. برای یادآوری جناب آقای خاتمی چند گذاره قابل ذکر است:بعد از حوادث انتخابات سال 88 و در زمان مدیریت آقای رامین در سمت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، موج توقیف مطبوعات و تذکرات پی در پی این معاونت برای رسانه‌های اصلاح‌طلب رشد قابل توجهی داشت. در آن زمان هم آقای سیداحمد خاتمی، در مقام امام جمعه موقت تهران خطبه‌های آتشین اقامه می‌کردند. آیا جا نداشت که آن زمان هم ایشان از خفقان رسانه‌ای گلایه می‌کردند؟ آنچنان دور نرویم، تا همین اواخر نیز انتشار سخنان و عکس رئیس دولت اصلاحات در مطبوعات با توقیف و اخطار و برخی تهدیدها همراه بود. آیا آن برخوردها مصداق بارز خفقان رسانه‌ای نبود؟ نمی‌دانم خفقان رسانه‌ای از سوی امام جمعه موقت تهران به چه معنا و مفهومی است ولی مطمئنا ایشان باید قبول کنند که چه در دوران اصلاحات از سوی نهادهای غیرمرتبط با رسانه‌ها و چه در دولت آقای احمدی‌نژاد خفقان رسانه‌ای آنچنان در اوج بود که دادستان وقت تهران بسیاری از مدیران مطبوعات را وادار به تغییر تیتر روزنامه‌ها در چاپخانه می‌کرد و وااسفا که از سوی امامان جمعه هیچ سخنی در انتقاد از این‌گونه برخوردها بیان نمی‌شد ولی در این پنجاه و اندی روزی که از آغاز به کار دولت جدید گذشته است، آقای سیداحمد خاتمی مدعی خفقان رسانه‌ای آن هم از سوی رسانه‌های منتسب به دولت می‌شود.

نگارنده به هیچ‌وجه قصد دفاع از اقدامی که در راستای ایجاد فضای بسته برای رسانه‌ها باشد و آنها را از نقد منصفانه به دور می‌کند ندارد، بلکه باید جانب انصاف را رعایت کرد و افرادی همچون امامان جمعه که باید عادل و منصف باشند و تریبون نماز جمعه را از وابستگی به جریانات سیاسی دور نگه دارند به گونه‌ای سخن نگویند که جو خفقان رسانه‌ای در همین چند ماه اخیر ایجاد شده است. در بخش پایانی این یادداشت تاکید شده است: کسانی باید مدعی خفقان رسانه‌ای در کشور باشند که خود در ایجاد آن نقشی نداشته باشند. ان‌شاءالله امام جمعه موقت این سخنان را از سر صداقت و نه شعار بیان کرده باشد.

پرواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۲۴
قال علی ع : حب الدنیا راس الخطیه چه دیر از خواب بیدار شدند (145697)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۷:۲۰
. . . در اولین نماز جمعه ایی که آمد کشور را شلوغ کرد ، یاد گفته های ولایتی در مورد سخنان یک نفر در نماز جمعه و به هم خوردن مذاکرات افتادم (145721)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۱:۵۳
یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران
امام علی(ع) : هرچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند. (145913)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۳:۳۰
به یاد روزی که ( در دوره ریاست جمهوری سید محمدخاتمی)ایشان( سید احمد خاتمی) در دانشگاه آزادقم و در جشن ازدواج دانشجوئی مسائل سیاسی را به شکلی بد بیان کرد و دانشجویان ایشان را هو کردند و برای صحت این ادعا از آقای طباطبائی که اون زمان رئیس بود و همچنین از خود خاتمی سوال کنید تا خاطره تلخ را بیان کنند . (145968)