به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۸:۱۱
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۱۷۶۱۹
خاتمی: فقط هشدار دادم افراطی‌گری ممکن است به ترور بینجامد

مردم، اصلاحات و اعتدال را به افراطي‌گری ترجیح داده‌اند

گروه سياسي: رئيس‌جمهور اسبق كشورمان در واكنش به فرافكني افراطيون اصولگرا نسبت به هشدارهاي اخير ايشان، و در پاسخ به این سوال که آیا شما برنامه‌ای برای ترور دارید؟ اظهار کرد: به منِ یزدی که گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرده‌ام اصلا می‌خورد که اهل ترور باشم؟
مردم، اصلاحات و اعتدال را به افراطي‌گری ترجیح داده‌اند
حجت الاسلام سيد محمد خاتمی در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره نانو در توضیح پیش‌بینی‌ اخیرش درباره احتمال وقوع ترور که واکنش‌هایی را در پی داشته است، اظهار کرد: این تخریب‌ها نمونه‌ افراطی‌گری است. من جامعه را به اخلاق،‌ آرامش و نقد منطقی دعوت می‌کنم. رییس بنیاد باران در مورد صحبت‌های اخیر خود اظهار کرد: من فقط هشدار داده‌ام که افراطی‌گری ممکن به ترور بیانجامد، منظورم این نیست که کسی قصد ترور دارد. ما خودمان مورد ترور قرار گرفته‌ایم. وی همچنین افزود: جامعه باید به سوی منطق برود و باید نقد منطقی جایگزین اعتراض تخریبی شود. در زمانی که من رییس جمهور شدم اعتراض‌های شدیدی به من می‌شد و من نه تنها با آنها برخورد نکرده، بلکه خوشحال بودم. امیدوارم همه مسوولان قدرت تحمل نقد را داشته باشند.

رییس جمهور اسبق کشورمان در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که که آیا اتاق فرماندهی از سوی اصلاح‌طلبان تشکیل شده است ،گفت: اینها حرف‌های بی‌ خودی است و کسانی که ناراحت هستند، آن را مطرح می‌کنند آنها فقط به دنبال جبران شکستی هستند که از مردم خورده‌اند. وی در مورد تشکیل حزب از سوی محمد عارف نیز گفت: من مخالف تشکیل احزاب فراگیر هستم، اما امیدوارم شاهد گسترده شدن فعالیت احزاب باشیم، زیرا این امر موجب رونق جامعه می‌شود البته احزاب باید در چارچوب ضوابط و قوانین تشکیل شوند و دولت هم از آنها حمایت کند.

محمد خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا از شما درباره وزرای سه وزارتخانه باقی مانده نظر خواسته شده است اظهار کرد: خیر. از من نظری خواسته نشده ،من معتقدم باید دست رییس جمهور را باز گذاشت تا وی نیروهای خود را انتخاب کند. شعارها و جهت‌گیری‌های آقای روحانی بسیار خوب است و خوشبختانه ایشان بر این شعارها پا فشاری کرده و باید کسانی را انتخاب کند که قادر به پیاده کردن این شعارها باشد. رییس جمهور اسبق کشورمان درباره نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا نیز گفت: در این باره نظر خاصی ندارم و معتقدم رییس جمهور باید براساس تشخیص خود عمل کند. ما فقط موفقیت آقای روحانی را می خواهیم.

خاتمی که در حاشیه بازدید از نمایشگاه نانو با خبرنگاران
جامعه باید به سوی منطق برود و باید نقد منطقی جایگزین اعتراض تخریبی شود
گفت‌وگو می‌کرد ، با بیان این‌که صنعت‌ زیر بنای زندگی جدید است اظهار کرد: حتی در کشاورزی و پزشکی هم باید صنعت را لحاظ کنیم، زیرا بدون صنعت این بخش‌ها کارآیی لازم را ندارند. وی در ادامه با بیان این‌که هیچ کشوری نمی‌تواند به زندگی و توسعه بیندیشد، مگر این‌که به صنعت توجه کند گفت: این سوال وجود دارد که کشوری مثل ایران چه باید بکند که از کاروان توسعه و صنعت دنیا عقب نماند به نظر من ما به همه رشته‌ها نیازمندیم اما اگر زمان‌شناس باشیم می‌توانیم کاری کنیم که فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کاهش دهیم.

خاتمی در ادامه گفت: ژاپن از هفتاد سال پیش این تشخیص را داد که بر صنعت الکترونیک تمرکز کند و اکنون شاهدیم که این کشور در این زمینه به یک قطب در دنیا تبدیل شده است هند نیز در دهه هشتاد میلادی متوجه آی تی،‌ انفورماتیک و صنایع رایانه‌ای شد، بنابراین امروز هند در این بخش‌ها جزء کشورهای مهمی محسوب می‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه امروز و آینده‌، آینده دنیا صنعت در اختیار نانو است، خاطر نشان کرد: در زمینه صنعت نانو ما از دنیا خیلی عقب نیستیم و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم پا به پای دنیا امروز جلو رفته و عقب‌ماندگی خود را جبران کنیم.

خاتمی در ادامه افزود: زمانی که رییس جمهور بودم احساس کردم در حوزه آی تی و آی سی پی و همچنین صنایع و علوم نوین مخصوصا نانو باید به صورت مستقیم وارد شوم، بنابراین وزارتخانه مخابرات به مخابرات و فناوری اطلاعات تبدیل شد. من باید همین جا از زحمات دفتر فناوری ریاست جمهوری و ستاد نانو تشکر کنم. رییس بنیاد باران همچنین با بیان اینکه ما باید محور کار خود تکنولوژی‌های نوین به ویژه نانو قرار دهیم تاکید کرد: آقای روحانی به صورت ویژه به این بخش‌ها توجه داشته باشد.

خاتمی در ادامه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش سرمایه‌گذاری گزافی نخواهد بود و من خودم در مسئله سلول‌های بنیادی شاهد بوده‌ام که با 4 با 5 میلیون دلار فعالیت انجام می‌شد. رييس‌جمهور سابق ايران پایان گفت: معاون فناوری و علمی رییس جمهور به این بخش از صنعت توجه کرده و حتی اگر رییس‌جمهور از این نمایشگاه دیدار کند بسیار خوب است. من از خبرنگاران می‌خواهم که گزارش‌های این نمایشگاه‌ را به رییس‌جمهور ارائه کنند.

عباس
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۰۴
خاتمی یک استاندارد است برای حاکمان . (142434)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۳:۳۱
درود بر خاتمی کبیر... (142680)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۲:۴۳
خواهشاً اينقدر جملات عاشقانه درباره خاتمى به كار نبريد (142750)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۱۳
ما شما را دوست داریم ولی جان فدای کسی نیستیم! (142439)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۱۵
افراطیون برای حفظ خودشان در قدرت حاضرند هر کاری انجام دهند.
این افراد بسیار کم عقل و بی فکر هستند وآقای خاتمی در آن زمان با این افراد برخورد نکرد زیرا که می دانست اینان کشور را به آشوب و ویرانی خواهند کشید.
علیرغم حوادث هولناک در دوران اصلاحات و خط ترورهاوتهمت ها و لجن پراکنی ها. (142444)
http://nedayesalmas2.blogfa.com {{ ندای سلماس}} /
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۳۱
با درود بر عزیز دلهاخاتمی عزیز و دوست داشتنی بعنوان یک آذری زبان به این سید باوقار و متین افتخار می کنیم و امیدواریم همیشه انشاا... مستدام باشند.جواد شاکر مدیر وبلاگ ندای سلماس http://nedayesalmas2.blogfa.com/ (142456)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۳۷
خاتمی برای ایران زود بود (142461)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۴۱
ترور فقط از امثال کفش پران های بی منطق و دانشجو نماها(بلانسبت دانشجوها) برمیاد وگرنه کسی که منطق و شعور داشته باشه دست به ترور نمیزنه....... (142463)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۰۱
مثل همیشه با حرفات موافقیم سید عزیز،حرفهای منطقی و به دور از کینه توزی.دوست داریییییم آقای خاتمی. (142470)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۲
خاتمي نشان داده است كه دلسوز واقعي مردم و نظام است ولي متأسفانه مخالفان او، به نصايحش توجه نكرده و با بهانه‌جويي‌هاي واهي، به تخريب شخصيت وي مي‌پردازند. اميدواريم شرايطي مهيا شود كه از اين عنصر شايسته نظام، استفاده بهتري براي توسعه فضاي سياسي-اجتماعي كشور به عمل آيد. (142478)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۹
درود بر سید اصلاحات (142487)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۲۶
تن نازت به ناز طبيبان نيازمندمباد" خاتمى عزيز" (142491)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۴۹
اي خواجه يزدي تو در فكر چه هستي و ديگران چگونه مي انديشند. تو در سر سوداي گفتگو و تفاهم داري اما آنها فكر تخريب و انگ زدن. تو در عرش سير مي كني و آنها به فرش هم رحم نمي كنند. تو دردانه اي در زماني و آنها خاكروبه زمين نيستند. چگونه تورا به ترور كننده و طراحي آن محكوم مي كنند در حالي خود مي دانند انتهاي ماجرا چيست. تو نگران نباش و فقط هشدار بده كه دلهاي ما به بشارت و نذارت تو خوش بين است. (142497)
عباس زارعى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۱۴
سيد جان اين خوارج اصلاً ارزش جواب دادن رو ندارن
بخشش از بزرگان است، شما اين كوچكُف ها رو به بزرگوارى خودت ببخش (142504)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۱۶
آقای خاتمی باتجربه بالای خودمی داندکه گروه های مقابل بدلیل نداشتن پایگاه اجتماعی باچه ابزاری درصدد فریب جامعه اندهشدارایشان بجاودرست بود تفکراصلاح طلبی هیچ گاه به فکرحذف رقیب نخواهدبودماهیت اصلی میانه روی یعنی احترام به حقوق همه (142506)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۳۲
وقتی آدم خاتمی رو میبینه روحیه میگیره (142510)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۵۹
آقاي خاتمي بنده فقط به حرف شما و براي اصلاحات راي دادم. (142522)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۰۱
اي قربون اون علمي صحبت كردنت برم، چقدر ناز حرف مي زنه اين سيد، خاتمي دوستت دارم (142524)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۱۴
سید خیلی ارادتمندیم.
دمت گرم که جواب افراطیها رو میدی (142528)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۳۰
بعید نیست سید
یادتون نره آقای مرتضوی دادستان سابقم یزدی هستن (142536)
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۰:۵۸
ای سید بزرگوار من ازطرف 20 میلیون نفر انسان ازاده ای که به شما رای دادند بابت وجود اینچنین افراد بی منطق و متحجری از شما عذرخواهی میکنم (142735)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۴۳
و در نتیجه به شما یک نه بزرگ گرفتند (142543)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۴۴
مردم اعتدال را ترجیح دادند نه اصلاحات را
اگر آقای روحانی با شما ائتلاف می کرد حرفتون درست بود و لی خوشبختانه آقای روحان این کار را نکرد تا وامدار کسی نباشد. (142544)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۳:۱۲
البته چون آقاي خاتمي بسيار بزرگوار هستند اسم اعتدال را هم آوردند! به هر حال ديگه همه مي دونن بعد از حمايت رهبر اصلاحات راي روحاني از 5% به 50% رسيد، اعتدال فوقش اندازه قاليباف راي داشت، اصلاحات آن زمان امتحان خود را در اداره جامعه به خصوص از لحاظ اقتصادي پس داده و سربلند بيرون آمده، اگر قرار باشه كسي به كسي مديون باشه اين روحاني است كه بايد خود را مديون خاتمي بداند، كاري نداريم ولي با اين صحبت ها روحاني را از چشم مردم نياندازيد. (142662)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۰:۱۰
چه عکسهای قشنگی از سید میگذارید....وای...حال میکنم که همش می بینمش.... (142551)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۰:۳۷
تاریخ در مورد تو قضاوت خواهد کرد ، هنوز خیلی که درک نمی کنند تو چه کسی هستی سید عزیز (142562)
viyana
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۰:۴۴
درود بر سید عزیز
مثل همیشه بسیار لذت بردم از جملات مثبت شما .. همیشه در اذهان عمومی هستید ودر قلب تک تک اصلاح طلبا حک شدید .. (142565)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۱۱
جناب خاتمی خیلی ها از اینکه یاران شما امور رو به دست گرفتند ناراحتن
چهره چمران وقتی آقای مسجد جامعی رئیس شورای شهر شد هنوز خاطرمون هست
خشم کسانی که مثلا در مجلس نمایندگی مردم رو میکنن از روی کار اومدن ظریف ها و زنگنه ها دیدنی بود
همیشه در خدمتتیم سیده بزرگوار (142573)
عاشق رهبر اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۱۱
خدمت هایی را که به ایران و ایرانی کردی فراموش نمی کنیم. (142574)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۳۲
درودبیکران ما برخاتمی عزیز. (142587)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۴۷
افرین سید خدا این سیدمحبوب اصلاحات رو حفظت کنه انشاا... (142595)
ناظمی هرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۲:۱۸
سید قربون جدت وپدر بزرگوارت من یکی از مخالفینتم ولی خداییش با این همه افراطیای برنداز که احاطه ات کرده بودنددر زمان اصلاحات برای براندازی ،خداییش خوب نجابت داشتی وهیچگاه در مقابل رهبر عزیز نایستادی ولی ای کاش سال88 هم پا در گود نمی گذاشتی آخه تو که قدرت طلب و مال اندوز نبودی ونیستی به خدا یه عدهای تو این مملکت همیشه مگسان دور شیرینی بودند وهستند و محیط خادمان ومنتخبین ملت را آلوده می کنند فرقی نمی کنه احمدی نژاد باشه خاتمی باشه یا روحانی . فقط دعا می کنم حداقل روحانی عزیز را که من به رقیبش آقای دکتر جلیلی رای دادم را از گزند این جورآدما حفظ کنه و محبوب قلب تمام ایرانیا وآزادگان عالم بشه ،وبتونه گره ای ازکار این مردم خوب ایران باز کنه ودشمنان این ملت را نا امید کنه و سایت بهار نیوز هم تحلیلهای بهاری معتدل داشته باشه ...قربون شما عزیزایی که میخونید هم منفی میدید وهم مثبت ولی بدونید اگه میهن ایران دوست هستید همتون مثبتید (142616)
عباس زارعى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۲:۴۸
داداش ديگه افراطى تر از سعيد جليلى نداريم كه شما رفتى بهش رأى دادى
بعد به اصلاح طلب ها ميگى افراطى ؟؟؟!!! (142751)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۷:۴۴
هم به میخ زدی هم به نعل! (142775)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۳:۴۰
آقاي خاتمي چرا اينقدر شكسته شديد؟ حرص چه چيزي را مي خوريد؟ غم و غصه هايت را به من بده و خنده هايت را به من هديه كن، به خدا تو اين شرايط بحراني اقتصادي و فرهنگي و اين همه مشكلات كمر شكن دلمان به حضورت و وجود گرمت و لبخندهايت خوش است، حق نداري خودت را شكسته كني و ما را خون به دل... (142690)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۰:۱۶
واقعا دیگه از این سید ناامید شدم (142708)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۲:۱۱
آقای خاتمی از کجا معلومه شاید چهار سال دیگه مردم افراطیون رو به اعتدال ترجیح بدن این مردم قابل اعتماد نیستن (142745)