به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۱۸۳۶۸

چراعربستان‌عضويت‌شورای‌امنیت‌را نپذیرفت

گروه بين‌الملل: يك روز پس از انتخاب عربستان‌سعودی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت، این کشور اعلام کرد، تا زمانی که اصلاحاتی بنیادین در این نهاد بین المللی ایجاد نشود، عضویت آن را نمی پذیرد.
چراعربستان‌عضويت‌شورای‌امنیت‌را نپذیرفت
هفته گذشته نيز نماینده سعودی در سازمان ملل در اعتراض به مواضع ضعیف سازمان ملل در قبال مسائل سوریه و فلسطین از ایراد سخنرانی در مجمع عمومی خودداری کرد. در بیانیه دولت سعودی آمده است که این کشور در اعتراض به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در برقراری صلح و امنیت جهانی و از جمله حل مسئله فلسطین، عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی و جلوگیری از ادامه جنگ داخلی در سوریه از پذیرش کرسی عضویت در شورای امنیت خودداری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: فرصت دادن به رژیم سوریه برای قتل عام مردم این کشور و استفاده از سلاح شیمیایی در برابر دیدگان جهانیان بدون اقرار مجازاتی علیه رژیم دمشق، دلیل روشنی بر ناکامی شورای امنیت است. در بیانیه ریاض افزوده شده است: کشور پادشاهی سعودی شاهد روش، ابزار کار و سیاست یک بام و دو هوا در شورای امنیت است که این عوامل در مجموع مانع عمل این نهاد به مسئولیت هایش جهت برقراری صلح در جهان می‌شود.

این در حالی است که عبدالله المعلمی نماینده دائم سعودی در سازمان ملل در گفت و گو با العربیه اظهار داشت که جامعه جهانی از پیوستن سعودی به شورای امنیت استقبال کرده است. المعلمی گفته است: قطعنامه های شورای امنیت در صورتی صادر می شود که 9 رای موافق را کسب کرده باشد و با توجه به این مسئله اهمیت نقش کشورهای غیر دائم این شورا مشخص می‌شود. وی در این زمینه افزود که مواضع کشور سعودی برای اصلاح برخی موضعگیری‌ها واضح و روشن است.

۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۰۹:۴۲
موضع گیری در قضیه هسته ای بر علیه ایران رو هم که در بیانیه ش آمده بود اشاره ای نکرده اید این عربستان داره دست بعضی ها رو از لحاظ دشمنی با ایران می بنده شک نکنید (149159)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۱:۲۳
عربستان از شرایط جدید بین المللی ایران خرسند نیست.به هرحال آنها بیشه بی شیر می خواهند. . . .دیپلماسی ایران جنگ در سوریه را به محاق برد حالا دوستان خلیج فارس نشین قنبرک غم زده اند تا یک بچه ماهی صید کنند اما اشتباه می کنند.حواسشان نیست که اگر ایران در معادلات نباشد بلای کویت به هربهانه ای در انتظارشان است.دیروز صدام دیوانه وامروز نتانیاهوی دیوانه تر.نمی دانم بعضی از این همسایگان ما کی می خواهند سر عقل بیایند؟! (149211)
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۱۲:۴۷
عربستان با این کارش مردانگیش رو ثابت کرد برادران
یادتون باشه ملک عبدا... آخر دعوتنامه ای که برای آیت ا... هاشمی فرستاد نوشت اخوک عبدا... ما هم که آیت ا.. رو دوست داریم پس دوست دوست ما دوست ما هم هست یعنی عربستان دوست ماست. اوکی؟ (149274)